Ford of Europe zaprezentował nowy model KA+, który oferuje przestronne wnętrze, dobrą wydajność paliwową oraz dynamiczne właściwości jezdne.
Samochód zajmuje miejsce obok modelu Fiesta w gamie niewielkich aut marki, oferując europejskim klientom styl, wysoką jakość wykonania oraz bogate wyposażenie.
Zobacz także:
SMART: NOWY KABRIOLET FORTWO – CIESZ SIĘ SŁOŃCEM W MIEŚCIE
– W całej swojej historii Ford często oferował niewielkie, przystępne cenowo auta, które były praktyczne, ekonomiczne i dawały dużą radość z jazdy. KA+ kontynuuje tę tradycję – powiedział Jim Farley, wiceprezes wykonawczy i prezes, Europa, Środkowy Wschód i Afryka, Ford Motor Company.
Nowy model jest 5-drzwiowym hatchbackiem zbudowanym w oparciu o opracowaną przez producenta globalną platformę przeznaczoną dla niewielkich aut. Nadwozie mierzy niespełna 4 metry długości, a wnętrze bez trudu pomieści pięcioro pasażerów. Zamówienia na ten model od europejskich klientów będą przyjmowane od lipca, a pierwsze dostawy rozpoczną się jeszcze w tym roku w późniejszym terminie.
Ford KA+ jest nieznacznie krótszy od Fiesty, a jednocześnie o 29 milimetrów od niej wyższy, co pozwoliło inżynierom stworzyć optymalnie rozplanowany przedział pasażerski z odpowiednią ilością miejsca nad głową z przodu oraz miejsca na nogi z tyłu. Wymiary: długość – 3929 mm, szerokość – 1695 mm, wysokość – 1524 mm, rozstaw osi – 2489 mm.
Model jest bardzo praktyczny w codziennej eksploatacji, co zawdzięcza m.in. bagażnikowi o pojemności 270 litrów – w którym z powodzeniem zmieszczą się dwie duże walizki – tylnym siedzeniom składanym w proporcji 60/40 oraz aż 21 schowkom rozlokowanym w całej kabinie pasażerskiej.
Pasażerowie mogą też skorzystać ze stacji dokującej MyFord Dock umieszczonej w konsoli środkowej, która pozwala na zamocowanie i naładowanie przenośnych urządzeń, jak telefony komórkowe czy systemy nawigacji satelitarnej. Oprócz tego w przednich drzwiach znalazły się schowki zdolne pomieścić butelkę o pojemności 1 litra, butelkę o pojemności 0,6 litra oraz małą parasolkę. Na krańcu deski rozdzielczej umieszczono także ukryty schowek na cenne przedmioty, który można otworzyć jedynie po otwarciu drzwi kierowcy.
W stylowym nadwoziu, zaprojektowanym z uwzględnieniem najnowszych trendów designerskich Forda, znalazła się charakterystyczna, trapezoidalna osłona chłodnicy, którą uzupełniają reflektory o wydłużonych krawędziach. Wszystkie odmiany KA+ wyróżniają się chromowanymi wykończeniami osłony chłodnicy, a także zderzakami, klamkami drzwi i lusterkami zewnętrznymi polakierowanymi w kolorze nadwozia.
Wnętrze ozdabia atrakcyjne wykończenie deski rozdzielczej, kontrastujące z nowoczesnymi, odpornymi na zużycie materiałami tapicerskimi oferowanymi w stylowym, grafitowym kolorze. Całość uzupełniają chromowane akcenty dekoracyjne umieszczone w strategicznych miejscach, jak klamki wewnętrzne drzwi, pokrętła w konsoli centralnej czy dysze nawiewów.
Dynamiczna i ekonomiczna jednostka napędowa
W nowym Fordzie KA+ oferowana jest uproszczona gama silnikowa stworzona w oparciu o nową, wydajną jednostkę benzynową 1,2 litra Duratec, oferującą europejskim klientom najlepszy stosunek ceny do osiągów. Silnik 1,2 litra dostępny w wersjach o mocy 70 i 85 KM wywodzi się z tej samej rodziny, co konstrukcja 1,25 litra montowana w Fieście i wykorzystuje system zmiennych faz rozrządu z niezależnym sterowaniem położenia wałków (Ti-VCT), który gwarantuje dobre osiągi, niskie spalanie oraz wysoką wydajność ekologiczną.
