FIAT: DUCATO W NOWEJ ODSŁONIE – DLA WYMAGAJĄCYCH

FDu_1

Fiat Ducato przez 33 lata i 5 generacji udowadniał, że jest kompanem w podróży i partnerem w pracy dla ponad 2,6 miliona klientów, którzy zdecydowali się na jego zakup od 1981 roku.

Obecnie przyszedł czas na nową, kolejną odsłonę modelu. Pojazd wyposażono w szereg rozwiązań spełniających potrzeby użytkowników – za sprawą nowoczesnej technologii, większej efektywności, a co za tym idzie, większego zysku dla posiadaczy.


Zobacz także:
UŻYTKOWE


Sprzedaż Ducato koncentrowała się początkowo na regionie EMEA, ale z czasem poszerzyła granice europejskie docierając do Rosji, Ameryki Łacińskiej, Bliskiego Wschodu i Australii. Obecnie sieć sprzedaży Fiata Ducato obejmuje ponad 80 państw na całym świecie wraz z Ameryką Północną, gdzie od ubiegłego roku oferowany jest z powodzeniem przez markę RAM pod nazwą „PROMASTER“. Koncern liczy, że 6. generacja pociągnie za sobą dalszy rozwój Fiat Chrysler Automobiles w sektorze lekkich samochodów dostawczych.

FDu_6

Nowy styl nadwozia jest wynikiem nowoczesnego wzornictwa. Elementy wyposażenia obejmują możliwość indywidualizacji wyglądu pojazdu z wykorzystaniem dwóch kolorów przedniego grilla, ozdobnej listwy zderzaka, nowych reflektorów ze światłami do jazdy dziennej – DRL (dostępnym opcjonalnie w technologii LED), a także nowych, 16-calowych kół ze stopu aluminium. Wysoko zamocowane reflektory i 4-częściowy zderzak to metoda redukcji potencjalnych kosztów naprawy po kolizji, nowa konstrukcja maski zmniejsza koszty serwisowania i polepsza dostęp do komory silnikowej.

Auto oferuje trzy wersje wykończenia wnętrza – Classic, Techno i Lounge – o rosnącym poziomie wyrafinowania i elegancji, wyposażone w nowe siedzenia pokryte nieplamiącym się materiałem tapicerki oraz uchwyt na kubek wbudowany w konsolę centralną. Oferuje też fabrycznie montowany uniwersalny uchwyt do urządzeń mobilnych pośrodku deski rozdzielczej na takie urządzenia jak smartfony, tablety, a także papierowe notatniki.

Dokonano wzmocnienia konstrukcji nadwozia i drzwi, zwiększenia komfortu jazdy, zastosowania trwalszego i wydajniejszego układu hamulcowego, układu zawieszenia i sprzęgła o wydłużonej żywotności oraz o wysokiej jakości białego lakieru nadwozia. Model zrobił krok do przodu również pod względem oszczędności paliwa i kosztów użytkowania. Dzięki zastosowaniu nowych materiałów i komponentów, udało się zredukować masę własnej o 20 kg (w wersjach podwozia do zabudowy). Tylne zawieszenie z materiałów kompozytowych pozwala na dalszą redukcję masy własnej o kolejne 15 kg.

FDu_3

Zmniejszona masa oznacza również obniżenie zużycia paliwa i emisji CO2. Gama nowych silników z serii MultiJet (Euro 5+) to potwierdzenie strategii opartej na zasadzie „optymalny wybór silnika” („one mission-one engine”). Jako przykład downsizingu służy jednostka 2.0 MultiJet o mocy 115 KM i maksymalnym momencie obrotowym 280 Nm (5-biegowa skrzynia przekładniowa). Kolejnym silnikiem jest 2.3 MultiJet o mocy 130 koni i maksymalnym momencie obrotowym 320 Nm (skrzynia 6-biegowa).

