Swój debiut mała właśnie specjalna wersja usportowionej Fiesty ST. Model Edition posiada regulowane zawieszenie kół, a także nowe detale stylistyczne.
System zawieszenia Ford Performance umożliwia modyfikowanie parametrów dotyczących charakterystyki jazdy na zakrętach, przyczepności i prześwitu.
Zobacz także:
Reakcje samochodu i dynamikę jazdy są wzmocnione przez zastosowanie standardowych, formowanych ciśnieniowo 18-calowych obręczy kół (tzw. Flow Forming). Nowa Fiesta ST Edition jest łatwo rozpoznawalna dzięki wykończeniu nadwozia w kolorze Azura Blue, wyróżnia się również detalami w kolorze High Gloss Black (tylny dyfuzor, spojler dachowy i oznaczenia ST).
Wnętrze wyposażone jest w elementy o powierzchniach z efektem włókna węglowego, charakterystyczne niebieskie szwy i w nową kierownicę, z przyciskiem pozwalającym na bezpośredni wybór trybu jazdy Sport. Fotele Recaro posiadają regulowane podparcie lędźwiowe.
Regulowany system gwintowanego zawieszenia posiada dwururowe amortyzatory ze stali nierdzewnej oraz malowane proszkowo sprężyny, wykończone w niebieskim kolorze Ford Performance Blue. Prześwit obniżono o 15 mm z przodu i o 10 mm z tyłu, zapewniając możliwość jego regulacji. Dwanaście ustawień tłumienia dobicia oraz 16 ustawień odbicia dają kierowcy kontrolę nad reakcjami samochodu.
Lżejsze koła lepiej sprawują się na nierównych, kamienistych nawierzchniach. Dostępny jest też opcjonalny mechanizm różnicowy Quaife o ograniczonym poślizgu (LSD), pozwalający na lepsze wykorzystanie przyczepności kół przedniej osi i współpracujący z udoskonaloną techniką kontroli wektorowania momentu obrotowego Forda (Torque Vectoring Control), która poprawia trzymanie się drogi i redukuje podsterowność.
Podczas pokonywania zakrętów system przyhamowuje wewnętrzne przednie koło, aby zapewnić optymalną przyczepność na suchej drodze i płynność jazdy na mokrej. Dostępne są wybierane przez kierowcę tryby jazdy Normal, Sport i Track i tryb Sportaktywowany bezpośrednio przyciskiem na kierownicy. Dostępna jest również kontrola startu, a przełączany trzystopniowy elektroniczny system kontroli stabilności jest wyposażeniem standardowym.
1.5-litrowy silnik benzynowy EcoBoost wykorzystuje turbodoładowanie, wysokociśnieniowy wtrysk paliwa, podwójny, niezależnie działający układ zmiennych faz rozrządu i zapewnia moc maksymalną 200 KM przy 6000 obr./min. i 290 Nm momentu obrotowego od 1600 do 4000 obr./min., co przekłada się na przyspieszenie 0-100 km w czasie 6,5 sek. i prędkość maksymalną 230 km/h.
Nowa kombinacja systemu wtrysku paliwa do kolektora i wtrysku bezpośredniego działa wraz z innowacyjną techniką dezaktywacji cylindra, opracowaną przez Forda, co według danych producenta redukuje emisję CO2, wynoszącą 135 g/km wg cyklu NEDC (149 g/km WLTP) oraz obniża zużycie paliwa, które sięga 6,1 l/100 km.
Sportowy charakter samochodu został wzmocniony dzięki konstrukcji zwrotnic przedniego zawieszenia, specjalnie dobranym ustawieniom systemu wspomagania kierownicy EPAS z przełożeniem 12:1 oraz dzięki wysokowydajnemu układowi hamulcowemu z przednimi wentylowanymi tarczami o średnicy 278 mm i pełnymi tylnymi tarczami o średnicy 253 mm.
Standardowy modem FordPass Connect udostępnia szereg funkcji. System komunikacji i rozrywki SYNC 3 został ulepszony – dysponuje nowym interfejsem na 8-calowym, kolorowym ekranie dotykowym. Właściciele otrzymują wsparcie opcjonalnego systemu monitorowania ruchu poprzecznego z funkcją autonomicznego hamowania. System może włączyć hamulce, by uniknąć lub złagodzić skutki kolizji.