Fiat Auto Poland wprowadził nas polski runek modele serii 3 Fiata 500 MY2014. Premierową serię „pięćsetki” cechują nowe rozwiązania stylistyczne i techniczne.
Obejmują one nowe kolory nadwozia, nowe tekstylne i skórzane tapicerki oraz premierowe opcje wyposażenia w tym w nowy 7-calowy wyświetlacz ciekłokrystaliczny TFT w miejsce tradycyjnych zegarów. Fiat 500 w roku modelowym 2014 występuje również w całkowicie nowej, topowej wersji 500 CULT. Model 500C, czyli Fiat 500 z nadwoziem typu kabriolet dostępny jest obecnie również w wersji Lounge.
Zobacz także:
ROZMAITOŚCI
Produkowany w Tychach i w meksykańskiej Toluce inspirujący Fiat 500, który od swojej premiery w 2007 roku został sprzedany w ilości przekraczającej 1 200 000 egzemplarzy w przeszło stu krajach. W roku modelowym 2014 występuje w czterech wersjach wyposażenia i również z czterema nowoczesnymi, „żwawymi”, a przy tym ekonomicznymi i ekologicznymi jednostkami napędowymi do wyboru: “miejskim” silnikiem 1.2 69 KM, dynamicznym dwucylindrowym 0.9 TwinAir Turbo wersji 85 KM i 105KM oraz ekonomicznym 1.3 MultiJet II 16v 95 KM z systemem Start&Stop.
Wersja wyposażenia POP dostępna z motorem 1.2 obejmuje m.in. centralny zamek, elektrycznie regulowane lusterka i elektrycznie sterowane przednie szyby, dwustopniowe wspomaganie kierownicy DualDrive, wskaźnik zmiany biegów GSI, DRL – światła do jazdy dziennej, radioodtwarzacz CD+MP3, komputer pokładowy z systemem MyCar i oparcie tylnej kanapy składane w proporcjach 50/50. O bezpieczną podróż dbają seryjne systemy maksymalizujące skuteczne hamowanie ABS+ EBD+ BAS, system sygnalizacji nagłego hamowania ESS oraz aż siedem poduszek powietrznych, obejmujących poduszki przednie kierowcy i pasażera, przednie boczne, kurtynowe i poduszkę kolanową kierowcy. Teraz Klienci mogą wybierać spośród dwóch nowych odcieni nadwozia – wiosennego, pastelowego odcienia mięty Lattementa i szlachetnej Białej Perły.
Wersja Lounge, występująca z pełną gamą czterech jednostek napędowych do wyboru, oprócz pełnego wyposażenia wersji POP w standardzie zawiera także optycznie powiększający wnętrze panoramiczny, szklany dach w wersji stałej z zapewniającą prywatność roletą, nowo zaprojektowane, 18-ramienne felgi ze stopów lekkich o wymiarach 15″, lusterka lakierowane w kolorze nadwozia oraz pakiet chromowych dodatków stylistycznych.
Właściciel Fiata 500 MY2014 Lounge w cenie auta otrzyma także klimatyzację manualną, system głośnomówiący Blue&Me z modułem Bluetooth, kierownicę obszytą skórą ze sterowaniem radioodtwarzaczem i Blue&Me, fotel kierowcy z regulacją wysokości i praktyczny schowek pod siedziskiem pasażera.
Z kolei w wersji Sport, napędzanej silnikiem 1.2 69KM lub 0.9 TwinAir Turbo o mocach 85 lub 105KM, do poziomu wyposażenia wersji POP zostały dodane spojlery boczne i tylny, sportowe zderzaki przedni i tylny, przyciemniane tylne szyby, aluminiowe felgi 16-calowe w kolorze czarnym matowym, a także chromowane, satynowe klamki zewnętrzne. Wnętrze wersji Sport wyróżnia się sportowymi fotelami przednimi sygnowanymi logo 500S, w tym fotelem kierowcy z regulacją wysokości, pokrytą skórą kierownicą Abarth Design ze sterowaniem radioodtwarzaczem i standardowym systemem Blue&Me.
Kierowca może korzystać z manualnej klimatyzacji, elektrycznie sterowanych lusterek bocznych oraz wygodnego schowka pod siedzeniem pasażera. Całkowitą nowością w wersji jest dostępny w wyposażeniu standardowym nowy 7-calowy wyświetlacz ciekłokrystaliczny TFT zastępujący analogowe wskaźniki obrotomierza i prędkościomierza, z cyfrowym wskazaniem prędkości. Nowy wyświetlacz pełni jednocześnie funkcję rozbudowanego komputera pokładowego. Wyróżnikiem wersji jest także nowy kolor metalizowanego lakieru – Niebieski Italia.
Nowością w gamie Fiata 500 na rok modelowy 2014 jest topowa wersja Cult, dostępna z silnikiem 1.2 lub 0.9 TwinAir Turbo. „CULT-owa Pięćsetka” bazuje na wyposażeniu wersji Lounge, które zostało wzbogacone o część dachu lakierowaną na błyszczący czarny kolor oraz nowe, 16-calowe, 18-ramienne felgi ze stopów lekkich. Wnętrze wyróżnia elegancka, skórzana tapicerka dopasowana kolorystycznie do deski rozdzielczej ze wstawkami w barwach nadwozia. Dodatkowo kierowca korzysta z wygodnej w użyciu klimatyzacji automatycznej, tylnych czujników parkowania, świateł przeciwmgielnych oraz ciekłokrystalicznego wyświetlacza TFT, który na bieżąco dostarcza szczegółowe dane z podróży.
Nową gamę Fiata 500 MY2014 uzupełnia model 500C w wersji Lounge, dostępny z silnikiem 1.2 69 KM lub 0.9 TwinAir Turbo 105 KM.
Fiat utrzymał ceny modelu na poziomie tych z poprzedniej serii. Fiat 500 MY2014 w wersji POP kosztuje 45 000 zł a w wersji Lounge od 53 000 zł. Cena wersji Sport zaczyna się od 54 000 zł, a nowej wersji Cult – od 61 000 zł. Fiat 500C Lounge kosztuje od 64 000 zł.