Fiat zaprezentował w dzielnicy Zona Tortona w Mediolanie samochody 500L Living i 500L Trekking, czyli wersje rozwojowe oryginalnego modelu 500. Pojazdy te różnią się od siebie, lecz wywodzą się ze wspólnego mianownika.
Living – nowy, Magic Purpose Wagon Fiata odznacza się wymiarami samochodu klasy kompaktowej, wyposażeniem typowym dla kombi segmentu C oraz obszernością i uniwersalnością wnętrza pojazdu kategorii MPV. W centrum uwagi znalazła się przestrzeń użytkowa.
Zobacz także:
PREMIERY
Dzięki trzeciemu rzędowi siedzeń, 500L Living jest kompaktowym pojazdem 5+2 typu MPV – jego wymiary: długość/ szerokość/ wysokość wynosi odpowiednio 4350/ 1780/ 1670 mm. Pomimo mniejszej o 200 mm długości niż klasyczne kombi segmentu C, zapewnia sporą przestrzeń pasażerską oraz bagażową. Pojemność bagażnika wynosi 638 litrów.
W momencie premiery rynkowej gama jednostek napędowych obejmować będzie jeden tylko silnik benzynowy – 105-konny 0.9 TwinAir Turbo oraz dwa turbodiesle – 105-konny 1.6 MultiJet II i 85-konny 1.3 MultiJet II (ten silnik dostępny także ze zautomatyzowaną skrzynią biegów).
Gama modelowa obejmuje dwa poziomy wyposażenia (Pop Star i Lounge) w wersji 5- lub 7-miejscowej, 19 kolorów nadwozia (w tym 11 kompozycji dwutonowych), 6 wersji kolorystycznych wnętrza, 15 wzorów felg z lekkiego stopu i kołpaków – co składa się na 282 zestawy kolorystyczno- akcesoryjne. W ramach opcji dostępne jest wyposażenie spotykane w pojazdach wyższych segmentów: skórzana tapicerka wnętrza, zintegrowany system nawigacji GPS oraz kamera cofania Parkview ułatwiająca parkowanie tyłem.
Fiat 500L Living produkowany jest w nowej fabryce Kragujevac (Republika Serbii). Pierwsze zamówienia we Włoszech przyjmowane są już od lipca bieżącego roku, a następnie również w innych krajach europejskich.
Fiat 500L Trekking
Fiat 500L Trekking przyciąga wzrok wysokim zawieszeniem i specjalnymi zderzakami z „off-roadowymi” płytami osłonowymi. Swoistego stylu nadają mu 17-calowe felgi z lekkiego stopu o wzorze rombowym, satynowane klamki zewnętrzne drzwi oraz boczne listwy ochronne nadwozia urozmaicone wstawkami ze szczotkowanej stali.
Nowy model „Pięćsetki” posiada rozbudowane wyposażenie standardowe, obejmujące m.in. „inteligentny” napęd na przednie koła w technologii Traction+, która, wraz z oponami błotno- śniegowymi M+S wyraźnie poprawia własności trakcyjne na podłożach o niskiej przyczepności. Auto zapewnia dosyć miejsca dla dzieci – a to za sprawą sięgającej 3,17 m3 objętości kabiny pasażerskiej i obszernego bagażnika o regularnym kształcie (pojemność do 455 litrów z kompletem pasażerów).
Fiat 500L Trekking oferowany jest z dwoma silnikami benzynowymi: 95-konnym 1.4 16V i 105-konnym 0.9 TwinAir Turbo oraz dwoma wysokoprężnymi: 105-konnym 1.6 MultiJet II i 85-konnym 1.3 MultiJet (ten silnik dostępny także ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Dualogic).
Do standardowego wyposażenia modelu Trekking należą m.in.: klimatyzacja manualna, 6 poduszek powietrznych, ESP, ASR, Hill Holder, MSR, DST (System Dynamicznej Kontroli Skrętu), ERM (System zapobiegający dachowaniu), ABS + EBD, system kontroli trakcji Traction+, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, elektrycznie sterowane szyby przednie oraz tylne, radioodtwarzacz CD/MP3 z systemem Uconnect oraz z 5-calowym ekranem dotykowym, kierownica skórzana ze sterowaniem radiem, tempomat, tylna kanapa przesuwana, składana i dzielona w proporcji 60/40 z systemem Fold&Tumble, fotel kierowcy z regulacją wysokości, fotel pasażera składany w stolik, światła przeciwmgielne, przyciemniane szyby boczne i tylna, podłokietnik na tylnej kanapie, System Smart Fuel oraz 17″ felgi ze stopów lekkich.
Wersją silnikową prawdopodobnie najlepiej demonstrującą „poznawczą naturę” nowego modelu jest bez wątpienia wprowadzony ostatnio do gamy modelowej 500L, turbodiesel 1.6 MultiJet II o mocy 105 KM i momencie obrotowym 320 Nm. Jednostka ta wykazuje się znaczną elastycznością pracy.
Produkowany w Polsce od początku, a od roku 2010 w meksykańskiej fabryce Toluca, Fiat 500 sprzedawany jest w ponad 100 krajach całego świata.