FORD FOCUS ACTIVE: MOŻNA ZAMAWIAĆ NOWEGO CROSSOVERA

fordfocus-ac1

Focus Active – nowy crossover Forda posiada wszechstronność inspirowaną samochodami SUV. Dostępny jest w przestronnych nadwoziach pięciodrzwiowego hatchbacka i kombi.

W stylistyce uwzględniono zwiększoną odporność na uszkodzenia, a nowe oferuje powiększony prześwit i wyjątkową konfigurację podwozia.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Pozwala ona zachować dynamikę jazdy, przy jednoczesnym zapewnieniu lepszych możliwości w trudnym terenie. Dodatkowym wsparciem dla wciąż rosnącej liczby europejskich klientów prowadzących aktywny tryb życia i wybierających samochody SUV lub crossover jest dodanie trybów Slippery i Trail do systemu trybów jazdy wybieranych przez kierowcę. Wprowadzenie standardowych relingów dachowych ułatwi bezproblemowy przewóz rowerów lub innego sprzętu sportowego.

fordfocus-ac2

Opcje układu napędowego obejmują mocne i oszczędne 1-litrowe i 1,5-litrowe silniki benzynowe EcoBoost oraz wysokoprężne EcoBlue łączone z sześciostopniowymi przekładniami manualnymi lub ośmiostopniowymi przekładniami automatycznymi.

Funkcje wspomagające kierowcę, wprowadzone po raz pierwszy w Focusie, obejmują bardziej zaawansowane wersje aktywnego tempomatu, systemu adaptacyjnego oświetlenia i aktywnego asystenta parkowania. Nowy Focus Active jest trzecim w nowej rodzinie crossoverów Active, po wprowadzeniu w tym roku nowych modeli Fiesta Active i KA+ Active.

Radość z jazdy

Samochód w wersjach nadwoziowych pięciodrzwiowego hatchbacka lub kombi jest standardowo wyposażony w konfigurację niezależnego tylnego zawieszenia z układem krótkiego i długiego wahacza (SLA), a do jego tego podwozie zaopatrzono w unikalne sprężyny, amortyzatory, stabilizatory, wprowadzono odpowiednią geometrię zawieszenia, a prześwit powiększono z przodu o 30 mm i z tyłu o 34 mm w porównaniu ze standardowym Focusem.

fordfocus-ac3

Zawieszenie SLA optymalizuje komfort jazdy i reakcje samochodu, a do tego mocowane jest do izolowanej ramy pomocniczej, która zapewnia pożądaną równowagę między zachowaniem przedniego i tylnego zawieszenia przy pokonywaniu większych nierówności na drodze, co zapewnia odpowiednią płynność jazdy.

Kompozytowe tuleje wyróżniają się odmienną charakterystyką sztywności w różnych kierunkach, aby lepiej tłumić mniejsze uderzenia oraz obniżyć poziom hałasu i wibracji. Unikalna geometria zawieszenia SLA Focusa kombi objęła zmianę położenia amortyzatorów, pozwalając pojazdowi zachować zwinność i zdolność reagowania na działania kierowcy nawet przy całkowicie załadowanym bagażniku.

Aby uzyskać wyższy komfort i wytrzymałość na gorszych drogach, 17-calowe obręcze kół wykonane z lekkich stopów są wyposażone w opony o wyższym profilu 215/55 R17. Dostępne są również 18-calowe koła z oponami 215/50 R18.

fordfocus-ac4

Oprócz wybieranych trybów jazdy Normal, Sport i Eco, które są standardem we wszystkich modelach Focusa, Active wprowadza:

• tryb Slippery dostosowujący ustawienia ESC i kontroli trakcji w celu zwiększenia pewności poruszania się po nawierzchniach o ograniczonej przyczepności, takich jak błoto, śnieg i lód. Tryb ten zapewnia redukcję poślizgu kół, w tym również podczas ruszania z miejsca na bardzo śliskiej nawierzchni i zapewnia bardziej stonowaną reakcję na zmiany położenia pedału przyspieszenia.

• tryb Trail, który pomaga utrzymać dynamikę na miękkich nawierzchniach, takich jak piasek; dostosowując działanie ABS umożliwiające większe uślizgi kół, konfiguruje kontrolę trakcji umożliwiając większy poślizg kół, co służy oczyszczaniu bieżnika opon z piasku, śniegu lub błota i zapewnia spokojniejszą reakcję na zmiany położenia pedału przyspieszenia.

Wytrzymałość, przestronność, wszechstronność

Unikalne detale stylistyczne zapewniają charakterystyczny i wytrzymały charakter Focusa Active, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Ciemny wlot powietrza z unikalnym wzorem kratki ma również ciemne obramowanie, współgrające z ochronną okładziną, którą stylistycznie wyprowadzono z przedniej krawędzi zderzaka i pociągnięto poprzez nadkola i bok samochodu do tyłu.

fordfocus-ac5

Przedni i tylny zderzak są również unikalne dla nowego Forda, podobnie jak srebrne wykończenie przedniej i tylnej osłony podzderzakowej oraz projekty obręczy kół wykonanych z lekkich stopów. Żywe lakiery nadwozia obejmują Metropolis White i Orange Glow, a można też wybrać kontrastowy dach, w zależności od koloru nadwozia.

