FORD: ELEKTRYCZNY MUSTANG MACH-E Z DUŻĄ MOCĄ I ZASIĘGIEM

ford-mustang_mache1

W ostatnich dniach wydarzeniem była prezentacja nowego Forda Mustanga – elektrycznej wersji Mach-E z segmentu SUV. Rodzina modelu rozszerzyła się po raz pierwszy od 55 lat.

Auto zapewnia dynamiczną jazdę i świetne prowadzenie, wyposażone jest w najnowocześniejsze rozwiązania z dziedziny łączności pojazdów.


Zobacz także:

ECO

PREMIERY


 

Nowy Mustang Mach-E pojawi się na rynku pod koniec 2020 roku. Będzie dostępny ze standardowym i powiększonym akumulatorem, zapewniającym większy zasięg, z napędem na tylną oś lub na wszystkie koła, w każdym przypadku dostarczanym przez silniki z magnesami trwałymi.

ford-mustang_mache2

Wyposażony w powiększony akumulator i napęd na tylne koła, Mach E będzie dysponował zasięgiem jazdy nawet do 600 km (zgodnie z WLTP). W konfiguracji z napędem na wszystkie koła i z powiększonym akumulatorem, nowe auto osiąga moc 337 KM (248 kW) i moment obrotowy 565 Nm.

Ford zaoferuje również wersję specjalną o podwyższonych osiągach z przyspieszeniem 0-100 km/h w czasie poniżej 5 sekund, przy mocy szacowanej na 465 KM (342 kW) i momencie obrotowym 830 Nm.

– Podczas pierwszego salonu samochodowego w Detroit Henry Ford ogłosił, że pracuje nad czymś, co będzie miało moc rozdzielającej się na wiele odnóg błyskawicy. Był to Model-T. Dziś Ford Motor Company z dumą prezentuje samochód, który znów ma moc takiej błyskawicy. Zupełnie nowy, całkowicie elektryczny, Mustang Mach-E. Szybkość. Radość. Wolność. Dla nowej generacji właścicieli Mustanga – powiedział Bill Ford, prezes zarządu Ford Motor Company.

ford-mustang_mache3

Osiągi nadają nowe znaczenie słowu „elektryzujący”

Mustang Mach-E oferuje trzy unikalne tryby jazdy – Whisper (szept), Engage (emocje) i Unbridled (nieokiełznanie). Różnice obejmują specyficzne reakcje pojazdu, takie jak bardziej sportowe działanie układu kierowniczego, nastrojowe oświetlenie, dźwięki dostrojone do czystej, elektrycznej jazdy, oraz dynamiczne animacje na zestawie wskaźników.

Gdy pojazd rusza, nowy system napędu na wszystkie koła Mach-E 4X przenosi moment obrotowy niezależnie na przednią i tylną oś, by zapewnić imponujące przyspieszenia i lepsze prowadzenie się w porównaniu z modelem z napędem wyłącznie na tylne koła.

Mach-E będzie dostępny z nowymi, aluminiowymi zaciskami Flexira firmy Brembo, które zachowują funkcjonalność stałego zacisku, a jednocześnie są zaprojektowane z rozmiarem zacisków pływających. Pojazd dysponuje systemem MagneRide Damping System, czyli adaptacyjnym zawieszeniem kół, które pozwala kierowcom “przykleić się” do drogi.

ford-mustang_mache5

Komunikacja i łączność

W modelu zadebiutuje system komunikacji i rozrywki SYNC nowej generacji, z eleganckim i nowoczesnym interfejsem. 15,5-calowy ekran nowej generacji oznacza rezygnację ze skomplikowanego menu, co ułatwi dostęp do różnych funkcji za pomocą dotykowego sterowania.

Wyposażony w łączność bazowaną na chmurze i rozpoznawanie głosu, system zapewnia dwukrotnie większą moc obliczeniową, niż SYNC 3, dzięki czemu nawigacja, wybieranie muzyki i łączenie smartfona z samochodem są szybsze i łatwiejsze. Dostępne będą bezprzewodowe aktualizacje, poprawiające osiągi pojazdu.