W połączeniu z pięciobiegową manualną skrzynią biegów, jednostka 1,2 litra generuje odpowiedni moment obrotowy (105 Nm przy 4000 obr./min. lub 112 Nm przy 4000 obr./min.). Niskie zużycie paliwa to zasługa optymalnej kalibracji silnika, a także zastosowania oleju silnikowego o właściwościach zmniejszających tarcie wewnętrzne oraz systemu odzyskiwania energii, który oszczędza paliwo poprzez utrzymywanie odpowiedniego poziomu naładowania akumulatora, przechwytując „darmową” energię elektryczną w momencie, gdy auto hamuje lub swobodnie się toczy.
Do uzyskania wysokiej wydajności paliwowej przyczyniają się również opony o ograniczonych oporach toczenia, a także elementy aerodynamiczne, jak zoptymalizowana nakładka przedniego zderzaka czy otwory w osłonie chłodnicy. Obie wersje silnikowe emitują 114 g/km CO2 i zużywają średnio 4,9 l/100 km. Przyspieszenie 0 – 100 km/h to 16 i 13,6 sek. (70 KM i 85 KM), prędkość maksymalna: 161 i 168 km/h.
Na niektórych rynkach dostępny jest też wariant o mocy 85 KM, który dzięki wydłużeniu końcowego przełożenia i zmodyfikowanym nastawom emituje zaledwie 110 g/km CO2.
Zwrotny, dynamiczny i komfortowy
Nowy Ford oferuje wysoką zwrotność i dynamiczne właściwości jezdne. W celu uzyskania wysokiej dynamiki jazdy został wyposażony w zawieszenie o odpowiedniej specyfikacji, obejmujące specjalnie opracowane elementy, jak układ kierowniczy, sprężyny i amortyzatory, przedni drążek stabilizatora, tylną belkę skrętną, specjalne opony, a także przeprojektowaną przednią ramę pomocniczą i nowe mocowania silnika.
Inżynierowie przeprowadzili testy modelu w europejskim ośrodku badawczym w Lommel w Belgii, a także testy w rzeczywistych warunkach na drogach Europy.
Bogate wyposażenie standardowe i dwie wersje do wyboru
Klienci mogą wybrać jedną z dwóch wersji wyposażeniowych modelu KA+: standardowy model o mocy 70 KM oraz odmianę 85-konną, która oferuje:
• klimatyzację manualną;
• opracowany przez Forda system multimedialny SYNC z układem AppLink, który umożliwia głosowe sterowanie wieloma aplikacjami na smartfona;
• system inteligentnego kluczyka MyKey, który pozwala na zaprogramowanie maksymalnej dozwolonej prędkości jazdy i maksymalnego poziomu głośności zestawu audio, a także uniemożliwia dezaktywację systemów bezpieczeństwa (rozwiązanie dla rodziców, którzy pozwalają swoim niedoświadczonym dzieciom jeździć swoim samochodem).
Wszystkie wersje KA+ oferują bogate wyposażenie standardowe, w tym elektrycznie sterowane przednie szyby i lusterka zewnętrzne, centralny zamek z pilotem, system bezpieczeństwa z sześcioma poduszkami powietrznymi, układ ESC z systemem Hill Start Assist, ogranicznik prędkości Speed Limiter oraz system Easy Fuel.
Dla nabywców wersji z silnikiem o mocy 85 KM przewidziano szereg dodatkowych opcji, jak klimatyzacja automatyczna, skórzana kierownica, tempomat, podgrzewane przednie fotele, system audio DAB, tylne czujniki parkowania, elektrycznie sterowane tylne szyby, podgrzewane i elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, przyciemniane szyby oraz 15-calowe obręcze aluminiowe.
– Wybór samochodu kompaktowego nie powinien wiązać się z kompromisami. Nasz nowy Ford KA+ utrzymuje wysokie standardy wyznaczone przez modele Fiesta, B-MAX i EcoSport, oferując stylowe rozwiązania, przestronne wnętrze, zaawansowane technologie i wysoki komfort, jakiego oczekują klienci z Europy – powiedział Darren Palmer, dyrektor ds. niewielkich samochodów, Ford of Europe.