Niezależna organizacja ochrony praw konsumentów Euro NCAP przyznała nowemu VW Tiguanowi najwyższą ocenę pięciu gwiazdek. Popularny SUV uzyskał najwyższe noty w testach bezpieczeństwa.
Na ogólną ocenę bezpieczeństwa składają się wyniki testów przeprowadzanych w czterech kategoriach: ochrony dorosłych pasażerów, ochrony dzieci, ochrony pieszych oraz w kategorii systemów asystujących.
Zobacz także:
Nowy Volkswagen przeszedł złożoną serię testów Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) uzyskując wynik 96 proc. maksymalnej oceny., m.in. dzięki pakietowi bezpieczeństwa, na który składają się karoseria o specjalnej strukturze, bardzo skuteczny system pasów bezpieczeństwa, foteli i poduszek powietrznych oraz innowacyjne systemy asystujące.
Nowe auto oddano następującym próbom:
− uderzenie przodem w aluminiową przeszkodę przy prędkości 64 km/h, 40 proc. szerokości nadwozia;
− uderzenie przodem w sztywną przeszkodę przy prędkości 50 km/h, 100 proc. szerokości nadwozia;
− uderzenie z prędkością 50 km/h w boczną strukturę karoserii;
− uderzenie bokiem w słup z prędkością 32 km/h;
− zabezpieczenie przed urazami kręgów szyjnych w przypadku uderzenia w tył;
− automatyczne awaryjne hamowanie w celu uniknięcia kolizji z pojazdami oraz pieszymi.
Bardzo dobry wynik 84 proc. oceny maksymalnej nowy Tiguan uzyskał również w kategorii ochrony dzieci. W tym roku po raz pierwszy zastosowano nowego rodzaju manekiny symulujące ciało dziecka. Dzięki seryjnemu wyposażeniu w mocowania ISOFIX i Top Tether do fotelików dziecięcych, a także w napinacze pasów w drugim rzędzie foteli dzieci są bardzo dobrze chronione w przypadku uderzenia w auto z przodu albo z boku.
W kategorii ochrony pieszych Tiguan uzyskał łączną ocenę 72 proc. Pozytywnie oceniono przede wszystkim rozwiązania konstrukcyjne, które zmniejszają ryzyko odniesienia obrażeń przez przechodniów. Należy do nich tzw. aktywna pokrywa silnika, która w razie potrącenia pieszego ma zmniejszyć ryzyko powstania niebezpiecznych obrażeń głowy. Ponadto popularny SUV jest wyposażony w system awaryjnego hamowania oraz – to nowość w modelu – w system rozpoznawania pieszych.
W kategorii systemów asystujących nowe auto może pochwalić się seryjnymi: układem ESC, sygnalizacją „zapięcia pasów” dotyczącą miejsc z tyłu, systemem hamowania awaryjnego „Front Assist” oraz systemem utrzymywania obranego pasa ruchu „Lane Assist”, a także systemem automatycznego hamowania po kolizji. W tej części testowej procedury Tiguan uzyskał 69 proc. maksymalnej liczby punktów, co jest wynikiem znacznie ponad wymagany limit.
W skład bardzo bogatego wyposażenia seryjnego z dziedziny bezpieczeństwa wchodzą także poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera (z funkcją dezaktywacji poduszki pasażera oraz z airbagiem chroniącym kolana kierowcy) oraz system poduszek chroniących głowy pasażerów siedzących z przodu i z tyłu, w tym poduszki boczne.
Ponadto model wyposaża się w bezpieczne zagłówki, które w razie uderzenia w tył auta zmniejszają ryzyko uszkodzenia kręgosłupa szyjnego, a także w system ostrzegający o niezapięciu pasów działający przy wszystkich miejscach w aucie. Pojazd ma również elektroniczny system stabilizacji (ESC) z funkcją „odkręcania” kierownicy w przypadku niepożądanej zmiany kierunku jazdy, z ABS-em i asystentem hamowania, z systemem automatycznego hamowania po kolizji i czujnikiem kontrolującym ciśnienie powietrza w oponach.