Fiat Panda Cross zwyciężyła w kategorii Crossover w konkursie organizowanym przez brytyjski magazyn 4×4 Magazine. Jeep Wrangler otrzymał nagrodę specjalną.
Dla Pandy była to druga nagroda z rzędu, a przyznano ją pojazdowi uznanemu za najlepszy w 2018 roku w dziedzinie 4×4: za silniki, zdolności terenowe i przyjemność z jazdy.
Zobacz także:
Liczba wyprodukowanych w sumie egzemplarzy Fiata Panda przekroczyła do tej pory 7,5 miliona. Tytuł „4×4 of the Year” jest przyznawany przez brytyjskie czasopismo 4×4 Magazine w tym segmencie od ponad 25 lat. Jury złożone z doświadczonych specjalistów ocenia wszystkie elementy, takie jak jak komfort, jakość, zdolności terenowe, koszt zakupu i koszty eksploatacji.
– Nie sądzę, by istniał jakikolwiek inny samochód, który utrzymałby taką klasę przez lata, jak Panda Cross. Rynek ciągle się zmienia, ale Panda Cross jest cudownie spójna w swojej ofercie, jednocześnie ulepszając się przez cały czas. Nie została zaprojektowana, jako samochód wyłącznie terenowy, ale dzięki niewielkiej wadze i czystym proporcjom, jest wyjątkowo zwrotna i stabilna na nierównym terenie. Trzeba przebyć długą drogę, aby ewentualnie znaleźć jej ograniczenia – skomentował Alan Kidd, redaktor magazynu 4×4.
Panda to to pierwszy samochód miejski wyposażony w technologię 4WD, pierwszy samochód miejski, który wjechał na wysokość 5200 m.n.p.m. i dotarł do obozu bazowego pod Everestem, a także, jako pierwszy zasilany gazem ziemnym samochód miejski produkowany na dużą skalę.
Jeep Wrangler z nagrodą specjalną
Ocena w specjalnej kategorii nagród „Off-Road” koncentruje się wyłącznie na osiągach samochodu w terenie. Jeep Wrangler zdał egzamin celująco.
Wprowadzony w Europie we wrześniu zeszłego roku, nowy model łączy legendarną off- roadową sprawność z komfortem, stylem oraz zaawansowaną technologią. W rezultacie powstał najinteligentniejszy w historii Wrangler, mający bogate wyposażenie techniczne. W zależności od wersji, obejmuje dwa zaawansowane systemy napędu 4×4, Command-Trac i Rock-Trac z trybem do codziennej jazdy Full-Time.
Wersja Rubicon wyposażona jest standardowo w elektroniczną blokadą przedniej i tylnej osi Tru-Lock oraz elektronicznie rozłączany przedni stabilizator. Również gama silników Wranglera została odnowiona poprzez wprowadzenie 2.2-litrowego silnika turbo diesel o mocy 200 KM oraz 2.0-litrowego silnika benzynowego o mocy 272 KM. Oba nowe silniki zestawione są z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów.
Co roku, zespół ekspertów z 4×4 Magazine testuje wiele pojazdów z napędem na cztery koła, wyprodukowanych przez światowe firmy. Przed wydaniem werdyktu, oprócz oceny aut pod kątem właściwości jezdnych, jury ocenia te samochody również pod względem zdolności jazdy w terenie w kategorii małych, średnich i dużych SUV-ów oraz w kategorii „Performance SUV” i „Best Off-Roader”.
Nagrody specjalne dotyczą kategorii „Best Value”, „Off-Road Award” oraz „Producent Roku Samochodu 4×4″.