Nowa 500 Collezione odwiedziła wielkie miasta europejskie, od Mediolanu przez Londyn, Berlin, Paryż i wreszcie Madryt, będące stolicami mody, stylu i sztuki.
Występujący w dwóch wersjach nadwozia – hatchback i cabrio – Fiat jest najnowszym wyrazem hołdu dla kultowego modelu.
Zobacz także:
Europejska trasa 500 Collezione rozpoczęła się 18 kwietnia br. w Mediolanie, najmodniejszym i najbardziej światowym włoskim mieście podczas Milan Furniture Fair. Wydarzeniem była premiera samochodu, który wspaniale prezentował się na czerwonym dywanie Hotelu Magna Pars Suites, niedaleko starego dworca kolejowego Porta Genova i tętniącej życiem Via Tortona.
Wyróżniając się modną, wiosenną, dwubarwną kolorystyką, trafnie nazwaną „Primavera“, 500 Collezione zaprezentowała swoje nadające stylu detale, jak chromowane wykończenia na zderzaku przednim, masce silnika i obudowach lusterek, które wyraźnie nawiązuja do protoplasty.
Wielka Brytania jest drugim rynkiem pod względem wielkości w regionie EMEA. Przy tej okazji, nowa 500 Collezione pozowała w Londynie naprzeciwko modnego Icetank Studio, w tętniącym życiem Covent Garden. Nowe auto czuje się tu, jak u siebie już od lat 60., gdy swingujący Londyn zawładnął światem mody, a Piccadilly Circus było stolicą ówczesnych trendów, muzyki i sztuki.
Po Mediolanie i Londynie, trasa poprowadziła 500 Collezione do Berlina, stolicy, która nigdy nie zasypia i gdzie z łatwością można zagubić się wśród modnych miejsc, majestatycznych zabytków, wyjątkowych muzeów sztuki oraz klubów techno. Nowa edycja specjalna była gwiazdą wydarzenia, które odbyło się w ultranowoczesnym Bridge Studios, na Seestraßeninsel w Westhafen, gdzie odwiedzający dowiedzieli się więcej o wyposażeniu pojazdu.
Pod względem łączności nowy Fiat oferuje, jako opcję, radio Uconnect 7 cali HD LIVE oraz nawigację satelitarną. Również, jako opcja, dostępny jest 7-calowy ekran TFT, a dla fanów słuchania muzyki nagłośnienie Beats Audio Hi-Fi.
Goście nowoczesnego Bridge Studios mogli także podziwiać Fiata 500 Mirror, 500 Riva, Abartha 695 Rivale i Abartha 695 XSR Yamaha, reprezentujących tylko niektóre z 30 edycji specjalnych Fiata i Abartha, które zostały wprowadzone na rynek w ciągu ostatnich 11 lat. Nowa 500 pojawia się po edycjach specjalnych 500 60th i Anniversario wyprodukowanych w zeszłym roku z okazji 60. urodzin tego kultowego modelu.
Na ekscytującej trasie nie mogło zabraknąć Paryża. Przystankiem dla czwartego etapu trasy był La Maison w Issy les Moulineaux, gdzie prezentacja nowej edycji specjalnej wzorowana była na jednym z najbardziej ekskluzywnych pokazów mody.
Elegancki, chromowany emblemat „Collezione” umieszczony na klapie bagażnika wyróżnia się niczym modne logo na ubraniu od znanego projektanta. Liczne elementy samochodu nawiązują do świata mody i wzornictwa, jak modne, wiosenne kolory nadwozia, połączone z 16-calowymi aluminiowymi felgami w standardzie.
Letnia gama kolorów obejmuje dwukolorowe zestawienie „Primavera” (biało- szare) oraz „Acquamarina” (biało- zielone) i kość słoniową „Taormina Ivory“, będącą alternatywą do białego „Gelato White” i niebieskiego „Blu dipinto di Blu”, wszystkie ozdobione szaro-biało- szarym pasem.
Tę samą powściągliwą elegancję odnajdujemy wewnątrz, dzięki oryginalnym połączeniom kolorystycznym, jak deska rozdzielcza, biała dla dwutonowej wersji „Primavera“, zielona dla dwutonowej wersji „Acquamarina” lub pasująca do lakieru nadwozia dla pozostałych kolorów. Świeże, inspirowane modą motywy kolorystyczne podkreślone są wewnątrz poprzez dwukolorowe pasy umieszczone na szarych fotelach, dach w kolorze kości słoniowej (w przypadku wersji cabrio), haftowane logo 500 i emblemat „Collezione” na dywanikach.
Po Mediolanie, Londynie, Berlinie i Paryżu europejska trasa 500 Collezione zakończyła się wczoraj w Madrycie, w imponującym hotelu Only You Atocha, sercu sztuki i kultury hiszpańskiej stolicy, w pobliżu najważniejszych muzeów i najbardziej stylowych butików w mieście.
Madryckie ulice stały się również znakomitą scenerią filmu reklamowego „500 Collezione. Inspiruje się sobą”, wyreżyserowanego przez Laszlo Kadara. Ta oryginalna reklama przedstawia auto, jako „top modela” przyzwyczajonego do prezentowania się na najbardziej znanych światowych wybiegach. Widzimy elegancki samochód o stylowym dwubarwnym nadwoziu, wyposażony w smartfon będący nowoczesnym zamiennikiem dawnych kamer filmowych, jadący ulicami hiszpańskiej stolicy i prowadzony przez piękną młodą kobietę, która włączyła funkcję selfie.
Wprowadzony na rynek w 1957 roku i potwierdzający przez lata swoją pozycję symbolu masowej motoryzacji we Włoszech, w 2007 roku odrodził się nowy Fiat 500. Jego popularność potwierdzają ponad dwa miliony egzemplarzy sprzedanych w ponad 100 krajach na całym świecie.