Premiera Nowego Renault Clio Grandtour dla klientów flotowych, konkurs Škody i jazdy testowe, prezentacja przez Citroën Polska modeli samochodów z linii DS, to niektóre z atrakcji jakie czekały na managerów aut firmowych, którzy uczestniczyli w szkoleniu Fleet Academy w Zakopanem.
Tematem wiodącym tegorocznej edycji szkolenia Fleet Academy było: Serwisowanie, ubezpieczenia i naprawy powypadkowe (które są jednymi z najistotniejszych składowych TCO) – zarządzanie kosztami samochodów w firmie.
Zobacz także:
ROZMAITOŚCI
FLEET ACADEMY
Wykłady rozpoczął Andrzej Stefańczyk, dyrektor Super Cars, poruszając temat: „Naprawy powypadkowe samochodów firmowych, w odniesieniu do bezpieczeństwa kierowców, wartości rezydualnej i ogólnych kosztów zarządzania naprawami w firmie”. Przedstawiając zalety serwisowania, nie tyle w ASO, co w serwisach dysponujących fachową kadrą i sprzętem najwyższej jakości, pokazał za pomocą eksponatów, jak bardzo niektóre elementy we współczesnych samochodach są skomplikowane, i jak duża wiedza jest potrzebna do ich poprawnej naprawy. Naświetlił także najnowsze trendy w naprawach powypadkowych i uzmysłowił, na jakie elementy trzeba zwrócić uwagę podczas prozaicznego przeglądu. Zawsze warto prosić o wydruk diagnostyczny i kontrolować pracę serwisu.
Drugim prelegentem była Beata Mrozowska, starszy prawnik międzynarodowej kancelarii Hogan Lovells. Opowiedziała ona o tym, jak odzyskać ubezpieczenie w przypadku kiedy ubezpieczyciel odmawia wypłaty – na przykładzie flot samochodowych. Kiedy auto jest naszą własnością, kiedy jest w leasingu, bądź kiedy wynajmujemy je od firmy zewnętrznej.
Było wiele pytań z sali i wykład przerodził się w żywą dyskusję związaną z problemami z firmami ubezpieczeniowymi, jakie mają fleet managerowie w swoich flotach. Jak zawsze prawniczych zagwozdek było wiele przy zagadnieniu dotyczącym ubezpieczeń i ich wypłaty, kiedy samochody nie są własnością firmy, tylko są leasingowane.
Część prelekcji dotyczyła udziałów własnych w ubezpieczeniach, jako remedium na wzrost stawek ubezpieczeniowych. Jak pokazuje praktyka, takie posunięcia wymagają dokładnej analizy ryzyk i niemal zawsze opłacalność takiego posunięcia jest zależna od specyfiki danej floty. Dużą część wykładu pani mecenas poświęciła kwestiom zabezpieczenia się flotowców i firm przed ryzykami. Szczególnie, kiedy mamy flotę leasingową. Podkreślała także znaczenie ubezpieczeń GAP. Pokrywa ono różnicę między wysokością odszkodowania ubezpieczeniowego, a zobowiązaniem kredytowym na pożyczce samochodowej lub umowie leasingowej.
Ubezpieczenie to ma zastosowanie w przypadku kradzieży lub całkowitej szkody auta, w wyniku której koszt naprawy przekracza aktualną wartość samochodu. Niektóre banki czy firmy leasingowe wymagają takiego ubezpieczenia do momentu kiedy zobowiązanie kredytowe lub leasingowe spadnie poniżej wartości samochodu. Ubezpieczenie to jest ściśle związane z deprecjacją – utratą wartości samochodu w miarę upływu czasu.
Ostatnim wykładem było wystąpienie Erniego Greszty, Regional Insurance Manager Central Europe & Asia LeasePlan Fleet Management (Polska). Opowiedział on o zarządzaniu kosztami ubezpieczeń w odniesieniu do szkodliwości floty ze szczególnym uwzględnieniem napraw powypadkowych i części użytych do ich wykonania. Ten wykład spinał jakby dwa poprzednie i był idealnym podsumowaniem. Prelegent z racji ogromnego doświadczenia z rynku polskiego, ale nie tylko, wielokrotnie odwoływał się do przykładów z innych rynków. Nakłaniał do dokładnego analizowania umów ubezpieczeniowych. Podkreślał także fakt, aby nie bać się wstępować na drogę sądową z ubezpieczycielami, a w niektórych przypadkach także z osobami, które spowodowały szkodę.
O tym, że poziom wykładów był niezwykle wysoki świadczy fakt, że mimo późnej godziny, wciąż były pytania do prelegentów i część merytoryczna przeciągnęła się niemal do samej kolacji. Wieczór w doskonałych humorach przywitali wszyscy, a szczególnie Ci, którzy mieli szczęście i wygrali w konkursach wizytówkowych naszych partnerów, między innymi firmy Nokia, Link4, Carefleet, Masterlease, Citroën.
Także samochody
Dzięki naszym partnerom, nie zabrakło akcentów czystko motoryzacyjnych. Partner główny szkolenia – Citroën, przywiózł do Zakopanego całą swoja linię, ślicznych, co by nie mówić samochodów – czyli DS: DS3, DS4 i DS 5. Może nie są najpopularniejszymi egzemplarzami francuskiej marki we flotach, ale zawierają w sobie wszystko, co najlepsze w Citroënie.
Podczas przerwy w wykładach goście mogli wziąć udział w konkursie Porsche Inter Auto, który to dealer zaprezentował nowe modele Škody: Rapida, Citigo i Octavię. Wszystkimi samochodami uczestnicy odbywali jazdy, ale czterech szczęśliwców wytypowanych w konkursie wizytówkowym wzięło udział w jeździe nową Octavią. Wygrywał ten, kto na wyznaczonej trasie spali jak najmniej paliwa. Zwycięzcą został Karol Ruciński z firmy SAS Instytute.
Tuż przed kolacją miała miejsce premiera samochodowa. Firma Renault Polska przy akompaniamencie góralskiej kapeli odsłoniła model, który może i wedle pierwszych opinii powinien być hitem we flotach – Renault Clio Grandtour. To jedno z nielicznych kombi w segmencie B, a obecnie na pewno najładniejsze i najnowsze. Może być doskonałą alternatywą dla większych samochodów z wyższych segmentów.
Dziękując prelegentom, partnerom i uczestnikom serdecznie zapraszamy 17 kwietnia br. na autodrom Automobilklubu Polski na warszawskim Bemowie na test samochodów flotowych Fleet Derby.
Więcej informacji i zdjęcia można znaleźć na stronie fleet.com.pl.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.