We wszystkich salonach Fiata od połowy lipca można składać zamówienia na nowego Fiata Qubo. Dostępny jest on w trzech wersjach wyposażenia – Easy, Lounge i Trekking.
Nowe auto nadaje się do jazdy po mieście, dzięki kompaktowym rozmiarom sprawnie porusza się w ruchu i jest łatwe w parkowaniu, zapewniając przy tym pokaźną przestrzeń ładunkową oraz praktyczne wnętrze.
Zobacz także:
Nowa odsłona modelu prezentuje nowoczesny design nadwozia oraz o nowe systemy, zapewnia też dobre osiągi, kosztów obsługi, komfort i funkcjonalność. Ceny samochodu rozpoczynają się od 44 600 zł brutto (cena promocyjna).
Styl i funkcjonalność
Styl nadwozia utrzymuje dynamiczny charakter, typowy dla modelu, z podwyższonymi reflektorami, zapewniającymi lepsze pole widzenia. Zderzak przedni oraz osłona chłodnicy są nowe, tak jak drzwi tylne. Wybór kolorów nadwozia wzbogacony jest o dwa nowe odcienie: brązowy Magnetico i niebieski Libertà.
Zupełnie nowe są też diamentowane felgi: oksydowane w rozmiarze 15″ oraz czarne błyszczące w rozmiarze 16″ oraz kołpaki 15″. Wśród cech charakterystycznych Qubo, oprócz ładowności, zwraca uwagę łatwy dostęp. Prosty samochód do codziennego użytku, funkcjonalny, z praktycznymi rozwiązaniami (np. 16 różnych konfiguracji siedzeń).
Pojemność bagażnika wynosi 330 litrów do wysokości półki tylnej z siedzeniami tylnymi ustawionymi w normalnej pozycji, aż do maksymalnie 2500 litrów (wysokość do dachu, z wymontowanymi siedzeniami tylnymi). W przypadku występowania opcji składanego przedniego siedzenia pasażera, samochód może pomieścić przedmioty o długości do 2,5 metra.
Przeprojektowano też kabinę pasażerską poprzez wprowadzenie nowych elementów. Zmieniona kierownica, na której odznacza się teraz czarna, błyszcząca ramka, może mieć wbudowane przyciski do obsługi radia oraz może występować w wersji obszytej skórą, tak samo, jak gałka dźwigni zmiany biegów. Zestaw wskaźników ma nową, podświetlaną grafikę, zapewniającą lepszą czytelność.
Również tapicerka wnętrza została odnowiona pod kątem wykorzystanych tkanin i ich odcieni, a błyszcząca, czarna ramka deski rozdzielczej zdobi wersje Lounge i Trekking. Pośród nowinek we wnętrzu auta na specjalną uwagę zasługuje system multimedialny z radiem samochodowym MP3 z 5″, kolorowym ekranem dotykowym, dostępny również z systemem nawigacji satelitarnej, obejmujący Bluetooth, Audio Streaming, wejście USB/AUX, 6 głośników i przyciski do obsługi radia na kierownicy.
Silniki
Dostępny jest silnik benzynowy 1.4 Fire wolnossący o mocy 77 KM oraz oszczędny silnik turbodiesel 1.3 MultiJet2 o mocy 80 KM. Ten ostatni można nabyć również z pięciostopniową, zrobotyzowaną skrzynią biegów Dualogic, aby wzmocnić doznania podczas jazdy, jednocześnie optymalizując zużycie paliwa i emisję spalin.
Wersje wyposażenia
Nowy Fiat Qubo oferuje w standardzie, już w wersji wyposażenia Easy, wszystko, co ważne dla zachowania bezpieczeństwa i komfortu: ABS z EBD, ESC wraz z ASR, HBA, system Hill Holder oraz przednie i boczne poduszki powietrzne, klimatyzację manualną, przystosowanie do montażu radia (głośniki i antena). Nie zabrakło kluczyka z pilotem, sterowanych elektrycznie szyb oraz zderzaków w kolorze nadwozia.
Wersja Lounge wzbogacona jest o nowy system multimedialny z radiem MP3 i 5-calowym, kolorowym ekranem, obejmujący Bluetooth, Audio Streaming, wejście USB/AUX oraz przyciski do obsługi radia na kierownicy. W standardzie są również światła przeciwmgielne, siedzenie kierowcy z regulacją odcinka lędźwiowego i podłokietnikiem, kanapa tylna dzielona w stosunku 60/40, tempomat (tylko w wersjach diesel) oraz podgrzewane zewnętrzne lusterka wsteczne w kolorze nadwozia.
Wersja Trekking oferuje w porównaniu do wersji Lounge dodatkowo relingi dachowe, oksydowane felgi aluminiowe 15″ ze specjalnymi oponami M+S oraz obszytą skórą kierownicę. Przednia, odnowiona dolna osłona zderzaka, listwy boczne z logo oraz przyciemniane szyby to stylistyczne i funkcjonalne elementy charakteryzujące tę wersję w „off- roadowym” wydaniu.
Zaletą nowego Qubo Trekking jest system Traction+, system ułatwiający jazdę w warunkach niskiej przyczepności, przenosząc (do 50 km/h) napęd na oś przednią z koła, które traci przyczepność lub ślizga się, na te, które lepiej trzymają się podłoża.