Po światowej premierze na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie, nowa seria 500 Vintage ’57 została „odsłonięta” w Centrum Historycznym Fiata w Turynie, gdzie od 1963 roku budynki goszczą stałą ekspozycję, która obrazuje powstanie oraz rozwój technologiczny, społeczny i ekonomiczny Fabbrica Italiana Automobili Torino.
Na wystawie można również zobaczyć bogatą kolekcję samochodów, cennych pamiątek, modelików, plakatów reklamowych oraz ogromne archiwum: ponad 5000 metrów bieżących papierowej dokumentacji; 300000 rysunków technicznych; 18000 plakatów; 1300 szkiców; 5000 książek i magazynów związanych z motoryzacją i historią przemysłu; 6 milionów rysunków; 200 godzin filmów historycznych.
Zobacz także:
W Historycznym Centrum Fiata zostały też odtworzone niektóre miejsca, które nierozerwalnie związane są z kultową 500, takie jak linia montażowa Mirafiori w kształcie, w jakim funkcjonowała w latach 50., jak i biuro sławnego Dante Giacosa, który wymyślił 500 Nuova z 1957 roku. Najnowsza wersja specjalna 500 Vintage ’57 ma wygląd retro, który nawiązuje do samochodu zabytkowego i jest hołdem złożonym temu kultowemu Fiatowi, zaprezentowanemu w Turynie 4 lipca 1957.
Jest w niebieskim, pastelowym kolorze nadwozia, połączonym z białym kolorem dachu, spojlera, anteny i lusterek, zestawionym z tapicerką foteli ze skóry Frau w kolorze tabaczkowym. Całości dopełnia historyczne logo Fiata, umieszczone na nadwoziu i kierownicy, biały pas deski rozdzielczej oraz chromowane, 16-calowe felgi, które przypominają koła z dawnych lat.
Dostępna tylko i wyłącznie jako hatchback, w 12 kolorach nadwozia, nowa 500-tka różni się w zależności od rynku, jeśli chodzi o silniki i wyposażenie zarówno standardowe, jak i opcjonalne. Mozna wybrać spośród silników benzynowych 1.2 o mocy 69 KM, 0.9 TwinAir o mocy 65 KM, 0.9 TwinAir o mocy 85 KM i 0.9 TwinAir 105 KM, jak i diesel 1.3 Multijet o mocy 95 KM.
Charakteryzująca się optymalnym wyposażeniem standardowym, nowa seria wzbogaca gamę 2015 Fiata 500, która obecnie obejmuje dwie konfiguracje (hatchback i kabriolet), cztery wersje nadwozia (Pop, Lounge, S i Vintage ’57), dwa rodzaje napędu (manualny lub Dualogic) oraz sześć wersji silnikowych. Dla wersji Vintage ’57 dodatkowo dostępny jest silnik 1.2 69 KM EasyPower zasilany benzyną/LPG.
Nowy Fiat 500 Vintage ’57 jest wyrazem uznania dla legendarnego „Cinquino“, który od 1957 do 1975 roku przyczynił się do zmotoryzowania szybko rozwijających się Włoch, stając się kultowym samochodem, sprzedanym w około 3,9 milionach sztuk. W 1972 roku, równolegle z prezentacją Fiata 126, jej następcy, wprowadzona została ostatnia 500 „R”, która w ciągu trzech lat została wyprodukowana w ilości ponad 340 000 sztuk.
500 była pierwszym kompaktowym samochodem – o zaledwie 3,5 metra długości – który zdobył pięć gwiazdek EuroNCAP, jak również pierwszym, który zaoferował w standardzie siedem poduszek powietrznych oraz ESP w całej gamie. Solidność konstrukcji, bezpieczeństwo aktywne i pasywne pozostaje bez wpływu na cenę…
Produkowany od 2007 roku w Polsce i od 2010 również w Toluca w Meksyku Fiat 500 jest sprzedawany w ponad 100 krajach na świecie. Wprowadzanie nowych interpretacji, od 500 Abarth (2008) do ekskluzywnej 500 „Ron Arad Edition“, daje także możliwość środka: 500L (2012), 500L Trekking i 500L Living (2013) oraz nowy crossover 500X (2014).