Dynamiczny rozwój sektora e-commerce sprawił, że konsumenci stali się jeszcze bardziej wymagający. Według ostatnich badań 45 procent uczestników e-handlu stwierdziło, że przygotowanie zamówienia do wysyłki i przekazanie jej przewoźnikowi zajęło ponad 4 godziny.
Tymczasem 58 proc. klientów robiących zakupy w Internecie chciałoby, aby ich towary dostarczono jeszcze tego samego dnia.
Zobacz także:
W celu optymalizacji obsługi e-zamówień w magazynach FM Logistic wspólnie ze swoim partnerem, firmą Balea, specjalizującą się w rozwiązaniach logistycznych, opracowało innowacyjne rozwiązanie dedykowane projektom e-commerce: e-Shopeur. To zaawansowany technologicznie wózek ułatwiający kompletację zamówień internetowych.
Mobilny e-Shopeur to rozwiązanie pozwalające oszczędzać czas. To sprawne i reaktywne urządzenie z trzema funkcjami: skanerem, czujnikiem dłoni i systemem ważącym. Pozwala na kompletowanie aż 48 zamówień jednocześnie, zapewniając dokładność dzięki wagom zintegrowanym z każdym pojemnikiem. System IT, w jaki wyposażony jest e-Shopeur, gwarantuje także możliwość prześledzenia wszystkich czynności.
Wózek zwalnia osobę obsługującą go z zadań dotyczących kontroli, ponieważ sam sprawdza zamówienia w czasie rzeczywistym i wykrywa wszelkie błędy na bardzo wysokim poziomie dokładności. System niezależnie poruszających się kółek sprawia, że jest łatwy w obsłudze i można go obsługiwać jedną ręką.
W logistyce kluczowa jest szybkość, a E-Shopeur pozwala zaoszczędzić w magazynie prawie 2 godziny dziennie, co korzystnie wpływa na optymalizację łańcuchów dostaw.
E-Shopeur jest ergonomiczny i przyjazny dla użytkownika. Jego praca przebiega w 5 prostych krokach. Na samym początku następuje identyfikacja artykułu i lokalizacji operatora. Liczba artykułów do zebrania wyświetlana jest na ekranie dotykowym zamontowanym na wózku. Następnie operator wkłada artykuły do podświetlonej przegródki, a kurtyna świetlna sprawdza czy zamówienia znajdują się we właściwym pojemniku. Na sam koniec wagi, w które wyposażony jest wózek, sprawdzają wagę zamówień i potwierdzają je.
Po pomyślnych testach e-Shopeur został wprowadzony do użytku najpierw na platformie FM Logistic w Château- Thierry (październik 2016), a następnie w innych lokalizacjach – we Francji, Polsce i Rosji. W 2017 roku firma zamierza zaproponować wykorzystanie rozwiązania e-Shopeur swoim klientom.