FIAT świętuje 40. rocznicę powstania modelu Panda 4×4, wprowadzając kolekcjonerską edycją liczącą zaledwie 1 983 sztuk, upamiętniającą rok jej narodzin
Od momentu wprowadzenia na rynek w 1983 roku, FIAT Panda 4×4 od zawsze był uosobieniem rewolucji w branży, natychmiast stając się legendą. Aby uczcić jego 40. urodziny, FIAT postanowił wprowadzić na rynek nową specjalną limitowaną edycję o nazwie „4×40°”.
Zobacz także:
OUTDOOROWE SPOTKANIA DACII − DACIA EXTREME TOUR 2023
To kolekcjonerska edycja, która na cześć roku narodzin modelu zostanie wyprodukowana w 1983 ekskluzywnych egzemplarzach. Nowa wersja będzie nadal przeznaczona dla osób, które chcą bezpiecznie poruszać się po nieutwardzonych i zaśnieżonych drogach, prowadząc niezawodny i wygodny samochód, nawet, jeśli jego rozmiary i zużycie paliwa są ograniczone. Pozostając topowym, unikalnym, limitowanym modelem 4×4, nowa wersja będzie inspirowana kultowym dziedzictwem Pandy, 40-letnim niekwestionowanym sukcesem handlowym, który trwa i nic nie wskazuje na jego słabnięcie: to prawie 800 000 sprzedanych od 1983 roku sztuk Pandy 4×4 i pozycja lidera w segmencie A 4×4 z 10% miksem sprzedaży.
Fiat Panda 4×40°: „upgrade” pod względem wyposażenia i wyglądu
Fiat Panda 4×40° może pochwalić się unikalnym i śmiałym wyposażeniem zarówno nadwozia, jak i wnętrza. W wersji Cross, Fiat Panda 4×40° oferuje elegancki lakier nadwozia w kolorze kości słoniowej, ozdobiony 15-calowymi dwukolorowymi obręczami kół „Style” i czarnymi obudowami lusterek. Nadwozie zostało wzbogacone o lakierowane listwy boczne z czerwonym logo 4×40°, jubileuszowe naklejki przedstawiające sylwetki oryginalnej i aktualnej Pandy oraz plakietkę 4×40° na słupku B. Kość słoniowa odgrywa również główną rolę we wnętrzu samochodu, zdobiąc deskę rozdzielczą i miękkie w dotyku wstawki w fotelach. Te ostatnie są również ozdobione jubileuszowymi ikonami, logo 4×40° w górnej części oparcia siedzenia, czerwonymi podwójnymi szwami i tkaniną z recyklingu użytą na środkowych wstawkach.
Oprócz specjalnych detali, limitowana edycja 4×40° zawiera również elementy stylistyczne charakterystyczne dla wersji Cross, przeznaczone dla tych, którym samochód służy do odkrywania niezwykłych otwartych przestrzeni. Dopełnienie wyposażenia stanowią przednie światła przeciwmgielne oraz światła do jazdy dziennej LED, przyciemniane szyby, przednie czerwone haki holownicze i czarne belki dachowe, które podkreślają sportowy wygląd samochodu. Fiat Panda jest również bardzo przestronny i komfortowy dzięki pięciu fotelom z trzema tylnymi zagłówkami, regulowanej wysokości fotela kierowcy oraz kierownicy i gałce dźwigni zmiany biegów pokrytych skórą. Aby zapewnić przyjemną jazdę, bez uszczerbku dla bezpieczeństwa, model jest wyposażony w 7” ekran dotykowy z radiem DAB z CarPlay/Android Auto, automatyczną klimatyzację, lusterka zewnętrzne elektrycznie sterowane i podgrzewane, czujniki zmierzchu i deszczu oraz tylne czujniki parkowania.
Nowa Panda 4×40° będzie dostępna na następujących rynkach: Włochy, Francja, Niemcy i Szwajcaria.
Panda 4×4: narodziny ikony
Prześledzenie historii Fiata Panda 4×4 przypomina przeglądanie księgi wspomnień czterdziestolatka, który był w stanie pokonać czas, ewoluując, ale zawsze pozostając wiernym sobie. Historia tego pełnego sukcesów modelu rozpoczęła się, kiedy marka FIAT postanowiła stworzyć samochód, który byłby mały z zewnątrz, ale duży w środku, przyciągający wzrok i przyjemny w prowadzeniu oraz bezkonkurencyjny cenowo. Nowy model okazał się sukcesem, natychmiast przyciągając uwagę i zdobywając popularność na długo. Jest to bowiem sympatyczne auto o zadziornym charakterze, idealne do codziennej jazdy po mieście, a jednocześnie odpowiednie także na podróż autostradą.
Fiat Panda 4×4 to również prawdziwy poszukiwacz przygód, dzięki swojej „off-roadowej” naturze pozwalającej kierowcom zwiedzać świat i brać udział w rajdach, potwierdzając tym samym jego wielką wytrzymałość i niezawodność.
Fiat Panda 4×4, prekursor SUV-ów na rynku motoryzacyjnym, zapewnił wszystkim dostęp do nieograniczonej mobilności, przyciągając klientów w różnym wieku, o różnych gustach i potrzebach w zakresie mobilności. Jest to kolejny dowód na to, że marka Fiat doceniła znaczenie społeczne przy opracowywaniu swoich produktów.
Trzy generacje cieszących się powodzeniem modeli
Od momentu premiery w 1983 roku, wprowadzono na rynek wiele modeli, oferując trzy coraz bardziej odświeżone, uwodzicielskie, ale zawsze spójne generacje: pierwszą obejmującą wersje Sisley i Country Club w latach 1987-1995; drugą obejmującą wersję Cross w 2005 roku, która przyczyniła się do wielkiego sukcesu gamy Pandy 4×4 dzięki stylizacji przypominającej SUV-a, oferującej jednak korzyści, jakie zapewnia jedynie samochód kompaktowy. I wreszcie, trzecia generacja oferująca nowości, do których należy New Cross w 2014 roku i PanDAKAR w 2017 roku. Albo Fiat Panda Trussardi wprowadzony na rynek w 2019 roku i będący pierwszą luksusową Pandą powstałą w ramach współpracy marki Fiata ze słynnym domem mody. Legenda, która żyje również dzięki lojalnej i pełnej pasji społeczności właścicieli Pandy 4X4 transmitujących na przykład swoje przygody na portalach społecznościowych, przyczyniając się do stworzenia ponadczasowej ikony.