Fiat 500 został „zaangażowany” do nowego filmu „Zoolander2″ o Derku Zoolanderze. Sequel wkrótce wejdzie na ekrany kin na całym świecie. Włoska premiera filmu odbyła się w kinie Moderno w Rzymie.
W uroczystości uczestniczył FCA, jako Główny Partner, a na „czerwonym dywanie” zaprezentował się Fiat 500X w specjalnej kolorystyce nadwozia w trójwarstwowej, żółtej tonacji lakieru.
Zobacz także:
W filmie wyprodukowanym przez Paramount i w większości nakręconym w Rzymie Fiat 500X występuje z jedną z najsławniejszych postaci kinowych świata mody. Całość opatrzona jest ironiczną narracją, zaskakującą i wychodzącą poza wszelkie schematy, łączącą się z niekonwencjonalnym charakterem samochodu sprzedawanego w ponad 100 krajach świata i będącego symbolem włoskiego wzornictwa.
Przypieczętowaniem współpracy pomiędzy FCA i Paramount jest nowy spot reklamowy w reżyserii Jeffa Manna, zatytułowany „Selfie“, którego pierwsza projekcja miała miejsce podczas ceremonii Złotych Globów.
Filmik ukazuje Derka Zoolandera, który bawi się w dość wyjątkowy sposób, traktując fotoradar jak aparat fotograficzny. Fotoradar rejestruje Derka za kierownicą jego żółtego Fiata 500X. Supermodelowi taka sytuacja kojarzy się z sesją zdjęciową i prowokuje go do popisywania się swoją najsłynniejszą miną, legendarną „Blue Steel”. „Przedstawienie” zostaje szybko przerwane przez policję, ku rozpaczy Zoolandera, dla którego, w jego mniemaniu, ta chwilowa zabawa stanowiła szczyt jego kreatywności.
Spot reklamowy „Selfie” zrealizowała agencja Testa and Partners, należąca do grupy Armando Testa z siedzibą w Los Angeles, która tym samym wzbogaciła portfolio swoich ostatnich produkcji dla marek FCA, związanych ze światem rozrywki.