Międzynarodowe jury „Autobest” przyznało nagrodę „Ecobest 2013″ dla Grupy Fiat za program „Metan”, uważając go za proste i ekonomiczne rozwiązanie, o najmniejszym wpływie na środowisko spośród dostępnych obecnie paliw.
N agroda zainaugurowana została dwanaście 12 lat temu, jako pierwsze europejskie wyróżnienie za największe postępy w rozwoju motoryzacyjnych technologii ekologicznych.
Zobacz także:
ROZMAITOŚCI
Prestiżowy tytuł „Ecobest 2013″ potwierdza zaangażowanie spółki Fiat w ciągłe badania i rozwój rozwiązań technologicznych. Na polu alternatywnych paliw silniki metanowe są aktualnie właściwym wyborem, przyczyniającym się do redukcji zanieczyszczeń w rejonach miejskich i do zmniejszenia emisji spalin.
Silniki zasilane metanem redukują do minimum najbardziej szkodliwe spaliny, takie, jak cząstki stałe (zredukowane praktycznie do zera), tlenki azotu i węglowodory, które powodują tworzenie się innych zanieczyszczeń. Poza tym, w porównaniu do silników benzynowych – o 23 proc. zmniejszona jest emisja CO2.
Od ponad 15 lat, Grupa Fiat jest głównym europejskim producentem samochodów zasilanych metanem (OEM), jedynym, który oferuje najszerszą gamę pojazdów przyjaznych dla środowiska z zasilaniem bi-fuel (metan/ benzyna) i który spełnia wymogi szerokiej rzeszy klientów, w tym także z branży dostawczej: od 1997 roku do dzisiaj Fiat sprzedał ponad 560 000 samochodów osobowych i dostawczych w wersji Natural Power.
Innowacyjny dwucylindrowy silnik 0.9 TwinAir Turbo łączy zalety ekologiczne zasilania metanem z mocą oraz przyjemność jazdy. Maksymalna moc to 80 KM (59 kW) przy 5 500 obr./min., a maksymalny moment obrotowy – 140 Nm przy zaledwie 2 500 obr./min. Nowy Fiat Panda TwinAir Turbo Natural Power odnotowuje jeden z najniższych na rynku wskaźnik emisji CO2 który wynosi 86 g/km i spala zaledwie 3,1 kg metanu na 100 km (cykl mieszany).
Szósty rok z rzędu marka Fiat zanotowała najniższy poziom emisji CO2 w Europie wśród popularnych marek. W roku 2012 samochody Fiata uzyskały średnią wynoszącą 119,8 g/km. W ciągu ostatnich 5 lat Fiat obniżył średni poziom emisji CO2 o 13 proc., a więc znacznie poniżej przewidzianego poziomu 130 g/km, przyjętego przez Unię Europejską na rok 2015.