W 2004 roku firma FM Logistic rozpoczęła realizację usług dla firmy Technicolor. W ciągu 10 lat kooperacji operator wyprodukował dla swojego klienta 50 milionów zestawów, co daje średnio rocznie 5 milionów sztuk, 400 różnych produktów wysyłanych do ponad 60 krajów świata.
Wysoce wyspecjalizowane usługi to co-manufacturing, magazynowanie, zaopatrzenie, obsługa celna i transport międzynarodowy.
Zobacz także:
Do 2011 roku operacja była prowadzona na platformie FM Logistic w Mszczonowie, a od 2011 roku siedzibą dla tego projektu jest platforma operatora w Błoniu.
Usługi co-manufacturingu realizowane przez FM Logistic obejmują customizację polegającą m.in. na: wgrywaniu oprogramowania do modemów, nadrukowywaniu logo klientów końcowych metodą tapmpondruku i kompletowaniu zestawów. Wyposażenie techniczne stanowią trzy półautomatyczne linie produkcyjne, około stu komputerowych stacji programowania, a także maszyny firmy Tampoprint, kilkadziesiąt specjalistycznych drukarek oraz zaawansowany, dedykowany system informatyczny. Projekt obsługuje zespół około 150 wyspecjalizowanych pracowników.
W tym roku firmy obchodzą okrągłą rocznicę 10-lecia współpracy. Z tej okazji odbyła się oficjalna uroczystość na platformie operatora w Błoniu z udziałem wszystkich kluczowych osób z obu firm. Wielu z obecnych podczas oficjalnej uroczystości jest związanych z operacją od samego początku.
– Nasze wspólne dziesięciolecie to dowód na to, że długofalowa, partnerska współpraca umożliwia realizację nawet bardzo złożonych operacji. Co ważne, w ciągu tych 10 lat udało się nam dostarczać usługi najwyższej jakości z utrzymaniem wszystkich KPI w tzw. „zielonej strefie” – mówił Piotr Różycki z FM Logistic Polska.
– To dla nas wyjątkowa współpraca pod wieloma względami. FM Logistic daje nam unikalne wsparcie kompetentnej kadry w dopasowaniu produkcji do zmieniających się potrzeb rynku i oczekiwań odbiorców. Wielokrotnie sprostano wyzwaniom, rekonfigurując technologie, wdrażając nowe rozwiązania IT etc. To właśnie dzięki temu odnotowujemy nieustająco wysokie przywiązanie klientów z obsługiwanej przez nas strefy EMEA – powiedział Łukasz Widawski z firmy Technicolor.
Partnerzy cyklicznie organizują warsztaty, dzięki którym udaje się obydwu stronom wypracować innowacyjne pomysły.
NOWY STANDARD USŁUG
Warunki przechowywania i przewozu towarów są kluczowe dla logistyki wielu nowych branż. Dlatego FM Logistic postanowiło zadbać o podwyższenie standardów usług transportowych i wprowadziło „mapowanie temperatury” w naczepach.
Mapowanie rozkładu temperatury w magazynach to już od kilku lat standard. FM Logistic idzie dalej i rozpoczyna kontrolę warunków przewozu w samochodach i naczepach.
– Konkurencyjny rynek wpływa na wzrost standardów w praktycznie wszystkich branżach, dotyczy to także logistyki. Mamy tego świadomość, dlatego jesteśmy pro-aktywni w poszukiwaniu najbardziej optymalnych rozwiązań dla naszych klientów. To wartość dodana dla nich – mówi Katarzyna Sidor, Dyrektor Transportu Międzynarodowego FM Logistic.
W tej chwili mapowanie przeprowadzane jest w pojazdach dedykowanych obsłudze klientów wymagających branż: farmaceutycznej i fresh, gdzie temperatura oraz wilgotność w pomieszczeniach, w których przechowywany lub przewożony jest towar są najistotniejsze dla jego jakości.