Ford Polska prezentuje ofertę nowego Forda E-Tourneo Couriera – w pełni elektrycznego kombivana.
Model dołączył do gamy marki w Polsce i jest już dostępny w sprzedaży, a jego atrakcyjne ceny i bogate wyposażenie z pewnością zainteresują zarówno klientów indywidualnych, jak i małe firmy poszukujące ekologicznych rozwiązań transportowych.
Zobacz także:
VOLVO: RUSZYŁO PRZYJMOWANIE ZAMÓWIEŃ NA NOWY MODEL ES90
Ford E-Tourneo Courier oferowany jest w Polsce w trzech wersjach wyposażenia – Trend, Titanium oraz Active – a każda z nich dostosowana do różnych potrzeb kierowców.
Trend – bazowa wersja dostępna od 125 100 zł netto, wyposażona m.in. reflektory halogenowe ze światłami LED do jazdy dziennej, tylne lampy LED, klimatyzację z automatyczną regulacją temperatury, 12-calowy dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego, 12-calowy konfigurowalny cyfrowy zestaw wskaźników, kamerę cofania czy przednie i tylne czujniki parkowania. Wśród systemów wspomagających warto wskazać na system zapobiegania kolizjom z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów. Standardem jest też specjalna, chromowana krata wlotu powietrza o „diamentowym” wzorze z listwą świetlną.
Titanium – od 129 950 zł netto, wzbogacona została m.in. relingi dachowe, podgrzewaną przednią szybę, podgrzewane fotele kierowcy i pasażera z przodu, podgrzewaną kierownicę, bezprzewodową ładowarkę smartfonów czy 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich.
Active – topowa wersja dostępna od 134 150 zł netto, oferująca w standardzie dodatkowo m.in. adaptacyjny tempomat z funkcją stop&go i utrzymaniem pojazdu pośrodku pasa ruchu, listwy nadkoli w czarnym kolorze, specjalne oznakowania „ACTIVE”, czy dodatkowe systemy wspomagające kierowcę, w tym system zapobiegania kolizjom rozbudowany o asystenta skrętu w lewo na skrzyżowaniu czy system aktywnego unikania zderzenia poprzez ominięcie przeszkody.
W każdej wersji model oferuje także tryb jazdy One-Pedal Driving, który zwiększa rekuperację energii podczas hamowania, poprawiając efektywność energetyczną i zmniejszając zużycie układu hamulcowego. Jest także możliwość wyboru trybu L pozwalającego na zastosowanie hamowania regeneracyjnego o wzmocnionym działaniu.
Warto podkreślić, że wersje wyposażenia elektrycznej wersji oferują więcej możliwości niż te w spalinowym odpowiedniku. Standardem są bowiem 12-calowe ekrany zestawu wskaźników oraz systemu Ford SYNC 4, podczas gdy w wersji spalinowej są 8-calowej. Bazowa wersja samochodu elektrycznego ma też kamerę cofania czy przednie czujniki parkowania, które w wersji spalinowej pojawiają się w wersji Titanium.
Dodatkowo wszystkie warianty E-Tourneo Couriera kwalifikują się do dofinansowania w ramach programu „NaszEauto”, co pozwala otrzymać do 40 tysięcy złotych, dzięki czemu cena samochodu może spaść do 113 873 złotych brutto.
Ford E-Tourneo Courier napędzany jest elektrycznym silnikiem o mocy 136 KM (100 kW) i 290 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który przekazuje napęd na przednią oś. Energia magazynowana jest w akumulatorze o pojemności 43 kWh, zapewniającym zasięg do 288 km (wg cyklu WLTP). Dzięki kompaktowym rozmiarom i efektywnemu układowi napędowemu, model ten idealnie sprawdza się zarówno w mieście, jak i na dłuższych trasach.
Maksymalna moc ładowania prądem stałym (DC) wynosi 100 kW, co pozwala na uzupełnienie baterii od 10% do 80% w zaledwie 23 minuty. Ładowanie prądem zmiennym (AC) z mocą 11 kW umożliwia pełne naładowanie w około 5 godzin.
E-Tourneo Courier wyróżnia się praktycznością – liczący 1188 litrów przedział bagażowy można powiększyć do 2162 litrów po złożeniu tylnych siedzeń. Co istotne, samochód pozwala na przewiezienie przedmiotów o długości do 1429 mm. Wymiary pojazdu to 4337 mm długości (4343 mm w wersji Active), 1800 mm szerokości (bez lusterek) i 1837 mm wysokości, przy rozstawie osi 2692 mm.
Elektryczna wersja oferuje dodatkowy przedni bagażnik (tzw. frunk) o pojemności 44 litrów, idealny na kable czy drobne przedmioty, co zwiększa funkcjonalność pojazdu.
Ford E-Tourneo Courier wpisuje się w dynamicznie rozwijający się segment elektrycznych pojazdów użytkowych i rodzinnych w Polsce, gdzie coraz większym zainteresowaniem cieszą się auta zeroemisyjne. Produkowany w nowoczesnej fabryce w Krajowej w Rumunii, jest częścią ambitnego planu Forda dotyczącego samochodów zeroemisyjnych.