FORD: DEBIUTUJE NOWY TRANSIT O ŁADOWNOŚCI DWÓCH TON

ford-transit-21

Ford oferuje na polskim rynku funkcjonalny 2-tonowy, ciężarowy model Transit. Zaawansowane systemy wspomagania kierowcy oraz udoskonalone układy napędowe pozwalają przewozić więcej towaru.

Nowy samochód używa mniej paliwa i jest łatwiejszy w prowadzeniu i eksploatacji.


Zobacz relacje:

UŻYTKOWE

PREMIERY


 

Udoskonalone wersje zaawansowanych silników wysokoprężnych EcoBlue pomagają zmniejszyć koszty, szczególnie w przypadku nowego zespołu napędowego EcoBlue Hybrid – pierwszej w segmencie miękkiej hybrydy, wykorzystującej 48-woltową instalację elektryczną.

Zaawansowane funkcje łączności, w tym technika wbudowanych modemów FordPass Connect umożliwią znaczną poprawę wykorzystania pojazdów, przy jednoczesnej optymalizacji kosztów. Systemy wspomagania kierowcy pomagają w autonomicznym parkowaniu, stosowaniu się do ograniczeń prędkości, zmniejszają też ryzyko i skutki ewentualnych kolizji w zurbanizowanym środowisku.

Nowy Transit, wyposażony w sześciobiegową manualną skrzynię biegów, pozwala na uzyskanie emisji CO2 już od 200 g/km i zużycia paliwa od 7,6 l/100 km.

W 2-tonowej wersji Transita dostępne jest elektryczne wspomaganie kierownicy (EPAS), w wyposażeniu standardowym wszystkich wersji nadal oferowany jest układ Auto Start- Stop.

ford-transit-22

Nowy system EcoGuide także wpływa na ograniczenie zużycia paliwa. Wykorzystuje pozycjonowanie GPS, aby wskazać kierowcom, kiedy należy zwolnić i zmienić bieg, przed wzniesieniami, skrzyżowaniami, czy ograniczeniami prędkości, pozostającymi poza zasięgiem wzroku.

Do dostępnych już wcześniej silników 2,0-litrowych EcoBlue, o mocy 105 KM, 130 KM oraz 170 KM doszła nowa jednostka, o mocy 185 KM, dysponująca pokaźnym momentem obrotowym 415 Nm. Wszystkie dostępne silniki mają turbosprężarki o nowszej konstrukcji.

Od wiosny 2020 roku, obok standardowej w przednionapędowych wersjach 6-stopniowej automatycznej skrzyni biegów, pojawi się w wersjach Transita napędzanych na tylną oś bardzo efektywna i dynamiczna 10-stopniową automatyczną skrzynią biegów z adaptacyjną funkcją Adaptive Shift Scheduling.

Miękka hybryda EcoBlue

W wersjach z przednim i tylnym napędem oferowane jest innowacyjne rozwiązanie EcoBlue Hybrid z miękkim układem hybrydowym (mHEV), wykorzystującym silnik diesla. Standardowy alternator został zastąpiony zintegrowanym rozrusznikiem/ generatorem (BISG), który umożliwia magazynowanie energii odzyskiwanej podczas wytracania prędkości, a następnie wykorzystuje ją do ładowania zestawu chłodzonych powietrzem akumulatorów litowo- jonowych o napięciu znamionowym 48 V.

Zmagazynowana energia jest także wykorzystywana do zwiększania momentu obrotowego silnika spalinowego podczas normalnej jazdy i w czasie przyspieszania. Może także służyć do zasilania urządzeń pokładowych pojazdu.

Systemy wspomagania i komunikacji

System FordPass Connect otwiera nowe możliwości poprawy wykorzystania floty pojazdów oraz optymalizacji kosztów ich eksploatacji, dzięki nowym funkcjom telematyki (Ford Telematics) oraz transmisji i przetwarzania danych (Ford Data Services), które zostaną wprowadzone do oferty rynkowej w pod koniec tego roku oraz udostępnionej ostatnio aplikacji mobilnej FordPass Pro, zaprojektowanej specjalnie dla małych firm.

ford-transit-23

Inne zaawansowane kompleksowe technologie obejmują dostępny system komunikacji i rozrywki SYNC 3, który umożliwia kierowcy sterowanie funkcjami poprzez wydawanie poleceń głosowych. Towarzyszy mu 8-calowy kolorowy ekran dotykowy. W przypadku wyposażenia pojazdu w elementy lub urządzenia specjalistyczne, mogą one pobierać dane z układów elektrycznych Transita za pośrednictwem specjalnego modułu interfejsowego (Upfitter Interface Module).

