FIAT: URODZINY 500 CZYLI VIRTUAL CASA 500 I NOWE CABRIO

Wkrótce ruszą zamawiania na nowego Fiata 500 la Prima cabrio. Tymczasem w ubiegłum miesiącu – 4 lipca, minęły 63 lata kiedy to włoska marka pokazała w Turynie model 500.

W rocznicę wydarzenia – na czwartym piętrze Muzeum Sztuki Pinacoteca Agnelli w Lingotto, została zlokalizowana Virtual Casa 500.


Zobacz relacje:

ROZMAITOŚCI


 

Jest to wirtualne muzeum, opowiadające o przeszłości, teraźniejszości i przyszłości Fiata 500, które można zwiedzać, jak wystawę stałą, za pomocą smartfona, komputera lub tableta. To dynamiczna podróż, od lat 50. po dzień dzisiejszy. W ten sposób można uzyskać podgląd na to, jak będzie wyglądała „Casa 500″, która gościć będzie w murach Muzeum Pinacoteca w Lingotto i która ma zostać otwarta wiosną 2021 roku.

Domem Fiata 500 było Mirafiori, ale pierwsza siedziba znajdowała się w Lingotto, miejscu powstania pierwszej 500, 500A Topolino w 1936 roku. Związek marki z Muzeum Pinacoteca Agnelli opiera się na wspólnej historii i wartościach. Oba przyniosły miastu Turyn prestiż na arenie międzynarodowej i jednocześnie stały się ambasadorami Włoch na świecie.

W cyfrowym środowisku Virtual Casa 500 wszystko jest osiągalne za jednym kliknięciem: 11 obszarów tematycznych: The Legacy; Made in Italy; New 500 One-offs; Diary of an Icon; A Journey through 3 Generations; New 500 Experience; 500 Design Story; A Story of Social Relevance; The Future Starts Here; 500 Vintage Vibes; Open for Change, zabiera odwiedzającego w podróż do świata Fiata 500, wywołując wspomnienia, marzenia i emocje.

Pierwszy obszar, poświęcony przemysłowemu i kulturowemu dziedzictwu Fiata 500, opowiada o tym, jak ta ponadczasowa ikona popkultury uwzględniała potrzeby trzech pokoleń: demokratyczna z 1957 r., ta indywidualistyczna z 2007 r. i aktualnie elektryczna wersja w 2020 r. Podróż, która rozpoczęła się w Turynie to droga wiodąca przez trzy generacje samochodów.

W strefie poświęconej historii znajduje się multimedialny dziennik wspomnień, w którym można zapoznać się z całym bogactwem treści: wywiadami, reklamami, wydarzeniami i nagrodami, które sprawiły, że 500-ka stała się gwiazdą. Niepowtarzalny zbiór szkiców i obrazów opowiada o ewolucji designu i kreatywnej przygodzie, która tchnęła życie w trzy generacje małego Fiata.

Następnie przechodzimy do obszaru poświęconego nowej 500, którą można poznać w szczegółach dzięki 3D Experience. Samochód miejski ukazuje się zwiedzającym poprzez swoją elektryczną moc. Obszar poświęcony One- offs prezentuje trzy ekskluzywne interpretacje nowego Fiata 500 autorstwa Armaniego, Bvlgari i Kartell: ponadczasowe arcydzieła rzemiosła i zrównoważonego rozwoju.

Na zakończenie tej podróży, można zrobić relaksującą przerwę w Soothing area, Chill Zone pod instalacją sufitową, przypominającą duże, oświetlone niebo, bo przecież nowa 500 przyczynia się do utrzymania czystszego nieba w każdym mieście.

Specyfikacja nowej 500 „la Prima” cabrio

Nowa 500 „la Prima” cabrio to pierwszy czteromiejscowy samochód elektryczny umożliwiający jazdę z wiatrem we włosach przy zerowej emisji CO2. Miękki dach ma monogram Fiat. Kolory nadwozia inspirowane są naturą i jej żywiołami: Szary Mineral (metalizowany), który przypomina kolory ziemi; Zielony Ocean (perłowy), który reprezentuje morze i Niebieski Celestial (trójwarstwowy), jako ukłon w stronę nieba.

Całość wzbogacają reflektory full LED, tapicerka foteli ze skóry ekologicznej, 17-calowe obręcze kół o diamentowym szlifie, oraz chromowane detale.

W standardzie wyposażenia jest także kilka zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy ADAS, do których należą:
– inteligentny tempomat adaptacyjny (iACC) i system centrowania pasa ruchu;
– funkcja rozpoznawania znaków drogowych;
– autonomiczny system hamowania z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów;
– inteligentny asystent prędkości;
– system kontroli pasa ruchu.

Nie brakuje nowych technologii, w tym:
– kamery cofania o wysokiej rozdzielczości z dynamicznymi liniami naprowadzającymi;
– automatycznej zmiany świateł;
– połączenia alarmowego;
– elektrycznego hamulca postojowego.

Nowa 500 „la Prima” cabrio jest wyposażona w autonomiczny system jazdy na poziomie 2, po raz pierwszy w miejskim samochodzie, oraz w nowy system informacyjno- rozrywkowy UConnect 5: 7-calowy wyświetlacz TFT, system multimedialny z radiem cyfrowym, nawigacją i 10,25-calowym ekranem dotykowym, bezprzewodowy Apple CarPlay/ Android Auto.

Nowe auto posiada też fabrycznie zainstalowany moduł Uconnect Box zapewniający zestaw połączonych usług, obejmujący m.in. zdalną aktualizację map nawigacji i możliwość interakcji z samochodem za pomocą technologii asystenta głosowego Alexa firmy Amazon.