FIAT: BARDZO DOBRE WYNIKI SPRZEDAŻY ELEKTRYCZNEJ 500-KI

W marcu 2021 we Włoszech zarejestrowano 169 756 samochodów, sześć razy więcej niż w analogicznym okresie 2020 roku, kiedy podjęto pierwsze kroki przeciw rozprzestrzenianiu się pandemii koronawirusa.

Łącznie, w pierwszym kwartale br. zanotowano wzrost o 28,7% w stosunku do pierwszego kwartału 2020, a samochody zelektryfikowane stanowią ponad jedną trzecią rynku: 36% w marcu i 33,5% w kwartale. Najlepiej sprzedawanym samochodem elektrycznym w pierwszych trzech miesiącach roku jest nowy Fiat 500 – 2058 zarejestrowanych samochodów.


Zobacz także:

ECO

PREMIERY


 

Z tej okazji, Santo Ficili, Country Manager Grupy Stellantis we Włoszech powiedział: „Stellantis pragnie stać się punktem odniesienia dla nowej zrównoważonej mobilności: dzięki zróżnicowanym ofertom, dopasowanym do rzeczywistych potrzeb Klienta i jego sposobu użytkowania samochodu, jesteśmy gotowi oferować samochody osobowe i dostawcze przystępne cenowo, bezpieczne i dbające o środowisko. Prymat nowego Fiata 500 oznacza pierwszy krok w naszej pozycji lidera. Jest to krok zarówno faktyczny, jak i symboliczny, ponieważ dotyczy modelu, który ewoluował bardziej niż inne, zachowując jednocześnie wiele odniesień do przeszłości, bo to właśnie Fiat 500 był samochodem, który zmotoryzował Włochy”.

“Nowy Fiat 500 to technologiczny, cyfrowy i zawsze skomunikowany ze światem samochód: idealny, aby podążać w kierunku zmian, a rekord jego sprzedaży zarejestrowany w pierwszym kwartale jest dla nas powodem do dumy, dodatkowo podkreślającym wyjątkowość projektu. Siła Fiata 500 tkwi w umiejętności jak najlepszego wykorzystywania wszystkich swoich cech, aby stać się idealnym graczem w erze nowej mobilności, jednocześnie ułatwiając życie naszym Klientom i będąc modelem przyjaznym dla środowiska.
Wraz z nowym Fiatem 500 w kierunku elektryfikacji ewoluuje cała nasza infrastruktura. Sieć sprzedaży i serwisu jest tak skonstruowana, aby w jak najlepszy sposób spełnić potrzeby nowej mobilności”.

Rynek nagradza projekt dopracowany w każdym szczególe.

Nowy Fiat 500 to pierwszy model w długiej historii Fiata, który jest w pełni elektryczny i w 100% wyprodukowany we Włoszech. Jest też najlepiej sprzedawanym samochodem elektrycznym na Półwyspie Apenińskim nie tylko w tym kwartale, ale od momentu wprowadzenia na rynek – ponad 8000 zamówień obejmującymi modele wszystkich rozmiarów i cen.

Dla nowego Fiata 500 wybrano najlepsze rozwiązania, przede wszystkim dotyczące jej zasięgu. Akumulatory litowo-jonowe o pojemności 42 kWh zapewniają najnowszej odsłonie ikony Fiata zasięg do 320 km według cyklu WLTP. Aby zoptymalizować czas ładowania, nowy Fiat 500 jest wyposażony w system szybkiego ładowania prądem o mocy 85 kW: wystarczy zaledwie 5 minut, aby zgromadzić rezerwę energii wystarczającą na pokonanie 50 km, a żeby naładować akumulator w 80% wystarczy zaledwie 35 minut.

Nowy Fiat 500 oferuje ponadto trzy tryby jazdy: Normal, który jest najbardziej zbliżony do prowadzenia samochodu z silnikiem spalinowym; Range, który włącza funkcję „one pedal drive” (jazda przy użyciu jednego pedału) i Sherpa, który maksymalnie redukuje zużycie energii.

Silniki nowego Fiata 500 Passion, Icon i La Prima generują moc 118 KM (87 kW), zapewniając maksymalną prędkość 150 km/h (ograniczoną elektronicznie) i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,0 sekund, a od 0 do 50 km/h w 3,1 sekundy. Wersja Action wyposażona jest w silnik elektryczny o mocy 95 KM (70 kW), który pozwala przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 9,5 s i osiągnąć prędkość 135 km/h przy zasięgu do 190 km wg WLTP.

Nowy Fiat 500 3+1: nowe nadwozie spełniające wszystkie wymagania.

Wkrótce w Salonach Fiata pojawi się nowy Fiat 500 3+1 z „ magicznymi drzwiami”, które ze względu na brak środkowego słupka, który jest wbudowany w drzwi, ułatwiają wsiadanie, pozwalają na swobodniejsze wkładanie i wyjmowanie dużych przedmiotów oraz szybkie i łatwe posadzenie dziecka w foteliku samochodowym lub na podstawce podwyższającej. Po zamknięciu małych drzwi nie ma jednak żadnej różnicy w porównaniu do innych 500: ten sam styl, te same wymiary. Wszystko to przy zwiększeniu masy o zaledwie 30 kg, co nie ma wpływu ani na właściwości jezdne, ani zasięg samochodu.