Ford uruchomił zamówienia na nowego S MAX Hybrid. Samochód oferuje oszczędny benzynowo- elektryczny układ napędowy i posiada siedem miejsc.
Połączenie 2,5-litrowego silnika pracującego w cyklu Atkinsona, litowo- jonowego akumulatora o pojemności 1,1 kWh, silnika elektrycznego i przekładni najnowszej generacji, umożliwia użytkowanie samochodu aktywnym rodzinom.
Zobacz także:
Ładowanie akumulatora odbywa się automatycznie z wykorzystaniem silnika benzynowego lub z zastosowaniem systemu ładowania regeneracyjnego, działającego podczas hamowania lub jazdy wybiegiem.
Stylowy S MAX Hybrid wciąż łączy sportową stylistykę zewnętrzną z funkcjonalnością i elastycznością kształtowania przedziału pasażerskiego. Łatwe konfigurowanie przestrzeni ładunkowej i siedzeń pozwala na wykorzystanie do 2200 l pojemności za pierwszym rzędem siedzeń. Podczas rekreacyjnych wyjazdów przydatna może okazać się zdolność holowania przyczep o masie od 1560 do 1750 kg, w zależności od wersji.
Po raz pierwszy Ford oferuje również w pełni hybrydową wersję ssiedmioosobowego Galaxy. Nowy model Hybrid wykorzystuje ten sam napęd benzynowo- elektryczny, który otrzymał hybrydowy S MAX.
Energia elektryczna bez kabli
Nowy S MAX Hybrid oferuje przestrzeń i elastyczność, jak dotychczasowe modele S MAX-a, zarówno w wersji pięcio-, jak i siedmioosobowej, dzięki zintegrowaniu 60-ogniwowego litowo- jonowego akumulatora z wodoszczelną, absorbującą energię zderzenia strukturą pod podłogą przestrzeni bagażowej.
Akumulator wykorzystuje system chłodzenia cieczą, pozwalający na bliskie rozmieszczenie ogniw, dla większej oszczędności przestrzeni. Podwójny układ wydechowy został poprowadzony wokół akumulatora trakcyjnego. Taka konfiguracja pozwala na przewożenie ładunków o wysokości do prawie 1 metra i ponad 1 metra szerokości między tylnymi nadkolami. Nawet po rozłożeniu wszystkich siedmiu foteli, bagażnik ma pojemność 285 litrów.
Napęd elektryczny zapewnia kulturę pracy. System hamowania regeneracyjnego pozwala na odzyskiwanie do 90 procent energii normalnie traconej podczas hamowania i wykorzystanie tej energii do doładowania akumulatora. Zasilany z akumulatora silnik elektryczny może samodzielnie napędzać przednie koła, umożliwiając cichy start z parkingu oraz krótkookresową, bezemisyjną jazdę w trybie elektrycznym, zwłaszcza w środowisku miejskim.
Układ chłodzenia akumulatora cieczą eliminuje potrzebę stosowania wentylatora chłodzącego. Silnik elektryczny współpracuje z benzynowym, zapewniając niższe zużycie paliwa na poziomie od 6,4 l/100 km oraz emisję CO2 od 146- 147 g/km (WLTP). Silnik o mocy 190 KM zapewnia przyspieszenie 0-100 km/h w 9,8 sek.
Skrzynia biegów modelu hybrydowego została wyposażona również w funkcję symulacji zmiany przełożeń. System automatycznie dostosowuje obroty silnika wraz ze zmianą prędkości pojazdu, podnosząc zaangażowanie kierowcy. Wybór biegów odbywa się za pomocą pokrętła z dodatkowym trybem, dobierającym wyższy poziom hamowania silnikiem podczas holowania lub zjeżdżania ze zboczy, dla bardziej komfortowej jazdy i skuteczniejszego odzyskiwania energii.
Zaawansowany układ napędowy umożliwia także holowanie przyczep o masie do 1750 kg w wersji pięciomiejscowej oraz do 1560 kg w odmianie siedmioosobowej.
Technologia eliminująca stres
Funkcje prezentowane na 10-calowej tablicy zegarów pomagają w monitorowaniu i obniżaniu zużycia paliwa oraz energii. Trener hamowania zachęca do stopniowego używania hamulców, a animacja przepływu energii pomaga kierowcom zrozumieć, kiedy korzystają z zasilania elektrycznego lub hybrydowego.
Każdy pasażer może korzystać z modemu FordPass Connect, który dostarcza sygnał WiFi nawet dla 10 urządzeń. Ponadto za pośrednictwem aplikacji mobilnej udostępnia on szereg zdalnych funkcji, jak odblokowanie zamka drzwi, status pojazdu i lokalizator, a także system wczesnego informowania o niebezpieczeństwie na drodze.
Regulowane na 18 sposobów fotele, dostępne w wariantach Trend i Titanium, mają atest wiodącej organizacji, zajmującej się leczeniem chorób kręgosłupa – Aktion Gesunder Rücken e.V. (Kampania na rzecz Zdrowszych Pleców). S MAX Vignale Hybrid jest wyposażony w podgrzewane i chłodzone siedzenia kierowcy i pasażera z 10-pozycyjną regulacją i z funkcją masażu.
Wszystkie trzy siedzenia w drugim rzędzie są wyposażone w punkty Isofix, a fotele Easy Fold w drugim i trzecim rzędzie ułatwiają powiększanie przestrzeni ładunkowej, przez indywidualne składanie każdego z nich na płasko za pomocą umieszczonego w bagażniku panelu sterowania. Opcjonalny jest system bezdotykowego otwierania drzwi bagażnika.
Galaxy Hybrid oferuje podróż pierwszą klasą
Nowego Galaxy Hybrid można zamawiać z tym samym, 190-konnym napędem benzynowo- elektrycznym, montowanym w modelu S MAX Hybrid. Dostępny dla siedmiu osób, jest on dostępny w wersjach wyposażenia Trend, Titanium i V-Line. Zapewnia zużycie paliwa na poziomie 6,4-6,6 l/100 km, emisję CO2 w zakresie 148-151 g/km (WLTP) i przyspieszenie 0 100 km/h w 10.0 sek.
Nowe auto oferuje ponad 1 metr przestrzeni od siedziska do dachu pierwszego i drugiego rzędu siedzeń, 2339 litrów pojemności bagażnika za pierwszym rzędem siedzeń oraz 300-litrową przestrzeń ładunkową po rozstawieniu wszystkich siedmiu foteli.
Zarówno S MAX Hybrid, jak i Galaxy Hybrid są montowane w zakładach Forda w hiszpańskiej Walencji.