FORD: EXPLORER CZYLI FLAGOWY, HYBRYDOWY SUV PHEV NA KAŻDĄ DROGĘ

Ford Explorer od lat pozostaje jednym z najpopularniejszych modeli na rodzimym rynku w USA. Powrót na europejskie drogi spotkał się z dużym zainteresowaniem klientów.

Inteligentny napęd na wszystkie koła oraz system Terrain Managment zapewniają sprawne poruszanie się Explorerem na różnych nawierzchniach. Z wyjątkiem trybu jazdy, który jest zarezerwowany do ciągnięcia przyczepy, aż 3 z 7 dostępnych w Fordzie Explorerze profilów jazdy są przeznaczone do jazdy w terenie (tryby – Droga nieutwardzona, Śliska nawierzchnia oraz Śnieg/Piasek). Flagowy SUV Forda jest również wyposażony w system kontroli zjazdu.


Zobacz także:

TOYOTA: RYNKOWY SUKCES YARIS CROSS W EUROPIE

ROZMAITOŚCI


 

Zawieszenie z przodu z kolumnami McPhersona i wielowahaczowe z tyłu zapewniają zarówno precyzyjne prowadzenie kół, jak i wysoki komfort tłumienia nierówności. Zasługa w tym również dużego rozstawu osi, wynoszącego 3 025 mm. Zawieszenie i zespół napędowy pracują przy tym bardzo cicho. Odgłosy ich pracy oraz wszelkie inne dźwięki, które docierają do kabiny Forda Explorera są skutecznie tłumione przez system aktywnej redukcji hałasu oraz szyby w drzwiach przednich z dodatkową warstwą tłumiącą niepożądane dźwięki. Co ważne, obydwa te elementy należą do wyposażenia seryjnego flagowego SUV-a marki Ford.

Możliwości przewozowe samochodu są duże, dzięki czemu Ford Explorer może pomieścić bagaże oraz różne sprzęty przydatne podczas weekendowych lub wakacyjnych podróży. Przy złożeniu foteli drugiego i trzeciego rzędu, w układzie dwumiejscowym, powstaje przestrzeń bagażowa o pojemności 2 274 litrów. W przypadku standardowego ustawienia dla pięciu pasażerów jest to 635 litrów. Siedzenia rozkłada i składa się elektrycznie za pomocą przycisków w bagażniku, co zdecydowanie ułatwia zmianę funkcjonalności samochodu w zależności od potrzeb. Ponadto podłoga bagażnika ma regulowaną wysokość, dzięki czemu lepiej można wykorzystać dostępną przestrzeń, zaś drzwi bagażnika otwierane są elektrycznie i bezdotykowo.

Odpowiadając na potrzeby użytkowników Ford oferuje szeroką gamę akcesoriów ułatwiających przewożenie różnych sprzętów. Są to m.in.: bagażniki do mocowania na haku holowniczym, boxy dachowe, uchwyty rowerowe do mocowania na dachu oraz z tyłu pojazdu, a także przystawki umożliwiające przewóz nart lub kajaka. Dodatkowo parametry techniczne samochodu pozwalają na holowanie przyczepy o masie 2 500 kg.

Rodzice mogą zapewnić swoim dzieciom bezpieczeństwo podczas podróży, kupując oryginalny fotelik dla dziecka Britax Romer. Zaś właściciele czworonogów mogą zadbać o ich bezpieczeństwo wyposażając swojego Forda Explorera w klatkę transportową mocowaną w bagażniku lub na dowolnym siedzeniu pasażera. Dzięki temu można zminimalizować skutki ewentualnego wypadku, a dodatkowo po długiej wycieczce w podmokłym i błotnistym terenie, zwierzak może wyschnąć w miejscu, które łatwo sprzątnąć, pozostawiając czyste wnętrze pojazdu.

Zwinny w mieście

Pomimo terenowych atrybutów potężny Ford Explorer równie dobrze czuje się na drogach utwardzonych. Tu istotna jest możliwość wykorzystania bezemisyjnej jazdy, którą umożliwia układ hybrydowy typu plug-in. Na energii elektrycznej, przy akumulatorze naładowanym na 100%, zasięg Forda Explorera (według WLTP) wynosi do 42 km.

Wykorzystanie potencjału 457-konnego zespołu napędowego, na który składają się benzynowa jednostka napędowa V6 bi-turbo o pojemności trzech litrów i mocy 363 KM, silnik elektryczny o mocy 102 KM i akumulator litowo-jonowy o pojemności 13,6 kWh, ułatwia 10-stopniowa przekładnia automatyczna oferowana w standardzie. Za płynny podział momentu obrotowego (o olbrzymiej wartości aż 825 Nm) między koła przedniej i tylnej osi odpowiada jednobiegowa przekładnia rozdzielcza ze sprzęgłem elektromechanicznym. Układ przeniesienia napędu co 10 milisekund analizuje przy tym dane na temat takich parametrów, jak prędkość jazdy, przeciążenie boczne, temperatura powietrza, poślizg kół, a nawet zachowanie przyczepy, gdy jest holowana.

Aby cieszyć się bezemisyjną jazdą, Explorera można podłączyć do zwykłego gniazdka. Ładowanie akumulatora prądem o natężeniu 10 A trwa ok. 6 godzin. Po podłączeniu Explorera do 16-amperowej ładowarki czas ładowania akumulatora do pełna skraca się do 3,5 godziny. Dzięki ładowarce pokładowej, w trybie jazdy „Ładowanie EV”, także podróż Explorerem można wykorzystać na doładowanie akumulatora. Zużycie paliwa wzrasta wówczas tylko nieznacznie. Wyprodukowaną w ten sposób energię można w akumulatorze zatrzymać, wybierając tryb EV Później, aby po dojechaniu Explorerem do miasta móc poruszać się nim bezproblemowo tylko na napędzie elektrycznym.

Explorer to komfortowy i luksusowy SUV, którym wygodnie może podróżować nawet siedem osób. Bryła nadwozia kryje niezwykle przestronne i dopracowane w każdym szczególe wnętrze, zaś kompleksowy pakiet systemów wspomagających kierowcę oferuje pewność prowadzenia i bezpieczeństwo jazdy. Samochód jest doskonale przygotowany zarówno do spokojnej jazdy po zatłoczonych uliczkach w mieście, jak i długich podróży z autostradowymi prędkościami, bądź też do wyzwań związanych z pokonywaniem bezdroży – powiedział Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.