W pięć lat po prezentacji Fiata 500 i 55 lat od debiutu historycznej „pięćsetki”, Turyn ujrzał model 500L. Łączy styl legendarnej „pięćsetki” ze współczesną funkcjonalnością designu marki.
Oparty na wykorzystaniu przestrzeni nowy model Fiata zaprzecza niejako konwencjonalnej przynależności do segmentu – za sprawą kabiny pasażerskiej typu MPV w oprawie niewielkiego SUV-a oraz funkcjonalności typowej dla samochodu klasy kompaktowej. Jest więc alternatywą dla tradycyjnych przedstawicieli segmentu B i C.
Mając na swym koncie ponad 800 000 samochodów sprzedanych w 110 krajach całego świata, „pięćsetka” stawia nowe wyzwania. Podczas gdy „500″ jest kompaktem dla osób młodych żyjących w zatłoczonym mieście, Fiat 500L to samochód bardziej rodziny: gotów pomieścić nasze pociechy, przyjaciół…
Litera „L” w logo oznacza trzy wymiary nowej ideologii Fiata: Large (duży), rozumiany jako funkcjonalność i przestrzeń, Light (lekki), ponieważ jest przyjazny dla użytkownika i środowiska naturalnego oraz Loft (otwarty), jako symbol środowiska wzorcowego dla “życia pełną piersią”.
Zamówienia na Fiata 500L przyjmowane są we Włoszech oraz innych rynkach europejskich już od lipca bieżącego roku – w Polsce od października (cena nie jest jeszcze podana). Oficjalna premiera rynkowa we Włoszech przewidziana jest w formie Dni Otwartych 500L podczas pierwszego weekendu października, a następnie w innych krajach Europy. W roku 2013 Fiat 500L zawita do ponad 100 krajów całego świata, w tym także do Stanów Zjednoczonych.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.