FIAT: 500L LIVING ORAZ 500L TREKKING POKAZANE

F 1_Trek_04

Fiat zaprezentował w dzielnicy Zona Tortona w Mediolanie samochody 500L Living i 500L Trekking, czyli wersje rozwojowe oryginalnego modelu 500. Pojazdy te różnią się od siebie, lecz wywodzą się ze wspólnego mianownika.

Living – nowy, Magic Purpose Wagon Fiata odznacza się wymiarami samochodu klasy kompaktowej, wyposażeniem typowym dla kombi segmentu C oraz obszernością i uniwersalnością wnętrza pojazdu kategorii MPV. W centrum uwagi znalazła się przestrzeń użytkowa.


Zobacz także:
PREMIERY


Dzięki trzeciemu rzędowi siedzeń, 500L Living jest kompaktowym pojazdem 5+2 typu MPV – jego wymiary: długość/ szerokość/ wysokość wynosi odpowiednio 4350/ 1780/ 1670 mm. Pomimo mniejszej o 200 mm długości niż klasyczne kombi segmentu C, zapewnia sporą przestrzeń pasażerską oraz bagażową. Pojemność bagażnika wynosi 638 litrów.

W momencie premiery rynkowej gama jednostek napędowych obejmować będzie jeden tylko silnik benzynowy – 105-konny 0.9 TwinAir Turbo oraz dwa turbodiesle – 105-konny 1.6 MultiJet II i 85-konny 1.3 MultiJet II (ten silnik dostępny także ze zautomatyzowaną skrzynią biegów).

F 2_Living_10

Gama modelowa obejmuje dwa poziomy wyposażenia (Pop Star i Lounge) w wersji 5- lub 7-miejscowej, 19 kolorów nadwozia (w tym 11 kompozycji dwutonowych), 6 wersji kolorystycznych wnętrza, 15 wzorów felg z lekkiego stopu i kołpaków – co składa się na 282 zestawy kolorystyczno- akcesoryjne. W ramach opcji dostępne jest wyposażenie spotykane w pojazdach wyższych segmentów: skórzana tapicerka wnętrza, zintegrowany system nawigacji GPS oraz kamera cofania Parkview ułatwiająca parkowanie tyłem.

Fiat 500L Living produkowany jest w nowej fabryce Kragujevac (Republika Serbii). Pierwsze zamówienia we Włoszech przyjmowane są już od lipca bieżącego roku, a następnie również w innych krajach europejskich.

F 3_Living_13

Fiat 500L Trekking

Fiat 500L Trekking przyciąga wzrok wysokim zawieszeniem i specjalnymi zderzakami z „off-roadowymi” płytami osłonowymi. Swoistego stylu nadają mu 17-calowe felgi z lekkiego stopu o wzorze rombowym, satynowane klamki zewnętrzne drzwi oraz boczne listwy ochronne nadwozia urozmaicone wstawkami ze szczotkowanej stali.

Nowy model „Pięćsetki” posiada rozbudowane wyposażenie standardowe, obejmujące m.in. „inteligentny” napęd na przednie koła w technologii Traction+, która, wraz z oponami błotno- śniegowymi M+S wyraźnie poprawia własności trakcyjne na podłożach o niskiej przyczepności. Auto zapewnia dosyć miejsca dla dzieci – a to za sprawą sięgającej 3,17 m3 objętości kabiny pasażerskiej i obszernego bagażnika o regularnym kształcie (pojemność do 455 litrów z kompletem pasażerów).

F 5_500L_Trek_05

Fiat 500L Trekking oferowany jest z dwoma silnikami benzynowymi: 95-konnym 1.4 16V i 105-konnym 0.9 TwinAir Turbo oraz dwoma wysokoprężnymi: 105-konnym 1.6 MultiJet II i 85-konnym 1.3 MultiJet (ten silnik dostępny także ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Dualogic).

Do standardowego wyposażenia modelu Trekking należą m.in.: klimatyzacja manualna, 6 poduszek powietrznych, ESP, ASR, Hill Holder, MSR, DST (System Dynamicznej Kontroli Skrętu), ERM (System zapobiegający dachowaniu), ABS + EBD, system kontroli trakcji Traction+, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, elektrycznie sterowane szyby przednie oraz tylne, radioodtwarzacz CD/MP3 z systemem Uconnect oraz z 5-calowym ekranem dotykowym, kierownica skórzana ze sterowaniem radiem, tempomat, tylna kanapa przesuwana, składana i dzielona w proporcji 60/40 z systemem Fold&Tumble, fotel kierowcy z regulacją wysokości, fotel pasażera składany w stolik, światła przeciwmgielne, przyciemniane szyby boczne i tylna, podłokietnik na tylnej kanapie, System Smart Fuel oraz 17″ felgi ze stopów lekkich.

F 6_500L_Trek_18

Wersją silnikową prawdopodobnie najlepiej demonstrującą „poznawczą naturę” nowego modelu jest bez wątpienia wprowadzony ostatnio do gamy modelowej 500L, turbodiesel 1.6 MultiJet II o mocy 105 KM i momencie obrotowym 320 Nm. Jednostka ta wykazuje się znaczną elastycznością pracy.

Produkowany w Polsce od początku, a od roku 2010 w meksykańskiej fabryce Toluca, Fiat 500 sprzedawany jest w ponad 100 krajach całego świata.

F 7_500LT_spot_06