Pod względem prowadzenia nowy Ford Transit praktycznie nie różni się od samochodu osobowego. Wygodę i komfort kierowcy dodatkowo zwiększa wprowadzenie wspomagania EPAS, który dodatkowo współpracuje z takimi układami jak aktywny asystent parkowania (Active Park Assist) i system Lane- Keeping Aid.

Kierowca ma możliwość wyboru trybu jazdy w zależności od prędkości i warunków na drodze: Normal i Eco. Ponadto w pojazdach z napędem na cztery koła i na tylną oś dostępny jest tryb Slippery do jazdy na śliskiej nawierzchni np. śnieg, czy lód oraz dla wersji 4×4 tryb Mud/ Rut (błoto/ koleiny).

Modele z napędem na tylne koła wyposażone w automatyczną skrzynię biegów oferują tryb holowania przyczepy, zapewniający płynne przyrosty mocy podczas holowania dużych przyczep. Modele Transita 350GVM, napędzane na tylne koła i dysponujące mocą 170 KM i 185 KM mogą holować 3,5-tonową przyczepę z układem hamulcowym, co dopuszcza masę całkowitą zestawu do 7 000 kg.

Inne układy wspomagające pracę kierowcy:
• system monitorujący martwe pole widzenia;
• inteligentny tempomat z funkcją adaptacji;
• ulepszony system utrzymania na wybranym pasie ruchu;
• układ aktywnego wspomagania hamowania (Pre-Collision Assist) z funkcją wykrywania pieszych;

ford-transit-24

Funkcje, które ułatwiają i czynią mniej uciążliwym manewrowanie, cofanie i parkowanie na ruchliwych ulicach, miejscach rozładunku lub parkingach:
• kamery szerokokątne z przodu i z tyłu;
• kamera cofania, umieszczona wysoko;
• asystent parkowania z dodatkowymi czujnikami po bokach;
• aktywny asystent parkowania (APA);
• asystent wyjazdu z parkingu (Park-Out Assist);
• funkcja ostrzegania przed pojazdami na drodze poprzecznej (Cross Traffic Alert).

Ponadto, dostępny jest mocny, wysoko osadzony diodowy reflektor, który umożliwia transportowcom dłuższą pracę z tyłu Transita w warunkach słabej widoczności. Nowe, elektrycznie otwierane boczne drzwi załadunkowe – dostępne od wiosny 2020 roku – ułatwiają pracę przy załadunku i rozładunku samochodu.

System Ford MyKey, dostępny jako opcja, pozwala zaprogramować kluczyk, aby ograniczyć kierowcy prędkość jazdy i głośność systemu audio, a także włączyć na stałe działanie układów zwiększających bezpieczeństwo czynne.

Nadwozie i wnętrze

Nadwozie Forda Transita wyróżnia się nowym wlotem powietrza z trzema poprzeczkami oraz odnowionym pasem dolnym, a przednie panele i zderzak wyprofilowano z myślą o poprawieniu aerodynamiki. Bogatsze wersje wyposażeniowe otrzymują reflektory biksenonowe oraz światła LED do jazdy dziennej, których punkty świetlne układają się w charakterystyczny dla rodziny Twzór.

Nowy Transit otrzymał zupełnie nowe, bardziej stylowe wnętrze. Nowa tablica przyrządów została zaprojektowana z zmyślą o wygodzie kierowców,. Przygotowano liczne schowki, z trzema otwartymi pojemnikami w górnej części deski rozdzielczej. Jest też nowa stacja dokująca do urządzeń zewnętrznych w wersjach z uboższym wyposażeniem.

Zastosowano materiały wykończeniowe, które mają atrakcyjne wzory i zarazem są trwałe i wytrzymałe. Komfort całodziennej pracy zwiększono dzięki nowym projektom foteli. Nabywcy Transita mogą wciąż wybierać spośród ponad 450 wariantów podstawowych. Zawrotna jest także liczba dostępnych wersji nadwozia oraz odmian podwozia z kabiną.

Można również wybrać nową bogatą linię wyposażenia Limited, z przednim zderzakiem w kolorze nadwozia i 16-calowymi felgami aluminiowymi, manualną klimatyzacją, reflektorami biksenonowymi i systemem SYNC 3 z 8-calowym ekranem dotykowym.

Wraz z nowym Fordem Transitem, na europejski rynek wchodzi również jego mniejszy brat, znacząco udoskonalony Ford Transit Custom.