FIAT: CZTERY PREMIEROWE WERSJE PANDY

Trzecia generacja modelu Fiat Panda przynosi poszerzenie gamy produktowej tego samochodu o cztery istotne odmiany: 4×4, Trekking, Natural Power oraz EasyPower.

Stanowią one znakomite uzupełnienie gamy modelowej, liczącej obecnie: 6 wersji silnikowych, 3 wersje przeniesienia napędu, 3 wersje skrzyń przekładniowych, 5 poziomów wyposażenia, 12 wersji kolorystycznych nadwozia, 13 wersji kolorystycznych wystroju wnętrza oraz 7 wzorów stylistycznych felg (obręczy kół). Pozwala to stworzyć ponad 850 możliwych kombinacji stylizacyjnych i wyposażenia.

Zachowując charakter samochodu klasy subkompaktowej, Fiat Panda jest samochodem wielofunkcyjnym. Pięciodrzwiowym, przystosowanym do ruchu miejskiego i parkowania dzięki elektrycznemu wspomaganiu kierownicy Dualdrive z funkcją „City”. Można znaleźć swój ulubiony model zgodnie z regułą „scyzoryka armii szwajcarskiej” (Swiss Army Knife), jaką zdają się wyznawać twórcy gamy modelowa Nowej Pandy.

Fiat Panda 4×4

Fiat Panda 4×4 to samochód o napędzie 4WD (na cztery koła) w segmencie „A”. Pięciodrzwiowy model ma wymiary: długość 368, szerokość 167 i wysokość 160 centymetrów. Rozstaw osi wynosi 230 cm, a rozstaw kół przednich i tylnych – odpowiednio 141 i 140 centymetrów. Nowa Pandaoferowana jest w dwóch nowych kolorach karoserii: pastelowym pomarańczowym Sicilia Orange i metalizowanej zieleni Toscana Green. Porównując z wersją 4×2, oprawa deski rozdzielczej zyskała wariant w tonacji zielonej i kolejną kieszeń na drobiazgi, materiałowe pokrycia siedzeń w trzech opcjach barwnych (zieleń, piaskowa, ciemnopomarańczowa) i detalami z ekologicznej skóry oraz kolejny schowek na podręczne przedmioty – w dodatku do 14, już istniejących w Pandzie z napędem tylko na oś przednią (4×2).

Aktywowany w miarę potrzeby system napędu typu „Torque On Demand” daje możliwość utrzymania przyczepności na każdym podłożu. Wyposażeniem seryjnym jest również system elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESC oraz mechanizm różnicowy o elektronicznie ograniczanym tarciu wewnętrznym ELD, który poprawia trakcję podczas ruszania i jazdy po nawierzchni śliskiej – zaśnieżonej, oblodzonej, czy też zabłoconej.

Zawieszenie stanowią kolumny MacPherson (z przodu) oraz belka skrętna z tyłu. 6-stopniowa skrzynia przekładniowa o skróconym przełożeniu pierwszego biegu podkreśla uterenowienie pojazdu i pozwala sprawnie ruszać na wzniesieniu. Maksymalną przyczepność na każdej nawierzchni zapewniają specjalne opony 175/65 R15 84T M+S o nowej rzeźbie bieżnika.

Nowy Fiat Panda 4×4 oferowany jest w dwóch wersjach silnikowych z systemem Start&Stop: napędzanej nową, 85-konną benzynową jednostką TwinAir Turbo o pojemności 0,9 litra oraz 75-konnym turbodieslem 1.3 MultiJet II.

W wyposażeniu standardowym są też: klimatyzacja manualna, radioodtwarzacz CD/MP3, 15-calowe polerowane felgi ze stopu lekkiego, elektrycznie sterowane lusterka zewnętrzne, zdalnie sterowany zamek centralny oraz zagłówki siedzeń tylnych. W skład równie bogatego wyposażenia opcjonalnego wchodzi m.in. system „City Brake Control”, przesuwna kanapa tylna oraz system nawigacji Blue&Me TomTom2 LIVE.

Fiat Panda Trekking

Fiat Panda Trekking jest 5-drzwiowym samochodem typu CUV (City Utility Vehicle / Użytkowy Pojazd Miejski) w segmencie „A”. Panda Trekking stanowi atrakcyjne połączenie off-roadowego wyglądu z inteligentnym napędem na koła przednie, który dzięki wzbogaceniu o innowacyjny system kontroli trakcji Traction+ usprawnia prowadzenie w trudniejszych warunkach drogowych i na podłożu śliskim o niskiej przyczepności.

Oferowany seryjnie z silnikami 0.9 TwinAir Turbo o mocy 85 KM oraz 75-konnym Dieslem 1.3 MultiJet II jest system Traction+. Dostępna jest też jednostka 80-konna TwinAir Natural Power.

Ze stylistycznego punktu widzenia nowa Panda Trekking nie odbiega od wersji modelowej 4×4, zarówno na zewnątrz, jak i pod względem wystroju kabiny. Jedyną różnicą jest inne wykonanie felg z lekkiego stopu (aluminium matowe zamiast polerowanego) oraz brak metalizowanej płyty osłonowej podwozia.

Panda z silnikiem na paliwo metanowe lub LPG

Fiat oferuje szeroką i urozmaiconą gamę samochodów osobowych i dostawczych z silnikami typu „bi-fuel” (dwupaliwowymi) – na benzynę i LPG (linia EasyPower) oraz benzynę i metan (linia Natural Power).

W tym to właśnie kontekście pojawiają się nowe wersje Pandy – Fiat Panda Natural Power i Fiat Panda EasyPower, które na podobieństwo wszystkich samochodów marki Fiat na metan i LPG, przystosowane są do spalania tych paliw fabrycznie (OEM), posiadają pełną gwarancję producenta i rozprowadzane są w firmowej, autoryzowanej sieci sprzedaży.

Dzięki zastosowaniu zaawansowanych technologii wersje Natural Power oraz EasyPower stanowią poszerzenie ekologicznej gamy Panda.

Oferowany w konfiguracji cztero- lub pięciomiejscowej oraz w trzech poziomach wyposażenia – Pop, Easy i Lounge (plus nowym Trekking), Fiat Panda Natural Power to pierwszy w świecie samochód osobowy wyposażony w silnik dwucylindrowy na metan i benzynę. 80-konny motor o pojemności 0,9 litra odznacza się niskim poziomem emisji CO2 (86 g/km) i zużycia paliwa – zaledwie 3,1 kg/100 km w cyklu mieszanym przy zasilaniu samym metanem.

Nowa Panda EasyPower jest napędzana 69-konnym silnikiem „bi-fuel” o pojemności 1,2 litra i wyróżnia się niskim poziomem emisji CO2 (107 g/km) i zużycia paliwa (6,6 l/100 km w cyklu mieszanym). Obecność dwóch zbiorników paliwa zapewnia ponadto wydłużenie zasięgu użytecznego o około 350 km (korzystając ze zbiornika LPG) w cyklu pozamiejskim.