Nowa sylwetka

Korzystając z całkowicie nowej, elektrycznej architektury z umieszczonymi w podwoziu akumulatorami, inżynierowie byli w stanie stworzyć pojazd w nadwoziu SUV, przeznaczony dla pięciu osób i ich bagażu. Nowy Mustang jest rozpoznawalny dzięki takim elementom, jak długa, muskularna maska, konstrukcja pokrywy bagażnika, agresywnie ukształtowane reflektory i charakterystyczne lampy tylne, złożone z trzech świecących pasków. Konstrukcja zapewnia przestronność na tylnych siedzeniach i dużą pojemność bagażnika.

ford-mustang_mache6

Przedni bagażnik z odprowadzenie wody ma pojemność 100 litrów, tylny – 402 litry. Po złożeniu tylnych siedzeń model oferuje 1420 litrów przestrzeni.

Dostępny jako opcja, najwyższej jakości system dźwiękowy B&O, obejmuje dyskretnie rozmieszczony pas głośników przednich wbudowanych nad otworami wentylacyjnymi i działających jak soundbar. Ruchomy, podnoszony podłokietnik służy również jako miejsce do przechowywania torebek lub innych przedmiotów podobnej wielkości.

Dostępny opcjonalnie panoramiczny stały szklany dach ma swój sekret: specjalną powłokę, chroniącą przed promieniowaniem podczerwonym, która sprawia, że wnętrze jest chłodniejsze latem i cieplejsze zimą. Ponadto wewnętrzna warstwa pomiędzy szybami pomaga również chronić przed promieniowaniem ultrafioletowym.

ford-mustang_mache4

Limitowana pierwsza edycja samochodu będzie również dostępna w wersji z napędem na cztery koła i z powiększonym akumulatorem (oraz zasięgiem), z ekskluzywnym malowaniem w kolorze Grabber Blue Metallic, panoramicznym dachem pełnej długości, kontrastowymi szwami siedzeń i ozdobnymi listwami progowymi z napisem „First Edition”.

W ofercie zadebiutuje system „Telefon jako kluczyk” („Phone as a Key”), który może wykrywać smartfony zarejestrowanych użytkowników, gdy ci zbliżają się do samochodu, odblokowując Mustanga i umożliwiając rozpoczęcie jazdy bez wyjmowania telefonu z kieszeni lub korzystania z pilota, czy z kluczyka.

Dostępny jest też kod awaryjny, który można wprowadzić z klawiatury umieszczonej na słupku „B”, aby odblokować zamki drzwi, a osobny kod wprowadzony na centralnym ekranie dotykowym pozwoli na uruchomienie i jazdę, na przykład w razie rozładowania baterii telefonu.

ford-mustang_mache7

Pojazd będzie dostępny ze standardowym zasięgiem (i akumulatorem litowo- jonowym 75,7 kWh) oraz z powiększonym zasięgiem (i akumulatorem o pojemności 98,8 kWh). Te zaawansowane akumulatory wyposażone są w 288 ogniw litowo-jonowych w specyfikacji Standard Range i 376 ogniw litowo- jonowych w specyfikacji Extended Range.

Akumulator został zaprojektowany, aby zmaksymalizować przestrzeń we wnętrzu. Są bezpiecznie umieszczone w wodoodpornej obudowie otoczonej strukturą absorbującą siłę uderzenia w razie wypadku. W akumulatorach wykorzystano zaawansowany aktywny system ogrzewania i chłodzenia cieczą w celu regulacji temperatury.

Ford oferuje rozwiązanie pod nazwą Ford Connected Wallbox, które zapewnia pięciokrotnie większą moc ładowania, niż typowe domowe gniazdko. Możliwy jest dostęp do sieci ładowania FordPass Charging Network. Dzięki wykorzystaniu łączności zapewnianej przez modem pokładowy FordPass Connect, aplikacja FordPass zapewni dostęp do sieci ponad 125 000 publicznych stacji ładowania w 21 krajach Europy. Wraz z pojazdem dostarczany jest także kabel Ford Public Charge.

ford-mustang_mache8

Ford jest założycielem i udziałowcem stowarzyszenia Ionity, które stawia sobie za cel udostępnienie do 2020 roku 400 stacji szybkiego ładowania w najważniejszych europejskich lokalizacjach. Dzięki szczytowej mocy ładowania 150 kW Mach-E z rozszerzonym zasięgiem i napędem tylnych kół (RWD) może zwiększyć zasięg jazdy do 93 km (57 mil) w ciągu 10 minut ładowania na stacji szybkiego ładowania prądem stałym.