Trzecim z serii MultiJet jest silnik o pojemności 2,3 litra i mocy 150 KM, momencie obrotowym 350 Nm (skrzynia 6-stopniowa), który zapewnia dobre osiągi. Choć nie takie, jak 180-konna jednostka o pojemności 3 litrów i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm (skrzynia 6-stopniowa), która zadowoli zarówno profesjonalistów preferujących moc i przyspieszenie, jak również firm zabudowujących, które robią ciężkie zabudowy, jak np. kamper. Wkrótce po premierze nowego Ducato dostępna będzie 3-litrowa, dwupaliwowa wersja silnika MultiJet Natural Power na metan/ benzynę (Euro 6) o mocy 140 KM i maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm.

Auto oferuje również trzy inne technologie: zautomatyzowaną skrzynię biegów Comfort-Matic (dostępną dla silników o pojemności 2,3 i 3 litrów), która zapewnia oszczędność zużycia paliwa do 5 proc. oraz podwyższony komfort prowadzenia: funkcję Start&Stop oraz wskaźnik zmiany biegów Gear Shift Indicator.

FDu_4

W zakresie technologii bezpieczeństwa i wspomagania jazdy, wszystkie wersje wyposażone są standardowo w system elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESC). Został on ulepszony o system zapobiegania dachowaniu na wypadek przemieszczenia się ładunku współpracujący z systemem kontroli ładunku (LAC), asystentem ruszania pod górę Hill Holder, systemem antypoślizgowym (ASR) oraz elektronicznym systemem awaryjnego hamowania (EBA).

Dla wersji silnikowych MultiJet 2,3 i 3,0 oferowane jest seryjnie wspomaganie kierownicy Servotronic (EVO). Opcjonalnie dostępne są dodatkowe systemy wspomagania jazdy, m.in. Traction+ (wraz z asystentem zjazdu ze wzniesienia (Hill Descent Control), systemem ostrzegania przed zmianą pasa ruchu (Lane Departure Control) i systemem automatycznego rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition).

Ulepszeniu uległy również systemy multimedialne, m.in. w postaci szerszej oferty radioodbiorników MP3 z technologią Bluetooth. Oprócz radia podstawowego, dostępny jest system Uconnect z 5-calowym ekranem dotykowym, kamerą cofania i systemem nawigacji. Każde radio może być opcjonalnie wyposażone w cyfrowy tuner radiowy (DAB).

FDu_5

Fiat Professional oferuje gamę pojazdów o napędzie na przednie koła dla m.in. profesjonalnych usługodawców, właścicieli firm, operatorów flotowych, przedsiębiorstw transportowych i przewozów osobowych, firm zajmujących się zabudową specjalistyczną czy amatorów kamperów. Do wyboru jest osiem różnych pojemności wersji furgonów – od 8 do 17 metrów sześciennych. Nowy Fiat Ducato dostępny jest w 4 długościach i 3 wysokościach dla furgonów oraz 6 długościach podwozia pod zabudowę.

Nowością jest najwyższa dopuszczalna masa całkowita Ducato w kategorii pojazdów wyposażonych w tylną oś z pojedynczymi kołami (w odróżnieniu od bliźniaczych) – wartość ta to 4,4 tony dla wersji kamper i 4,25 tony dla Maxi – najwyższe dopuszczalne obciążenie na przednią oś (do 2100 kg) i tylną oś (podwyższone do 2500 kg) oraz rekordowa ładowność użytkowa (do 2,1 tony dla wersji furgon).

Gama Nowego Ducato obejmuje ponadto nowe wersje wywrotki trójstronnej i siedmioosobowej brygadówki, a także nowe wyposażenie opcjonalne, m.in. stały lub wypinany hak holowniczy i ułatwiający załadunek stopień wejściowy, pozwalający jeszcze bardziej obniżyć próg załadunkowy.

W segmencie kamperów zastosowano nowe rozwiązania, m.in. obrotowy fotel kapitański kierowcy jako element wyrafinowanego stylu, nowe wzmocnione zawieszenie. Specjalistyczne wersje tworzą kolejne 600 potencjalnych kombinacji (dostępnych tylko dla firm produkujących kampery), pod kątem specyficznych wymagań klienteli tego segmentu pojazdów.

FDu_2