Ford Kuga od lat pozostaje jednym z najlepiej sprzedających się modeli Forda zarówno w Europie, jak i w Polsce.
We wrześniu bieżącego roku do polskich klientów trafiło 247 sztuk nowych Fordów Kuga, to o blisko 200% więcej niż w analogicznym miesiącu ubiegłego roku. Patrząc na wyniki po trzech kwartałach 2022 roku także można zaobserwować wzrost sprzedaży – rzędu blisko 50%. W tym okresie klienci zarejestrowali 3 017 egzemplarzy nowych Fordów Kuga. Model ten cały czas pozostaje najlepiej sprzedającym się samochodem osobowym w gamie Forda w Polsce.
Zobacz także:
DACIA: POLACY POLUBILI SPRINGA
Czy rodzinny i przestronny SUV może dzielić silnik z rajdówką?
Z reguły producenci samochodów szczycą się transferem technologicznym ze świata motorsportu do samochodów produkowanych seryjnie. W wypadku benzynowych, trzycylindrowych, turbodoładowanych silników z rodziny EcoBoost produkcji Forda jest odwrotnie. Mniejszy, jednolitrowy napędza rajdowe Fiesty Rally4 i Rally5, a większy – 1,5-litrowy – rajdową Fiestę Rally3.
Pierwszy tytuł „International Engine of the Year” za jednostkę napędową EcoBoost Ford zdobył w 2012 roku. Rok i dwa lata później benzynowy, turbodoładowany silnik o trzech cylindrach i pojemności jedynie 999 cm3 powtórzył ten sukces. Wcześniej żadna inna jednostka napędowa nie zdobyła tego wyróżnienia przez 3 lata z rzędu. Technologie, które debiutowały w tym silniku, Ford zastosował później w większej jednostce napędowej o pojemności 1 498 cm3, ale również trzycylindrowej i turbodoładowanej. W Kudze osiąga ona maksymalną moc 150 KM i współpracuje z 6-biegową przekładnią mechaniczną. Moment obrotowy o maksymalnej wartości 240 Nm jest dostępny w szerokim zakresie obrotów, od 1 600/min do 4 000/min, i trafia do przednich kół. Silnik rajdowej Fiesty Rally3 ma pojemność skokową o 1 cm3 mniejszą, co nie przeszkadza mu osiągać: maksymalnej mocy 235 KM i maksymalnego momentu obrotowego 415 Nm, który jest przekazywany na cztery koła.
Szeroka oferta bogato wyposażonych wersji
Ford Kuga z silnikiem 1,5 l EcoBoost jest oferowany w czterech wersjach wyposażenia: Titanium, Titanium X, ST-Line i ST-Line X. Średnie zużycie paliwa wynosi 6,6-6,7 l/100 km, co odpowiada emisji CO2 od 150 do 152 g/km. W wersji Titanium użytkownicy otrzymują w standardzie m.in. dwustrefową klimatyzację z automatyczną regulacją temperatury, system centralnego zamka z kluczem elektronicznym, umożlwiającym otwarcie drzwi i uruchomienie pojazdu bez tradycyjnego kluczyka, a także wyposażenie nawiązujące do sportów motorowych – 17-calowe obręcze ze stopów lekkich oraz sportowe fotele z tapicerką materiałową.
Wersja Titanium X jest bogatsza o, między innymi, radioodtwarzacz z nawigacją satelitarną i nagłośnieniem B&O, tempomat z układem regulowanego ograniczania prędkości, system automatycznego sterowania światłami drogowymi, przednią szybę z dodatkową warstwą akustyczną, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, dwie końcówki układu wydechowego oraz drzwi bagażnika zamykane i otwierane elektrycznie i bezdotykowo.
Usportowona wersja ST-Line oferuje m.in. 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów, sportowe zawieszenie, pakiet stylizacyjny nadwozia ST-Line, fotele sportowe z tapicerką materiałową, aluminiowe nakładki na pedały oraz dwie chromowane końcówki układu wydechowego. Ponadto podróż umilą radioodtwarzacz z nawigacją satelitarną oraz 12,3-calowy cyfrowy, konfigurowalny wyświetlacz zestawu wskaźników.
Zaś najbogatsza wersja Forda Kugi z silnikiem benzynowym 1,5 l EcoBoost – ST-Line X – oferuje w standardzie dodatkowo m.in. częściowo skórzaną tapicerkę, fotel kierowcy z elektryczną regulacją w 10 kierunkach oraz dodatkowo przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia, wycieraczki przedniej szyby sterowane automatycznie z czujnikiem deszczu oraz elektrycznie i bezdotykowo sterowaną pokrywę bagażnika.
Oprócz odmiany z silnikiem 1,5 l EcoBoost Ford Kuga jest dostępny, do wyboru, z sinikiem wysokoprężnym 2.0 EcoBlue o mocy 120 KM, który współpracuje z 8-stopniową przekładnią automatyczną oraz z napędem hybrydowym – z silnikiem 2,5 l o mocy 190 KM i 2,5 l o mocy 225 KM (Plug-in). Co ciekawe w pierwszym półroczu bieżącego roku Ford Kuga z silnikiem hybrydowym Plug-in był najlepiej sprzedającym się w Europie samochodem z tego typu napędem. Wszystkie te silniki zapewniają oszczędną jazdę oraz są przyjazne środowisku.
Patrząc na statystyki sprzedażowe obserwujemy coraz większy udział SUV-ów i crossoverów w naszej całkowitej sprzedaży. Na korzyść tych modeli przemawiają: atrakcyjna stylistyka, skrywająca przestronne i wygodne wnętrze, bogate wyposażenie zapewniające bezpieczeństwo i komfort podróży, oszczędne jednostki napędowe oraz wyższa pozycja za kierownicą, a co za tym idzie lepszy ogląd sytuacji na drodze. Szeroka gama jednostek napędowych od benzynowych, przez Diesla, aż po hybrydę typu Plug-in pozwala każdemu klientowi wybrać samochód najbardziej dopasowany do jego potrzeb – powiedział Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.