FIAT PRZEDSTAWIŁ NOWE DOBLO VAN I E-DOBLO VAN

FIAT PROFESSIONAL przedstawia nowe Doblo Van i E-Doblo Van, trzecią generację modelu łączącego w sobie dwa uzupełniające się charaktery

Wprowadzając na rynek nowy model E-Doblo, marka Fiat Professional kontynuuje proces elektryfikacji swojej gamy zapoczątkowany w ostatnich latach. Samochód ten to kolejny ważny krok dla marki FIAT, której celem jest, aby do 2024 r. każdy jej nowy model w Europie był w pełni elektryczny, a od 2027 r. móc oferować w pełni elektryczną gamę. Ponadto Nowe E-Doblo Van stanowi kolejny kamień milowy: jest trzecim w pełni elektrycznym lekkim samochodem dostawczym marki, po E-Ducato i E-Scudo, i tym samym poszerza gamę, która została stworzona dla zaspokojenia różnych potrzeb użytkowników.


Zobacz także:

UŻYTKOWE

PREMIERY

ECO


 

FIAT PROFESSIONAL DOBLO VAN

Nowe Doblo jest dostępne w dwóch długościach i trzech różnych konfiguracjach (furgon, furgon brygadowy, kombi) i oferuje szeroką gamę silników, które są w stanie zaspokoić każdą potrzebę użytkownika samochodu.

W fazie projektowania szczególna uwaga została poświęcona komfortowi jazdy, aby uwzględnić potrzeby profesjonalistów, którzy korzystają z samochodu przez osiem lub więcej godzin dziennie. Celem było zapewnienie bezstresowej pracy dzięki izolacji akustycznej i zawieszeniu zaprojektowanemu tak, aby zredukować wstrząsy i drgania.

Magiczne parametry” Doblo zapewniają samochodowi maksymalną modułowość, wytrzymałość i bezpieczeństwo, dzięki czemu staje się on jeszcze bardziej niezawodnym, uniwersalnym i elastycznym towarzyszem pracy.

Magic Cargo” pozwala na zwiększenie objętości bagażnika o 0,5 m3 oraz daje możliwość załadunku długich przedmiotów, jak rury czy drabiny o długości do 3,4 m. Dodatkowo, aby zwiększyć ilość miejsca, można podnieść fotel pasażera i wykorzystać znajdujący się pod nim schowek na pudelka lub delikatne przedmioty. Dostępny jest również składany stolik, który w razie potrzeby pozwala zamienić kabinę Doblo w mobilne biuro.

Ponadto, za dopłatą samochód może mieć „Magic Mirror”, czyli 5-calowe cyfrowe lusterko obsługujące trzy obszary: widok z lusterka wstecznego, pełny widok obszaru martwego pola oraz tylną kamerę parkowania, co znacznie poprawia widoczność i bezpieczeństwo.

Wreszcie, dzięki funkcji „Magic Plug”, dostępnej tylko w modelu E-Doblo, możliwe jest wykorzystanie energii elektrycznej wytwarzanej przez akumulator do konkretnych potrzeb, jak ładowanie lodówki turystycznej lub stołu warsztatowego na elektronarzędzia.

Również w wersji w pełni elektrycznej E-Doblo oferuje dużą pojemność ładunkową, do 800 kg w obu rozstawach osi, umożliwiając załadunek do 2 europalet; natomiast w wersji Doblo z silnikiem spalinowym może osiągnąć pojemność ładunkową do jednej tony.

Dostępne w wersjach z długim i krótkim rozstawem osi, Doblo jest gotowe na każdą ewentualność: wersja z długim rozstawem osi osiąga maksymalną pojemność 4,4 m3 dzięki funkcji „Magic Cargo”.

Wersja z kabiną brygadową z długim rozstawem osi pozwala na modularność pomiędzy rzędami siedzeń a przestrzenią ładunkową dzięki przesuwanej przegrodzie, umożliwiającej modulowanie przestrzeni ładunkowej lub miejsc siedzących dla pasażerów w zależności od potrzeb.

Oprócz wersji elektrycznej dostępne są dwie wersje z silnikiem diesla: 1,5-litrowym o mocy 100 KM z manualną skrzynią biegów oraz 1,5-litrowym o mocy 130 KM zarówno z manualną, jak i ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów. Dostępna jest również wersja z silnikiem benzynowym o pojemności 1.2 i mocy 110 KM.

W 100% BEZKOMPROMISOWY BEV

Nowe E-Doblo jest wyposażone w silnik elektryczny o pojemności 50 kWh, mocy 100 kW i zasięgu do 280 km w cyklu WLTP. Dzięki nowemu silnikowi, nowe E-Doblo osiąga maksymalną prędkość na poziomie 130 km/h i maksymalny moment obrotowy wynoszący 260 Nm. Ponadto, zeroemisyjna wersja oferuje klientom elastyczność i potencjał ładowania, dzięki trybowi „Quick Charge” o mocy do 100 kW, który umożliwia naładowanie akumulatora do poziomu 80% w ciągu 30 minut. Kierowca może wybierać pomiędzy różnymi trybami: „Normal”, „Eco” i „Power”. Każdy z trybów zmienia reakcję samochodu, zwiększając i optymalizując jego osiągi: tryb „Normal” jest zalecany do jazdy w normalnym ruchu ulicznym, tryb „Eco” poprawia zużycie paliwa, a tryb „Power” zwiększa szczytową moc samochodu.

Wprowadzenie pakietu akumulatorów nie spowodowało żadnych zmian konstrukcyjnych: E-Doblo jest dostępne w tych samych wymiarach, parametrach i konfiguracjach, co samochody dostawcze marki z silnikami spalinowymi.

SYSTEMY BEZPIECZEŃSTWA I ZAAWANSOWANE SYSTEMY WSPOMAGANIA JAZDY (ADAS)

Nowe Doblo może być wyposażone w aktywne systemy bezpieczeństwa i ochrony, wspierające kierowcę podczas jazdy. Model oferuje pakiet, łącznie 17, funkcji bezpieczeństwa i systemów ADAS („Advanced Driver Assistance Systems”), co plasuje go w ścisłej czołówce segmentu.

W celu zapewnienia lepszych osiągów i przyczepności – jak śnieg, błoto czy piasek – Doblo VAN może być wyposażone w „Grip Control System”, poprawiający trakcję na nawierzchniach o ograniczonej przyczepności, natomiast system wspomagania kontroli prędkości na zjazdach ze wzniesienia („Hill Descent Control”) umożliwia doskonałą kontrolę nad pojazdem na drogach o nachyleniu przekraczającym 3%.

Ponadto, wyświetlacz projekcyjny (dostępny tylko w wersji elektrycznej) dostarcza kierowcy najważniejszych informacji, nie rozpraszając jego uwagi na drodze; natomiast przednie i tylne czujniki parkowania oraz kamera cofania umożliwiają łatwe i bezpieczne parkowanie.

Nowe Doblo VAN i E-Doblo VAN będą produkowane w hiszpańskiej fabryce Stellantis położonej w Vigo, korzystając z efektu skali. Nowe Doblo skorzysta również z istniejącego i udanego programu K9, który obsługuje inne marki Stellantis.