Ford Fiesta otrzymał nowy układ napędowy. Wprowadzono 48–woltową instalację łagodnej hybrydy – EcoBoost Hybrid, która oferuje kierowcom większą oszczędność paliwa.
Dostępne są także systemy wspomagające kierowcę, takie jak adaptacyjny tempomat z funkcjami Stop & Go, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości i utrzymywania pojazdu na pasie ruchu.
Zobacz także:
Ford zobowiązał się do zaoferowania zelektryfikowanej wersji każdego pojazdu osobowego, który wprowadza w Europie, dzięki czemu do końca przyszłego roku zwiększy europejską gamę zelektryfikowanych pojazdów do 18 modeli. Tradycyjne układy napędowe Fiesty zostały udoskonalone dzięki silnikowi benzynowemu EcoBoost nowej generacji o pojemności 1,0 litra oraz poprzez sprzężenie z siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną, zapewniającą niższe zużycie paliwa i emisję CO2.
Ponadto model jest teraz lepiej skomunikowany dzięki montowanemu w standardzie modemowi FordPass Connect, udostępniającemu szereg funkcji za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Ford sprzedał w 2019 roku w Europie 227 100 egzemplarzy modelu Fiesta.
Zróżnicowana gama modelu Fiesta obejmuje stylowe wersje Trend i Titanium, inspirowanego SUV-em crossovera Active, sportową ST-Line i ekskluzywną Vignale w trzy- i pięciodrzwiowej wersji nadwozia.
Hybrydowy układ EcoBoost
Układ miękkiej hybrydy EcoBoost Hybrid został wprowadzony po raz pierwszy w samochodzie osobowym marki pod koniec 2019 roku, w nowym crossoverze Puma. Modele Fiesta EcoBoost Hybrid oferowane są w dwóch wariantach mocy 125 i 155 KM.
Standardowy alternator został zastąpiony rozrusznikiem/ generatorem (BISG), napędzanym paskiem, który umożliwia odzyskiwanie energii podczas wytracania prędkości oraz jazdy wybiegiem i wykorzystanie jej do ładowania zestawu chłodzonych powietrzem akumulatorów litowo- jonowych o napięciu znamionowym 48 V.
BISG działa również jako silnik elektryczny, płynnie współpracujący z trzycylindrową jednostką spalinową o niskich stratach tarcia wewnętrznego, wykorzystując zmagazynowaną energię do wzmocnienia momentu obrotowego podczas normalnej jazdy i przyspieszania, a także do zasilania osprzętu elektrycznego pojazdu.
Inteligentny, samoregulujący się system miękkiej hybrydy nieustannie monitoruje sposób eksploatacji pojazdu, aby określić, kiedy i jak intensywnie ładować akumulator. Pozwala to uzyskać wymierne korzyści i wykorzystywać przechowywaną w akumulatorze energię zgodnie z jednym z dwóch planów działania:
• Substytucja momentu obrotowego z wykorzystaniem silnika elektrycznego BISG, przez co system dostarcza do 24 Nm momentu obrotowego, zmniejszając obciążenie silnika benzynowego. W efekcie przyczynia się to do obniżenia emisji CO2 od 91 g/km NEDC (112 g/km WLTP) i oszczędności paliwa od 4,0 l/100 km NEDC (od 5,0 l/100 km WLTP) Dzięki zastosowaniu substytucji momentu obrotowego, 125-konny układ EcoBoost Hybrid zapewnia o 5 proc. niższe zużycie paliwa w porównaniu z tradycyjnym benzynowym silnikiem EcoBoost o pojemności 1,0 litra i tej samej mocy (NEDC).
• Uzupełnienie momentu obrotowego z wykorzystaniem silnika elektrycznego BISG w celu zwiększenia całkowitego, dostępnego w układzie momentu obrotowego o 20 Nm powyżej poziomu osiąganego przez sam silnik benzynowy przy pełnym obciążeniu i dostarczenie 240 Nm momentu obrotowego w wypadku silnika 155 KM oraz o 50 proc. wyższego momentu w dolnym zakresie obrotów.
BISG umożliwił również obniżenie współczynnika kompresji w silniku 1,0 EcoBoost i zastosowanie większej turbosprężarki, jak również na wykorzystanie systemu Auto Start- Stop.
Silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 1 litra i o mocy 125 KM jest dostępny z nową siedmiobiegową, dwusprzęgłową, automatyczną przekładnią, oferującą płynną zmianę biegów. Silnik wysokoprężny TDCi o pojemności 1,5–litra i mocy 85 KM nadal oferowany jest kierowcom planującym wysokie przebiegi.
Skomunikowana Fiesta
Systemy wprowadzone do Fiesty zapewniają podróżowanie w bardziej wyrafinowanym, relaksującym środowisku z możliwością utrzymania stałego kontaktu ze światem, a także bezproblemowe poruszanie się w mieście z częstym zatrzymywaniem samochodu oraz jazdę na autostradzie.
Dostępny Adaptacyjny tempomat (ACC) wzbogacony o system Stop & Go oraz system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości, pozwala utrzymać bezpieczną odległość od pojazdów jadących z przodu i doprowadzić pojazd do całkowitego zatrzymania w ruchu i ruszania i automatycznie ruszyć za poprzedzającym samochodem, jeśli czas zatrzymania był krótszy, niż 3 sekundy.
Jeśli czas zatrzymania przekracza 3 sekundy, kierowca może nacisnąć przycisk umieszczony na kierownicy lub delikatnie nacisnąć pedał przyspieszenia, by rozpocząć jazdę.
Dostępny w standardzie modem pokładowy FordPass Connect umożliwia m.in. zdalną kontrolę wybranych funkcji pojazdu z dowolnego miejsca za pomocą urządzenia mobilnego i aplikacji. System oferuje funkcję zdalnego uruchamiania silnika w wersjach wyposażonych w siedmiostopniową przekładnię automatyczną, a także lokalizację pojazdu, status pojazdu, który informuje o poziomie paliwa w zbiorniku, stanie instalacji alarmowej, konieczności wymiany oleju, itd.
System komunikacji i rozrywki SYNC 35 ma nowy interfejs użytkownika z większymi przyciskami wyświetlanymi na 8-calowym, kolorowym ekranie dotykowym. Oferowana jest również nowa ładowarka indukcyjna.
Kolejne nowości dla wersji Fiesty to
• wersje Fiesta Active i ST-Line otrzymały w aktywnym asystencie parkowania (APA);
• system ostrzegania przed pojazdami na drodze poprzecznej z aktywnym wspomaganiem hamowania;
• nowe tryby jazdy Sportowy i Droga nieutwardzodza w wersji Active;
• opcjonalny subwoofer systemu nagłośnienia B&O premium został przeniesiony do nadkola;