Volvo Cars potwierdziło swoją najwyższą pozycję w dziedzinie bezpieczeństwa dzięki najnowszym rozwiązaniom zamontowanym w modelach S90 i V90, otrzymując pięć gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.
Samochody otrzymały – jako pierwsze na świecie – najwyższą ocenę sześciu punktów w kategorii automatycznego hamowania przed pieszymi (Autonomous Emergency Braking for Pedestrians – AEB Pedestrian).
Zobacz relacje:
S90 i V90 osiągnęły najwyższe wyniki ze wszystkich modeli testowanych przez Euro NCAP w ubiegłym roku i znalazły się w trójce najbezpieczniejszych samochodów wszechczasów wg. organizacji weryfikującej unikanie zagrożeń. Należy dodać, że wszystkie trzy miejsca należą do samochodów marki Volvo.
Nowy XC90 jako pierwszy model ze wszystkich produkowanych na świecie osiągnął maksymalną ocenę w teście wykrywania samochodu poprzedzającego i awaryjnego hamowania (AEB City and AEB Interurban).
– Ciężko pracowaliśmy nad rozwojem tak zaawansowanych systemów i nad zaimplementowaniem ich do samochodu, tak aby spełnił on najwyższe wymagania i przeszedł pozytywnie wszystkie testy. Naszym głównym celem było i jest bezpieczeństwa w prawdziwych sytuacjach. System automatycznego hamowania, który jest częścią naszego systemu City Safety to ważny krok do w pełni autonomicznych samochodów, które odegrają kluczową rolę w zminimalizowaniu zdarzeń drogowych i ofiar – powiedział Malin Ekholm, dyrektor w dziale bezpieczeństwa Volvo Cars.
Najwyższe możliwe oceny uzyskane przez modele Volvo w kategorii automatycznego hamowania są wynikiem zaawansowanego systemu City Safety, który jest wyposażeniem standardowym wszystkich nowych modeli Volvo. System działa tak, że identyfikuje zagrożenie na drodze przed pojazdem, wykrywa pojazdy, pieszych, rowerzystów czy duże zwierzęta zarówno w dzień jak i w nocy.
– Bezpieczeństwo zawsze było naszym priorytetem w Volvo. Pięciogwiazdkowe oceny naszych modeli S90 i V90 i maksymalna liczba zdobytych punktów w teście AEB potwierdzają nasze nieprzerwane dążenie do konstruowania najbezpieczniejszych samochodów na świecie – dodał Malin Ekholm.
Test AEB, który jest przeprowadzany przez Euro NCAP polega na sprawdzeniu funkcjonowania systemów poprzez trzy scenariusze wtargnięcia na drogę pojazdu. Wszystkie scenariusze zdarzeń w przypadku niezadziałania systemu doprowadzają do kolizji:
– wtargnięcie dorosłego pieszego na drogę od strony kierowcy;
– wtargnięcie dorosłego pieszego na drogę od strony pasażera (przeprowadzane są dwa testy tego zdarzenia);
– wtargnięcie dziecka na drogę z pomiędzy zaparkowanych samochodów od strony pasażera.
Volvo Cars kilka miesięcy temu przedstawiło swoją wizję w zakresie bezpieczeństwa: od 2020 roku nikt na pokładzie samochodów Volvo nie zginie ani nie odniesie poważnych obrażeń. Nowe modele S90 i V90 potwierdzają dążenia marki do tego celu oraz udowadniają, że będzie on osiągnięty.