Fiat i Gucci zaprezentowali kolekcję pięciu etiud filmowych z samochodem Fiat 500 by Gucci „w roli głównej”, widzianym oczami najbardziej twórczych wizjonerów, jakich obecnie zna świat.
Na zaproszenie Fridy Giannini, dyrektor kreatywnej firmy Gucci oraz zaproszenie Fiata, tak znane osobistości, jak Jefferson Hack (redaktor naczelny portali Dazed & Confused oraz AnOther Magazine), Chris Sweeney (reżyser filmowy, współpracownik portalu LVMH ‘NOWNESS’), Olivier Zahm (redaktor naczelny portalu purple Fashion Magazine), Franca Sozzani (redaktor naczelna włoskiej edycji magazynu Vogue) oraz Alexi Tan (reżyser filmowy), podjęli się próby realizacji krótkich filmów inspirowanych samochodem Fiat 500 by Gucci.
Premierowy pokaz tych etiud filmowych odbył się w mediolańskiej siedzibie firmy Independent Ideas podczas specjalnej imprezy zorganizowanej dla wybranej grupy międzynarodowych dziennikarzy i liderów opinii publicznej, w obecności Lapo Elkanna.
Z tej okazji przygotowano kino „drive-in 500 by Gucci”, w którym rolę lóż dla widzów pełniły autentyczne samochody Fiat 500 by Gucci. Cała kolekcja krótkometrażówek dostępna jest na stronie internetowej 500bygucci.com/shortvideos/ita.
Pokazany po raz pierwszy w lutym 2011 roku, Fiat 500 by Gucci jest specjalną edycją Fiata 500, w opracowaniu dyrektor kreatywnej firmy Gucci, Fridy Giannini i Fiat Centro Stile. Wersja kabriolet Fiat 500C by Gucci weszła na rynek w lecie tego samego roku.
To, co wyjątkowe w modelu 500 by Gucci, a więc dbałość o detale i wyczucie elegancji i stylu, wzbogacone zostało przez elektrycznie sterowany miękki płócienny dach.
Kabriolet Fiat 500C by Gucci dostępny jest w dwóch kontrastujących kolorach nadwozia: białym (plus akcenty z matowanego chromu) oraz lśniącym czarnym z błyszczącymi elementami chromowanymi. W obu wersjach czarny składany dach przecina podłużny pas zielono – czerwono – zielony, a identyczny motyw kolorystyczny zdobi profile samochodu.
Dzięki zachowaniu bocznych słupków nadwozia w połączeniu z elektrycznie odsuwanym dachem, użytkownicy Fiata 500C by Gucci mogą cieszyć się nim bez względu na porę roku.
Filmy
– Oliviera Zahm’a pt. „Polaroid Papillon” prezentowany przez magazyn Purple. Tłem dla filmu z udziałem Betony Vernon jest turyńskie Museo Casa Mollino, kiedyś posiadłość rodzinna, a obecnie muzeum dedykowane słynnemu włoskiemu designerowi i architektowi Carlo Mollino. Ideą tej etiudy jest poetycka interpretacja trzech filarów włoskiego designu: marek Fiat i Gucci oraz Carlo Mollino.
– „The Race” (‘Wyścig’) prezentowany przez Dazed & Confused. Fiat 500 by Gucci, jako „porywające wcielenie” ducha Włoch jest gwiazdą „Wyścigu” (The Race), krótkometrażówki wyprodukowanej przez Dazed w reżyserii znanego fotografa mody Willa Davidsona.
– „Assembly Line” (‘Linia montażowa’) prezentowany przez NOWNESS. Ideą wyreżyserowanego przez Chrisa Swenneya filmu na temat Fiata 500 by Gucci jest wspólne, pozytywne „zakręcenie” dwóch wiodących domów włoskiego designu, które „pobudza” „Pięćsetkę” do nowego życia w zupełnie niespodziewany sposób.
– obraz Francesco Carrozziniego „Reverse to Perfection” (‘Powrót do perfekcji’) prezentowany przez magazyn VOGUE. Pokazuje, w jaki sposób komfort przywraca porządek świata z pomocą Fiata 500 by Gucci.
– etiuda Alexi Tana „Divergence” (‘Rozbieżność’).
Po rozpoczęciu sprzedaży Fiata 500 by Gucci, pod koniec czerwca 2011 roku, w ponad czterdziestu krajach świata (w tym także na Bliskim Wschodzie, w Japonii, Singapurze i Hong Kongu), liczba zamówień przekroczyła 3000 sztuk już w czasie pierwszych sześciu miesięcy.
Fabulous! Wreszcie przed fiatami kariera w filmach a nie tylko w reklamach. 500-tki się udały.
Ten facet ma bardzo fajną marynarkę, a samochody… marzenie… W przyszłym roku przymierzam się do kupna Fiata 500 (najprawdopodobniej L) a jaką wersję radzicie?