FM Logistic, w ramach realizacji wdrożonego dwa lata temu dziesięcioletniego planu strategicznego, postawiło między innymi na rozwój usług transportowych.
W tym roku operator zakończył drugi etap rozbudowy sieci drobnicowej, wzmacniając znacząco dział handlowy dedykowany tej usłudze, jak również rozpoczął realizację usług dla branży fresh.
Zobacz także:
Dział transportu krajowego FM Logistic realizuje dziennie około 200 tys. km, dostarczając 10 tys. palet dla 4 tys. zamówień, co w sumie daje 500 zaplanowanych każdego dnia tras. Jednak globalne zapotrzebowanie na przewozy ładunkowe wciąż rośnie.
Tempo tego wzrostu przewidywane jest na poziomie około 400 mln ton w ciągu dekady. W 2010 roku wynosiło ono 1 917 mln ton, podczas gdy w 2030 roku może osiągnąć poziom nawet 2 702 mln ton. W układzie gałęziowym, największa część popytu na przewozy ładunków będzie koncentrować się na transporcie samochodowym, którego udział w globalnej wielkości lądowej i morskiej pracy przewozowej zwiększy się z 58,1 proc. w 2010 r. do około 62-63 proc. w 2030 r. Biorąc pod uwagę tylko transport lądowy, udział popytu na samochodową pracę przewozową ładunków (w tonokilometrów) powiększy się z 77,8 proc. w 2010 r. do około 82 proc. w 2030 r.
Outsoursing usług transportowych to coraz częściej stosowane rozwiązanie, także na polskim rynku. Pozwala ono bowiem firmom na większą elastyczność w zarządzaniu transportem, niższe koszty oraz możliwość skupienia się na core businessie. To korzyści, które mogą zwiększać szanse w walce o pozycję na konkurencyjnym rynku. FM Logistic odpowiadając na wyzwania rynkowe wzmacnia serwis krajowy oraz rozwija aktywność drobnicową, bez której portfolio usług operatora nie byłoby w pełni kompleksowe.
– W FM Logistic wiemy, że jedyny sposób, by sprostać wymaganiom rynku to nieustanny rozwój i doskonalenie oferty. To od zawsze był i jest nasz priorytet. Na początku tego roku rozpoczęliśmy drugi etap rozbudowy sieci drobnicowej. Duży nacisk podczas prac nad projektem położyliśmy na wzmocnienie działu handlowego, dedykowanego drobnicy. A to, na co zwracamy szczególna uwagę to jakość naszego serwisu. Zamierzamy oferować klientom wszystkich sektorów rynku pełen pakiet usług, zachowując przy tym najwyższe standardy. Mamy ambicje stać się w najbliższym czasie trzecim operatorem logistycznym na rynku w tym obszarze działania – mówi Magdalena Lubańska, Dyrektor Transportu Krajowego w FM Logistic.
W ostatnim czasie FM Logistic wdrożyło także innowacje zwiększające jakość realizowanych usług transportowych. Są to m.in. zintegrowany system zarządzania statusem zleceń transportowych (e-BOK), automatyzacja procesu raportowania terminowości do klienta, zaimplementowanie systemu do zarządzania ryzykiem w operacji transportowej oraz wprowadzenie aut z napędem LPG.
FM Logistic poza usługą drobnicową oferuje: dystrybucję krajową, transport pełnopojazdowy, transport specjalistyczny (pharma, fresh) oraz transport międzynarodowy.
Operator dysponuje profesjonalnie przygotowaną flotą dedykowaną potrzebom poszczególnych klientów. Przy realizacji usług FM korzysta z najnowocześniejszych naczep multi- temperaturowych i pojazdów o podwyższonej pojemności typu long-max.