FORD: EDGE – NOWY SUV CZYLI KOMFORT Z SEGMENTU PREMIUM

Ford_Edg1

Nowy Ford Edge, samochód sportowo- użytkowy (SUV) klasy wyższej, oferuje poziom komfortu typowy dla segmentu premium, wyszukane systemy wspomagania kierowcy oraz dynamikę jazdy.

Czyni go to jeszcze atrakcyjniejszym pojazdem w najlepiej sprzedającym się segmencie na kontynencie europejskim.


Zobacz także:

PREMIERY

RENAULT: MOŻNA ZAMÓWIĆ TALISMANA W WERSJI GRANDTOUR


 

Wyrafinowany i ciekawie stylizowany nowy flagowy SUV Forda dla Europy oferuje godne takiego pojazdu technologie, w tym między innymi:

Active Noise Control (aktywna kontrola hałasu), która działa podobnie jak słuchawki likwidujące hałas poprzez wysyłanie dźwięków przeciwnych do tych, które nie powinny docierać do wnętrza.

Pre-Collision Assist + Pedestrian Detection (system zapobiegania kolizjom z systemem wykrywania pieszych, który jest w stanie autonomicznie wyhamować samochód, by uniknąć kolizji z innym pojazdem lub nawet z pieszym.

Ford Adaptive Steering (adaptacyjny układ kierowniczy), który automatycznie dostosowuje przełożenie układu kierowniczego do prędkości jazdy, ułatwiając manewrowanie i zwiększając jego precyzję.

Ford_Edg2

Nowy Ford Edge imponuje przestrzenią wewnątrz i materiałami wysokiej klasy. Zadbano też o komfort i funkcjonalność, między innymi stosując podgrzewane i wentylowane przednie fotele, czy panoramiczny dach.

Szerokokątna przednia kamera Front Wide-View Camera pozwala zobaczyć na zakrętach to, czego jeszcze nie widać zza kierownicy, a inteligentny napęd wszystkich kół Intelligent All Wheel Drive, będący wyposażeniem standardowym, optymalizuje jego zachowanie na śliskiej nawierzchni.

Mocne i oszczędne silniki wysokoprężne zużywające jedynie 5,8 litra oleju napędowego na 100 km, przy emisji CO2 wynoszącej 149 g/km sprawiają, że eksploatacja dużego i luksusowego SUV-a o mocy sięgającej 210 KM staje się bardziej przystępna.

– Przestronny i bardzo nowoczesny Ford Edge jest odpowiedzią na potrzeby naszych europejskich klientów oczekujących na Forda SUV mierzącego w klasę wyższą. Oferując wyjątkowo odważny, dominujący wygląd, bogate wyposażenie, w tym inteligentny napęd na wszystkich kół, Edge sprawia, że zaawansowane technologie i jakość segmentu premium stają się łatwiej dostępne dla wciąż rosnącej grupy europejskich nabywców samochodów SUV – przypomina Roelant de Waard, wiceprezes Ford of Europe odpowiedzialny za marketing, sprzedaż i serwis.

Ford planuje sprzedaż samochodów SUV w Europie na poziomie przekraczającym 200 tysięcy pojazdów – co oznacza 200-procentowy wzrost w porównaniu do roku 2013.

Projekt z materiałami w roli głównej

Wysokiej jakości materiały oraz najnowocześniejszy styl wnętrza oznaczają, że Edge przynależy do segmentu premium. Detale funkcjonalne, jak klamki drzwiowe, elementy sterowania na kierownicy, kratki wentylacyjne i uchwyty na napoje są oprawione w satynowane metalizowane ramki, a konsola centralna wykończona jest w stylowej fortepianowej czerni. Miękkie w dotyku materiały zastosowano na elementy wnętrza, których zwykle dotykają pasażerowie. Wysokiej jakości skórą pokryto podłokietnik, kierownicę i gałkę dźwigni zmiany biegów.

