FIAT: NOWY 500 JUŻ PO CHRZCIE W LINGOTTO – RUSZA PRODUKCJA

FIAT_N1

4 lipca jest od zawsze ważnym dniem dla Fiata 500: w 1957 roku został przedstawiony „mały, wielki samochód”, symbol masowej motoryzacji we Włoszech, który został sprzedany w ilości ponad 3,8 mln egzemplarzy.

Pięćdziesiąt lat później, w 2007 roku, w oparciu o to dziedzictwo, marce udało się nabrać rozpędu ku przyszłości: w ten sposób narodził się nowy model, który odniósł światowy sukces.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Po ośmiu latach i z ponad 1,5 miliona sprzedanych egzemplarzy, pałeczkę teraz przejmuje nowy Fiat 500. Zaprojektowany przez Centro Stile Fiat, zewnętrzne i wewnętrznie odświeżony projekt nie jest większy gabarytowo, ale przedstawia bogatszą ofertę w zakresie technologii, układów napędowych i możliwości indywidualizacji.

FIAT_N2

Dostępny w wersji hatchback i kabriolet, nowy Fiat 500 w dniu premiery dostępny będzie w dwóch wersjach: Pop i Lounge. Pierwsza z nich proponuje w standardzie: siedem poduszek powietrznych, manualną klimatyzację, system Uconnect Radio 5 cali z sześcioma głośnikami, porty AUX-IN i USB, wielofunkcyjną kierownicę i światła do jazdy dziennej LED.

Wersja Lounge jest wzbogacona o wyrafinowane detale, takie jak panoramiczny szklany dach, felgi aluminiowe 15″, system Uconnect Radio LIVE 5 cali z ekranem dotykowym oraz skórzaną kierownicę z przyciskami, które pozwalają – dzięki integracji z smartfonem – korzystać z różnych aplikacji w systemie pokładowym, tak by móc być stale połączonym.

Nowa 500-ka będzie wyposażona w silniki benzynowe TwinAir o pojemności 0.9 (o mocy 85 KM lub 105 KM) oraz silnik o pojemności 1.2 i o mocy 69 KM, a także w silnik dwupaliwowy zasilany benzyną/ LPG o pojemności 1.2 i o mocy 69 KM.

FIAT_N3

W szczególności, silnik dwucylindrowy może pochwalić się rekordową wydajnością z poziomem emisji CO2: 90 g/km dla silnika o mocy 85 KM i 99 g/km dla silnika o mocy 105 KM. Po premierze dostępne będą także wersje z silnikami o pojemności 1.3 Multijet o mocy 95 KM i silnik o pojemności 1.2 o mocy 69 KM w konfiguracji „ECO”, która ogranicza emisję CO2 do 99 gramów na kilometr.

Fiat 500 zawiera w sobie około 1800 nowych detali. Nowe są reflektory ze światłami do jazdy dziennej LED, światła tylne, kolory, deska rozdzielcza, kierownica, materiały. Jest odświeżony pod względem postępu technologicznego.

Otwarty w 1923 roku zakład Fiata Lingotto w Turynie, wciąż jest podziwiany za nowoczesność i elegancję zabudowy, za utworzony na dachu tor do jazd testowych, który wzbudził podziw Le Corbusier, jednej z najbardziej wpływowych osób w historii architektury. Samochody, które zjechały z linii w tym zakładzie jeździły przez dziesięciolecia i przyczyniły się do rozwoju motoryzacji we Włoszech, dopóki produkcja została przeniesiona do bardziej nowoczesnych zakładów.

Fabryka Lingotto została odnowiona, w celu zaspokojenia potrzeb zmieniającego się środowiska miejskiego: od symbolu historii przemysłowej, przeszła długi proces restrukturyzacji wewnętrznej, przy zachowaniu niezmienionego wyglądu zewnętrznego. Teraz staje się miejscem narodzin nowego Fiata 500, dziedzica tego kultowego modelu, który w latach pięćdziesiątych był testowany na tym samym torze mieszczącym się na dachu fabryki.

FIAT_N4