Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) przychyliła się do wniosku Malcolma Wilsona i zespołu M-Sport w sprawie wydania homologacji na umieszczenie łopatek do zmiany biegów po lewej stronie kierownicy w Fordzie Fiesta RS WRC.
Wcześniej podobna homologacje otrzymał Citroen DS 3 WRC, w którym Robert Kubica wytarował w dwóch rajdach (podczas drugiego we Francji, po wypadku polskiego kierowcy auto spłonęło).
Decyzja FIA oznacza, że niezależnie od tego, w jakim zespole wytaruje Kubica, będzie mógł ścigać się w Mistrzostwach Świata WRC.
Samochody WRC posiadają drążek do zmiany biegów. W myśl homologacji w pojazdach z łopatkami zmiany przy kierownicy zostanie wprowadzone specjalne opóźnienie, by wyrównać szybkość w działaniu skrzyni biegów. Modyfikacją objęty jest także hamulec ręczny – polski kierowca z powodu niedowładu lewej ręki nie może standardowego zaciągać.
Robert Kubica nie podjął jeszcze decyzji dotyczącej przyszłorocznych startów. Oznajmił jednak, że ogłosi ja do końca roku. W grę wchodzą zarówno rajdy, jak i wyścigi (ale nie Formuła 1). W rajdach scenariusze są dwa: albo samochód typu WRC, albo klasy RRC. W pierwszym przypadku może to być zespół M-Sport i Ford Fiesta RS WRC, a drugim – starty w słabszym aucie w Mistrzostwach Świata bądź Europy.
Pierwsza runda MŚ, Rajd Monte Carlo 2013 odbędzie się w styczniu.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.