Daimler FleetBoard, wiodący europejski dostawca usług telematycznych dla pojazdów ciężarowych, dostawczych i autobusów, oferuje swoim klientom jeszcze efektywniejszą koordynację zamówień oraz skuteczniejszą łączność dzięki nowemu DispoPilot.guide.
Wraz z firmą TomTom, wiodącym ekspertem w dziedzinie map i nawigacji, producent opracował nowy, mobilny tablet – nowoczesne i wydajne narzędzie do zarządzania zamówieniami za pomocą usług Messaging lub Logistics.
Zobacz także:
Wytrzymałe urządzenie z 7-calowym ekranem wspiera kierowcę w optymalnej obsłudze wszystkich procesów związanych z transportem i zamówieniami.
Nowy DispoPilot.guide wskazuje najlepszą drogę do celu – wyposażono go w nowe oprogramowanie nawigacyjne TomTom z systemem wyznaczania trasy dopasowanym specjalnie do ciężarówek. Dotyczy to całej Europy – mapy i aktualizacje dostępne są dla 46 krajów, i to bezpłatnie. Korzystając z usług FleetBoard Messaging lub Logistics, centrala dyspozycyjna wysyła kierowcy adresy, które za pomocą zaledwie paru dotknięć ekranu można przekazać później do systemu nawigacji. W 29 państwach Europy kierowca jest stale informowany o bieżącej sytuacji na drogach dzięki usłudze dynamicznych komunikatów o ruchu drogowym.
Znaczniejsze opóźnienia mogą być niezwłocznie zgłaszane do biura dyspozytora. Równocześnie, korzystając z klawiatury dotykowej obsługiwanej palcami lub rysikiem, kierowca może wygodnie wysyłać i odbierać wiadomości tekstowe wyświetlane na 7-calowym ekranie o wysokiej rozdzielczości. Przyjazna komunikacja za pomocą usług FleetBoard i urządzenia znacznie ogranicza potrzeby wykonywania połączeń telefonicznych. W efekcie minimalizuje to konieczność pokonywania zbędnych odcinków czy zawracania.
Ważącego zaledwie 480 gramów DispoPilot.guide można łatwo odłączyć od uchwytu. Urządzenie ma własną kartę SIM, co oznacza, że usługa FleetBoard Logistics działa również po wyłączeniu zapłonu i gdy kierowca znajduje się poza kabiną. Każdy etap przetwarzania, każda zmiana lub uszkodzenie towaru mogą być natychmiast rejestrowane i wysyłane bezpośrednio do dyspozytora.
Tablet jest jeszcze bardziej odporny na uszkodzenia dzięki narożnikom z gumowymi osłonami. Można go używać w szerokim zakresie temperatur – od -20°C do +60°C. DispoPilot.guide potrafi pracować do 3 godzin na zasilaniu akumulatorowym. W tym czasie wbudowany aparat z matrycą o rozdzielczości 5 megapikseli i lampą błyskową pozwala kierowcy robić zdjęcia, np. po wypadku, w celu dokumentacji szkody.
Zamówienia na nowy DispoPilot.guide już ruszyły; jego dostawy w Europie rozpoczną się prawdopodobnie wraz z listopadową produkcją. Urządzenie może być fabrycznie instalowane we wszystkich ciężarówkach Mercedes-Benz, a w dostawczych Mercedesach i autobusach Setra można je łatwo domontować. Do prawidłowego działania DispoPilot.guide wymaga odpowiedniego przygotowania do montażu oraz komputera pokładowego FleetBoard TiiRec. Z systemu nawigacyjnego można korzystać bez ograniczeń.