FM DUALFRAME WYGRYWA KONKURS CONTINUOUS IMPROVEMENT

fc logi-pele1

Grupa FM Logistic zorganizowała międzynarodowy konkurs promujący innowacyjne projekty racjonalizatorskie. Finał odbył się w Roissy we Francji.

Pierwszą edycję wygrał projekt nadstawa FM DualFrame zgłoszony przez polski zespół FM Logistic w składzie: Tomasz Sęk, Wacław Ronek, Milena Ceglińska oraz Adrian Piasek.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Celem konkursu jest wyróżnienie inicjatyw pracowników, dzięki którym udoskonalane są konkretne procesy i codzienne czynności w bieżącej pracy poszczególnych oddziałów FM Logistic na całym świecie. Ocenie podlegały m.in.: oryginalność zgłaszanych projektów, łatwość wdrożenia, wpływ na osiągane wyniki finansowe i wydajność, poprawa komfortu pracowników, a także redukcja zużycia materiałów i energii.

fc logi-pele2

Konkurs został ogłoszony w styczniu br. i przebiegał w kilku etapach. Od lutego do lipca wyłaniani byli reprezentanci poszczególnych platform (centrów) logistycznych. Polskie eliminacje krajowe odbyły się 13 września br. na terenie centrum w Bronisławowie. Zwycięskie zespoły projektowe zostały zaproszone do siedziby FM Logistic w Roissy, gdzie odbył się wielki finał konkursu Continuous Improvement.

– Początek prac nad projektem FM DualFrame to maj 2016 r. Chcieliśmy znaleźć rozwiązanie, które pomoże nam w pokonaniu problemu jednego z naszych czołowych klientów, jakim były niemieszczące się w samochodach palety z towarami. Badaliśmy dostępne na rynku rozwiązania, jednak nie spełniały naszych oczekiwań. Przystąpiliśmy więc do pracy nad własnym. Na platformie w Wolborzu powstały pierwsze prototypy specjalnych ram, dzięki którym można na jedną nieregularną paletę towarów nadstawić drugą – opowiada Tomasz Sęk, Kierownik ds. Projektów w centrum logistycznym w Wolborzu, uczestnik i laureat konkursu.

FM DualFrame to dzisiaj wdrożony projekt, przynoszący konkretne korzyści. Dzięki niemu udało się m.in. zmniejszyć o 26 proc. ilość przejechanych kilometrów w transporcie, zmniejszyć zużycie paliwa oraz ograniczyć o 5 proc. emisję CO2, a także zredukować o 5 proc. koszty transportu po stronie klientów i ograniczyć o 4 proc. uszkodzenia transportowanych towarów. Nadstawy mogą być wyposażone w urządzenia GPS, które ułatwią zarządzanie ich obrotem pomiędzy centrami firmy i punktami dostaw towarów.

fc logi-pele3

Dzięki temu, że w składzie zespołu projektowego znalazł się przedstawiciel działu prawnego, została zabezpieczona strona prawna projektu. FM DualFrame został zgłoszony do Urzędu Patentowego. Uzyskał też certyfikat Europejskiej Gwarancji Najwyższej Jakości. Trwają także prace nad uzyskaniem znaku CE.

Drugie miejsce w konkursie Continuous Improvement zajął projekt optymalizacji procesu przygotowania dystrybucji paczkowej dla klienta, zaś trzecie – wdrożenie narzędzi informatycznych do wyszukiwania palet w strefie przed COP. Jeden ze zgłoszonych do finału projektów otrzymał wyróżnienie za polepszenie warunków pracy przy etykietowaniu.

Zwycięski zespół projektowy to 4 osoby: Tomasz Sęk i Wacław Ronek z platformy logistycznej w Wolborzu – pomysłodawcy rozwiązania i twórcy prototypów. Z kolei Milena Ceglińska z biura zakupów centrali FM Logistic w Mszczonowie zajęła się wyszukaniem producenta finalnej wersji nadstaw FM DualFrame, tak by rozwiązanie to było opłacalne i korzystne kosztowo spośród podobnych obecnych na rynku.

Równie ważny był aspekt uzyskania certyfikatów. Pani Milena zajęła się także wyszukaniem i ustalaniem warunków z firmami certyfikującymi. Natomiast ochrona prawna projektu czyli przygotowanie i zgłoszenie nadstawy DualFrame do Urzędu Patetntowego było zadaniem Adriana Piaska, prawnika z centrali firmy w Mszczonowie.

Już dzisiaj wiadomo, że FM DualFrame będzie nadal rozwijany z wykorzystaniem zaawansowanych technologii.