Ford_Edg3

Jednolita deska rozdzielcza z konsolą środkową wydobywają się płynnie spod przedniej szyby, przechodząc łagodnie w konsolę środkową z wystarczającą ilością miejsca na schowanie za nią składanej parasolki i dalej wlewają się między przednie fotele. Panel przyrządów zaprojektowano i wykonano z takich materiałów, by sprawić wrażenie, że wtapia się on w przednie drzwi, tworząc efekt wnętrza łagodnie i płynnie otaczającego użytkownika. Pasażerowie mogą wybrać jeden z siedmiu kolorów oświetlenia LED dla przedniej i tylnej podłogi oraz podświetlenia schowków.

Szczegółom siedzeń i wnętrza nadano odrębnych cech w każdej z trzech wersji wyposażenia: Trend, Titanium i Sport. Skórzana tapicerka oferowana jest trzech różnych schematach kolorystycznych, by dopasować samochód do upodobań klienta. Dostępne kolory, to czarny (Ebony), kremowy (Ceramic) oraz głęboki brązowy (Cognac).

Siedzenia w modelu Sport można zamówić w wykonaniu z kombinacji skóry i wysokiej jakości ekologicznego zamszu Miko- Dinamica, akcentującego podparcia boczne, które nadają fotelom sportowy wygląd. Ta sama konstrukcja i materiały wykorzystywane są z przodu i z tyłu, aby zapewnić identyczną jakość podróży wszystkim pasażerom. Podświetlone logo Edge umieszczono na przednich listwach progowych w wersjach Titanium i Sport.

Luksusowe opcje wykończenia tapicerki obejmują podgrzewanie przednich i tylnych skórzanych siedzeń, a także przydatną latem wentylację foteli przednich. Panoramiczny dach z dwoma dużymi szklanymi panelami dodaje przestronności. Przesuwana elektrycznie osłona przeciwsłoneczna dachu może być wykorzystywana do zakrycia dachu lub osłonięcia wnętrza podczas postoju.

Komfortowi podróży na tylnym siedzeniu sprzyja odległość między siedziskiem i dachem wynosząca 1023 mm oraz szerokość wnętrza na wysokości ramion, wynosząca 1536 mm – to nawet więcej, niż oferują np. Audi Q7 i Volkswagen Touareg. W konsoli środkowej mieszczą się regulowane uchwyty na napoje oraz głęboki schowek. Jeszcze większy uchylny schowek znajduje się pod deską rozdzielczą, a kolejny schowek umieszczono w górnej części deski rozdzielczej po stronie pasażera.

Pojemność bagażnika wynosi 1847 litrów po złożeniu tylnych siedzeń, a dodatkowe schowki znajdują się rejonie nadkoli.

Ford_Edg4

Istotne udoskonalenia

Trójstopniowa eliminacja hałasów i drgań pozwoliła inżynierom na uzyskanie bardziej relaksujących warunków podróży.

Pierwszy stopień redukcji hałasu obejmował:
• opracowanie sztywnej struktury nadwozia;
• optymalizację układu napędowego;
• dostrojenie układu dolotu powietrza i układu wydechowego.

Następnie inżynierowie skupili się na odizolowaniu wnętrza od hałasów aerodynamicznych pochodzących z kół i z układu napędowego:
• w podwoziu zastosowano osłony aerodynamiczne;
• zastosowano materiały wygłuszające w podsufitce i w panelach wnętrza;
• użyto laminowanego szkła do wykonania przedniej szyby, panoramicznego dachu i szyb w przednich drzwiach;
• poprawiono aerodynamikę przedniej szyby i słupków “A”.

Na koniec zastosowano opracowany przez Forda złożony system aktywnej kontroli hałasu Active Noise Control. Trzy mikrofony umieszczone w kabinie monitorują odgłosy pracy silnika, a system audio wysyła dźwięki przeciwne do tych, które należy wyeliminować, co poprawia sterylność akustyczną wnętrza także wtedy, gdy system audio jest wyłączony.

