FIAT: FREEMONT ZYSKUJE ZWOLENNIKÓW 4×4

Nowa wersja Fiata Freemont z napędem na 4 koła AWD (All-Wheel Drive) akcentuje wszechstronność crossovera łączącego właściwości SUV-a z łatwością prowadzenia samochodu typu kombi i siedmioosobowym wnętrzem typowym dla vanów.

Model Freemont AWD może być wyposażony w 170-konny silnik wysokoprężny 2.0 MultiJet II lub benzynowy 3.6 V6 o mocy 280 KM – oba współpracujące z nową, sześciostopniową automatyczną skrzynią biegów. Jest to zaawansowany technologicznie zespół napędowy, który pozwala bezpiecznie poruszać się samochodem nawet w warunkach uznawanych za ekstremalne.

Nowa wersja AWD ma szansę zwiększyć sprzedaż tego modelu na rynku polskim. W ciągu zaledwie sześciu miesięcy pierwszy Fiat produkowany w partnerstwie z amerykańską Chrysler Group zgromadził ponad 25 000 zamówień. W Polsce od czerwca roku 2011 sprzedano 112 samochodów z napędem na przednią oś.

Freemont AWD przyciąga także nowych klientów, w tym takich, którzy na nowo poznają markę Fiat. Wynik ten potwierdzają wstępne badania poziomu satysfakcji konsumenckiej, które wykazują, iż jest on najwyższy od czasu premiery Fiata 500 (dot. rynku włoskiego).

Napęd AWD: większe bezpieczeństwo

Fiat Freemont AWD posiada aktywny system napędu na cztery koła typu ‘on demand’ (w miarę potrzeby) sterowany elektronicznie, który w oparciu o wskazania układu czujników ocenia stopień przyczepności kół i decyduje o stopniu rozdziału mocy na oś tylną. System ten działa w sytuacjach obniżonej przyczepności (błoto, śnieg, lód, itp.) zapewniając maksimum trakcji bez względu na podłoże. W przypadku jazdy na asfalcie działanie AWD generuje dodatkową przyczepność, zwiększając bezpieczeństwa jazdy na łukach (zakrętach).

Modulacja dostarczanego momentu obrotowego odbywa się przy pomocy elektronicznego sprzęgła osiowego ECC, które działa bardziej elastycznie i dokładniej niż sprzęgło wiskotyczne (lepkościowe) lub układ Torsen, współpracuje ponadto z systemami stabilizacji toru jazdy ESP i kontroli trakcji. Pracując z założenia w trybie ‘on demand’ system AWD Fiata Freemont nie powoduje nadmiernego zużycia paliwa.

170-konny silnik wysokoprężny 2.0 MultiJet II posiada zmienną geometrię łopatek turbiny. 280-konny silnik benzynowy Pentastar 3.6 jest produkcji Chrysler Group.