Korzeni Jinba Ittai, czyli jedności jeźdźca z koniem należy szukać w dawnym rytuale Yabusame. Jego istotą była idealna harmonia łucznika z koniem, bowiem tylko ona umożliwiała trafienie do celu w czasie galopu.
Podczas próby jeździec w rękach dzierżył łuk i jednocześnie kolanami sterował swoim wierzchowcem.
Zobacz także:
Magicznie prosty i jednocześnie wyrafinowanie trudny do osiągnięcia jest stan jedności kierowcy z samochodem podobnie, jak jedność jeźdźca i konia. Dla podkreślenia jak jest to istotne, do współpracy w ramach projektu Jinba Ittai, Mazda Motor Poland zaprosiła osobę o wyjątkowych umiejętnościach – złotą medalistkę w łucznictwie konnym – Annę Sokólską.
Mazda CX-5 i Anna Sokólska w duecie z trenowanym przez siebie koniem Czanar sprawiają, że możemy poczuć moc ducha Jinba Ittai. Dwuminutowy film zrealizowany przez dom produkcyjny Papaya i wyreżyserowany przez Tadeusza Śliwę, emitowany będzie w ekskluzywnym bloku reklamowym w kanale National Geographic Polska oraz w mediach społecznościowych.
Zdjęcia zostały zrealizowane nad Bałtykiem oraz w lasach nadmorskiej miejscowości Osetnik, a także w Stadninie Koni Ciekocinko. Autorem koncepcji jest grupa J. Walter Thompson Group Poland, media zaplanował dom mediowy Mindshare.
– To pierwsza, lokalna produkcja filmowa o takim charakterze i niezwykle ważne doświadczenie w komunikacji marki Mazda w Polsce. Sztuka, którą Ania Sokólska opanowała do perfekcji pozostaje w harmonii z jej naturalnością i skromnością. Podobnie, jak innowacje i siła Mazdy wyrastają w duchu pokory wobec osiąganych sukcesów i nieustannej pracy nad doskonaleniem swoich umiejętności. Muszę z satysfakcją przyznać, że mamy te same ideały więc wspólna praca była dla nas wspaniałym doświadczeniem. I to zresztą widać w każdym kadrze filmu – podkreśla Tomasz Nagot, Dyrektor Marketingu Mazda Motor Poland.