Zaawansowane technologie i systemy bezpieczeństwa

System Ford SYNC 2 ze sterowaniem głosowym umożliwia kierowcy obsługę telefonu, systemu audio, układu klimatyzacji oraz nawigacji satelitarnej przy użyciu prostych, naturalnych komend głosowych. Posiada on funkcję wspomagania w sytuacji awaryjnej Emergency Assistance. Dodatkowo, w wersji Titanium, a standardowo w Sport dostępny jest system nawigacji satelitarnej oraz system audio premium firmy Sony wyposażony w 12 głośników, w tym subwoofer.

Ford_Edg5

Ford Edge wykorzystuje kamery, radary i czujniki ultradźwiękowe, by zapewnić dane do pracy 18 zaawansowanych systemów redukujących stres kierowcy i ułatwiających mu kontrolę sytuacji w czasie jazdy.

Najważniejszymi z tych systemów są:
Pre- Collision Assist + Pedestrian Detection (zapobiegania kolizjom i system wykrywania pieszych);
adaptacyjne reflektory LED z systemem Adaptive Front Lighting System;
• system zapobiegania oślepianiu innych użytkowników drogi Glare-Free Highbeam.

Nowy Ford otrzymał także zestaw czujników, dzięki którym parkowanie stało się łatwiejsze. Dzieje się tak za sprawą następujących systemów:
Perpendicular Parking (parkowania prostopadłego – działa analogicznie do systemu parkowania równoległego Active Park Assist);
Park-Out Assist (pomagający kierowcy wyjechać z pomiędzy równolegle zaparkowanych samochodów);
Side Parking Aid (ostrzegania o przeszkodach przy parkowaniu);
Cross Traffic Alert (ostrzegania o ruchu poprzecznym).

Nowy Ford Edge oferowany jest także z systemem Front Wide- View Camera – szerokokątnej przedniej kamery umieszczonej w kratce wlotu powietrza, która pozwala kierowcy zobaczyć na 8-calowym ekranie dotykowym pojazdu to, czego jeszcze nie widać bezpośrednio z miejsca kierowcy. Kamerze towarzyszy ukryty obok niej wysokociśnieniowy spryskiwacz przemywający jej obiektyw.

Edge oferuje także Intelligent Speed Limiter – inteligentny ogranicznik prędkości. W samochodach wyposażonych w nawigację satelitarną system wykorzystuje również mapy nawigacyjne, celem zapewnienia większej precyzji działania.

Kolejnymi technologiami wspomagania kierowcy są systemy Blind Spot Information System – informacja o obiektach znajdujących się w martwym polu widzenia, Traffic Sign Recognition – system rozpoznawania znaków drogowych, Lane Keeping Alert – system ostrzegania o opuszczaniu zajętego pasa ruchu, Lane Keeping Aid – system wspomagający utrzymywanie się na pasie ruchu, a także Driver Alert – system monitorowania zmęczenia kierowcy.

Ford_Edg6

Całkowicie konfigurowalny trójwymiarowy zestaw wskaźników pozwala na personalizację informacji pojawiających się na wyświetlaczach.

Ford Edge zaprojektowany został tak, by zgodnie z nowymi kryteriami bezpieczeństwa określonymi przez 2016 Euro NCAP uzyskać ocenę 5 gwiazdek w zakresie ochrony kierowcy, pasażerów i pieszych. Przednie pasy bezpieczeństwa posiadają napinacze z ogranicznikami napięcia. Auto oferujeteż Inflatable Rear Seatbelts – pirotechnicznie pompowane pasy bezpieczeństwa dla pasażerów tylnego siedzenia.

