Model Suzuki Vitara otrzymał 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP, co oznacza najwyższy poziom bezpieczeństwa.
To pierwszy kompaktowy SUV, który zdobył tak dobry wynik po wprowadzeniu nowych, bardziej rygorystycznych zasad przeprowadzania testów przez organizację European New Car Assessment Programme (Euro NCAP).
Zobacz relacje:
Vitara otrzymała bardzo dobre wyniki we wszystkich czterech, głównych kategoriach:
• ochrona pasażerów – 89 proc. (80*);
• bezpieczeństwo dzieci – 85 proc. (75*);
• ochrona pieszych – 76 proc. (65*);
• systemy bezpieczeństwa – 75 proc. (70*);
* minimalny wynik dla otrzymania 5 gwiazdek.
Uzyskanie najwyższej oceny w testach zderzeniowych Euro NCAP potwierdziło bezkompromisowy poziom bezpieczeństwa tego samochodu. Czynne i bierne systemy bezpieczeństwa zostały opracowane tak, aby przewidywać i ewentualnie odpowiednio reagować na potencjalnie niebezpieczne sytuacje, zachowując wysoki poziom bezpieczeństwa.
Wzmocnione nadwozie z kontrolowanymi strefami zgniotu w sposób progresywny pochłania energię ewentualnej kolizji i rozprowadza ją z dala od pasażerów zgodnie z koncepcją bezpiecznej konstrukcji nadwozia TECT (Total Effective Control Technology) opracowaną przez Suzuki.
Bierne systemy bezpieczeństwa w Vitarze to m.in.: 7 poduszek powietrznych (łącznie z poduszką kolanową) zapewniających ochronę kierowcy i pasażerów w przypadku uderzenia w tył, przód lub bok pojazdu, pasy bezpieczeństwa z napinaczami pirotechnicznymi oraz ogranicznikami ich siły napięcia, system składania pedału hamulca redukujący obrażenia stóp i nóg w chwili kolizji.
Ponadto, przód samochodu zawiera elementy redukujące stopień potencjalnych obrażeń powstałych w czasie kolizji z udziałem osoby pieszej. Odpowiednia konstrukcja maski, podszybia, wycieraczek oraz zderzaków zmniejsza stopień potencjalnych obrażeń zaistniałych w ewentualnym wypadku z udziałem pieszego.