Tegoroczne Mistrzostwa Europy w wyścigach ciężarówek rozpoczną się eliminacją na torze Istanbul Park 12-13 maja. W programie na sezon 2012 znalazło się jedenaście rund. Ostatnia z nich zostanie rozegrana 13-14 października w Le Mans.
Wśród uczestników nie zabraknie oczywiście zespołu wspieranego przez Castrol – Hahn Racing z ciężarówką MAN, za kierownicą której zasiądzie Jochen Hahn. Przed niemieckim kierowcą stoi niełatwe zadanie – obronić wywalczony w ubiegłym roku tytuł mistrzowski. Hahn Racing także w tym sezonie będzie korzystał z samochodu MAN. Nowe będą barwy – zamiast ubiegłorocznego czarnego, tegoroczny bolid Hahna będzie biało-zielony. Oczywiście, inna będzie także nazwa samochodu – w ubiegłym roku Hahn jeździł ciężarówką “MAN in black”, a nowa, na sezon 2012, nazywa się “Faizah”.
Zespół intensywnie przygotowywał się do sezonu. Jeszcze w kwietniu Jochen Hahn testował nową maszynę na torach Most i Jarama, a ostatnia sesja odbyła się na torze Nogaro. Sam kierowca był bardzo zadowolony:
– Ostatnie dni pokazały, że świetnie przepracowaliśmy okres zimowy. Nasze próby z nowymi podzespołami wypadły znakomicie. Mam nadzieję, że to pomoże nam urwać po kilka dziesiątych sekundy na okrążeniu oraz umożliwi skuteczną walkę o czołowe lokaty – przekonuje Hahn.
Jochen Hahn ma 38 lat i jest aktualnym mistrzem Europy w wyścigach ciężarówek. W sezonie 2010 zajął w tej serii wyścigów trzecie miejsce (wygrał osiem rund), a rok później był już bezkonkurencyjny, kończąc aż 12 eliminacji na pierwszym miejscu. Zespół Hahn Racing to przedsięwzięcie rodzinne Hahnów – poza Jochenem są w nim także Conny, Diana, Marlene i Lukas Hahn.
Ważący 5500 kg MAN TGS zespołu Castrol Hahn Racing dysponuje mocą ponad 1150 KM, co pozwala przyspieszać od 40 do 160 km/h w czasie poniżej 8 sekund.
GOODYEAR NADAL WSPÓŁPRACUJE
Goodyear będzie kontynuował współpracę z Truck Racing Organisation (TRO) – promotorem Europejskich Wyścigów Pojazdów Ciężarowych. Współpraca, trwająca od ubiegłego roku, została przedłużona na cały sezon 2012.
TRO pełni rolę kompleksowego zarządcy Europejskich Wyścigów Pojazdów Ciężarowych z ramienia FIA (Federation Internationale de l’Automobile), dostarczając na potrzeby zawodów certyfikowane opony wyścigowe, a także zapewniając pełny ich serwis. Organizacja jest wyłącznym dystrybutorem opon wyścigowych Goodyear Racing dla pojazdów ciężarowych. Zespoły zamawiają opony za pośrednictwem oficjalnej strony internetowej TRO lub na torze, a montażem zajmują się pracownicy TRO. Opony są przechowywane i dostarczane na tory we współpracy z Robineau Logistics. O ile pozwalają na to zapasy, opony można również kupować na torze, a ich cena jest identyczna dla wszystkich zawodników.
Aby zapewnić sprawiedliwą dystrybucję opon, TRO we współpracy z FIA przeprowadza loterię przed każdym wyścigiem. W ten sposób do momentu wyników losowania nikt nie wie, które egzemplarze opon trafią do których zespołów.
TRO dostarcza opony Goodyear Racing na mistrzostwa FIA, a także do testów i krajowych serii wyścigów pojazdów ciężarowych. Podczas każdego wyścigu TRO ma na miejscu dedykowany zespół techników montujących opony oraz specjalnie wyposażony obszar serwisowy, w którym są one wyważane i montowane. Oponami zarządza się z użyciem systemu identyfikacji radiowej (RFID), dzięki której sędziowie FIA mogą być pewni, że wszyscy startujący przestrzegają surowych uregulowań w zakresie stosowania opon.
Goodyear dostarcza opony do wyścigów pojazdów ciężarowych od 2004 roku. Najnowsza opona 315/70R22.5 Goodyear Truck Racing została zaprojektowana i przygotowania specjalnie pod kątem europejskich wyścigów pojazdów ciężarowych. Oparta jest na tej samej technologii, co opony Goodyear Regional RHS na oś sterującą, ze specjalnym składem mieszanki, który zapewnia maksymalną przyczepność i doskonałą żywotność na torze w każdych warunkach. Pilotażowe zastosowanie technologii RFID nastąpiło w oponach zastosowanych w brytyjskich mistrzostwach klasy Touring Car, a dziś jest standardem we wszystkich oponach wyścigowych do pojazdów ciężarowych.
KALENDARZ 2012
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.