Dynamika jazdy

Samochód zbudowano na wysoko cenionej platformie podwoziowej znanej z Fordów Mondeo, Galaxy oraz S-MAX. Posiada on adaptacyjny układ kierowniczy (Ford Adaptive Steering), który zmienia przełożenie układu kierowniczego w zależności od prędkości jazdy. Przewidziano w tym systemie wybór trybu sportowego, który ostro reaguje na obracanie kierownicą na szybkich, trudnych zakrętach.

Integralne tylne zawieszenie wielodrążkowe wykonano z lekkich aluminiowych elementów, zastosowano w nim amortyzatory o wysokiej wydajności i elementy gumowo- stalowe mające za zadanie minimalizację hałasu i drgań przenoszonych na nadwozie z nawierzchni drogi, poprawiające kulturę pracy, komfort jazdy i jej dynamikę. Tylne zawieszenie jest osadzone w ramie pomocniczej o przekrojach zamkniętych, która dzięki temu jest znacznie sztywniejsza od typowych ram konwencjonalnej konstrukcji o przekroju otwartym.

Atletyczny charakter

Koła przesunięte do narożników nadwozia dodają optycznie pojazdowi szerokości, ale przede wszystkim pozwalają zmaksymalizować przestrzeń wewnętrzną samochodu. Podwyższony prześwit podwozia zwiększa możliwości terenowe i zapewnia pozycję kierowcy podniesioną o prawie 50 mm w stosunku do Forda S-MAX.

Ford_Edg7

Duży trapezoidalny przedni wlot powietrza nadaje samochodowi dominujący wygląd. Mocno nachylona przednia szyba zapewnia wrażenie ruchu, natomiast podniesiona dolna linia okien oraz uwypuklone nadkola podkreślają moc i osiągi. Tylne lampy wykonane są w technice LED. Stromo przebiegająca tylna szyba zakończona jest od góry spojlerem. Edge dostępny jest w 13 kolorach nadwozia.

Silniki

Edge oferowany jest z dwoma nowoczesnymi, dieslowskimi 2-litrowymi silnikami TDCi. Pierwszy z nich dysponuje mocą 180 KM, zapewniając przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 9,9 sekundy oraz prędkość maksymalną wynoszącą 200 km/h. Mocniejszy silnik Twin-turbo ma moc maksymalną 210 KM, co pozwala na przyspieszanie od 0 do 100 km/h w czasie 9,4 sekundy i osiąganie prędkości maksymalnej 211 km/h. Obie wersje silnikowe zużywają 5,8 litra oleju napędowego na 100 km i emitują 149 g/km CO2.

Zastosowano w standardzie, bez wpływu na osiągi, technologie służące obniżeniu zużycia paliwa: inteligentne regeneracyjne ładowanie akumulatora oraz system Auto- Start- Stop.

Edge z 2-litrowym silnikiem TDCi o mocy 180 KM wyposażono w sześciobiegową przekładnię manualną, a wersja z silnikiem o mocy 210 KM opcjonalnie przenosi napęd poprzez automatyczną sześciobiegową przekładnię PowerShift, którą można sterować za pomocą łopatek zamontowanych wtedy standardowo przy kierownicy. System napędu wszystkich kół Intelligent AllWheel Drive zapewnia płynne i niezauważalne zmiany rozdziału momentu obrotowego pomiędzy wszystkimi kołami.

Do dokładnego określenia przyczepności wszystkich kół system korzysta z 25 różnych czujników i może załączyć napęd obu osi w proporcji 50/50. Inteligentny system napędu może wstępnie dostosować rozkład momentu obrotowego w celu uniknięcia uślizgu kół przy ruszaniu.

Ceny w Polsce

Samochód w wersji Trend z silnikiem 2,0 TDCi kosztuje 166 000 złotych.

Cena wersji Titanium z silnikiem 2,0 TDCi to 182 900 zł, a z silnikiem 2,0 Twin- Turbo to 197 900 zł.

Wersja Sport z silnikiem 2,0 TDCi to 188 500, a z silnikiem 2,0 Twin- Turbo to 203 500 zł.