We wnętrzu znalazła się obszyta skórą kierownica i dźwignia zmiany biegów ze skórzanym uchwytem, jasne elementy na desce rozdzielczej i panelach drzwiowych oraz listwy progowe z oznaczeniem Active. Fotele zapewniające dobre podparcie boczne są obszyte tkaniną Active z niebieskimi przeszyciem, dostępne są również dywaniki podłogowe z niebieskimi przeszyciami.

Nowe auto zapewnia więcej przestrzeni we wnętrzu dzięki większemu o 50 mm rozstawowi osi i dzięki płaskiej podłodze. Osoby siedzące z przodu mogą cieszyć się swobodą ruchów dzięki szerokości wnętrza na wysokości ramion wynoszącej 1 421 milimetrów i pozycji deski rozdzielczej zoptymalizowanej pod kątem większej przestrzeni dla kierowcy i pasażera. Węższa konsola środkowa, elektryczny hamulec postojowy i pokrętło zmiany biegów do ośmiostopniowej przekładni automatycznej zapewniają także więcej miejsca dla osób jadących z przodu.

Przed kolanami tylnych pasażerów przybyło ponad 50 mm w porównaniu z poprzednią generacją Focusa, a obecnie dostępne 81 mm. Szerokość na wysokości ramion tylnych pasażerów zwiększono o prawie 60 mm w porównaniu z poprzednikiem.

fordfocus-ac6

Wrażenie przestronności zwiększa konstrukcja tylnych drzwi z oknami, które ciągną się do tylnego słupka. Dostęp do przestrzeni ładunkowej z rękami pełnymi sprzętu kempingowego jest łatwiejszy dzięki zastosowaniu bezdotykowej techniki otwierania drzwi bagażnika.

Przestrzeń bagażnika wersji kombi została zaprojektowana tak, by pomieścić dużą skrzynkę o maksymalnej pojemności 1653 litrów umożliwiającą przewóz psa. Inżynierowie rozwiązali problem przewozu zdemontowanej rolety bagażnika. Mieści się ona idealnie pod nową regulowaną podłogą bagażnika i jest łatwiejsza do demontażu za pomocą pociągnięcia za pasek zwalniający.

System łączności i rozrywki Ford SYNC 3 wyposażony jest w 8-calowy kolorowy ekran dotykowy, który można obsługiwać za pomocą gestów szczypania i przesunięcia, umożliwia kierowcy sterowanie funkcjami audio, nawigacją i klimatyzacją, a także podłączonymi smartfonami za pomocą prostych poleceń głosowych. Jest dostępny wraz z systemem audio B&O premium.

Nowy system FordPass Connect z modemem pokładowym sprawia, że samochód staje się mobilnym punktem dostępowym Wi-Fi, gwarantującym w czasie jazdy łączność bezprzewodową nawet 10 urządzeń, a nowy panel do indukcyjnego ładowania pod deską rozdzielczą jest bardzo wygodny.

fordfocus-ac7

Nowe silniki i nowym rozwiązania techniczne

Pojazd oferuje szeroką gamę zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę, która, zawiera:
• adaptacyjny tempomat, wzbogacony o system Stop & Go, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości i system utrzymania na pasie ruchu, co umożliwia bezproblemowe poruszanie się w mieście z częstym zatrzymywaniem samochodu;
• system reflektorów adaptacyjnych z nowym, opartym na analizie obrazu z kamery systemem doświetlania zakrętów oraz kierowania światłem w oparciu o znaki drogowe, pozwala na wstępny wybór jednego z modeli oświetlenia drogi;
• system wspomagający parkowanie w nowej wersji 2, steruje również wyborem biegów, przyspieszaniem i hamowaniem;
• pierwszy wyświetlacz przezierny (HUD) Forda oferowany w Europie;
• system wspomagania kierownicy z funkcją omijania przeszkody.

Układy napędowe są standardowo wyposażone w system Auto Start-Stop w celu zmniejszenia kosztów eksploatacji. Do wyboru są precyzyjnie przełączane sześciostopniowe przekładnie manualne lub nowe ośmiostopniowe przekładnie automatyczne.

Silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 1 litra i o mocy 125 KM oferuje emisję CO2 od 107 g/km i zużycie paliwa wynoszące 4,8 l/100 km. 1,5-litrowy silnik EcoBoost o mocy 150 KM emituje CO2 w ilości 121 g/km i spala 5,3 l/100 km.

1,5-litrowy silnik wysokoprężny EcoBlue o mocy 120 KM zapewnia emisję CO2 od 93 g/km i zużycie oleju napędowego 3,5 l/100 km. 2-litrowy silnik wysokoprężny EcoBlue o mocy 150 KM oferuje emisję CO2 od 114 g/km i zużycie paliwa 4,4 l/100 km.

Produkowany w zakładzie Forda Saarlouis w Niemczech, nowy crossover jest już możliwy do zamówienia w salonach dilerskich.