Najnowszy i największy SUV SEAT-a: Tarraco otrzymał maksymalną liczbę pięciu gwiazdek w testach Euro NCAP, potwierdzając swój wysoki standard bezpieczeństwa. Próby wykazały wysoką zdolność modelu do ochrony dorosłych pasażerów i dzieci oraz pozostałych użytkowników dróg.
Model kontynuuje tradycję marki, która chce dostarczać samochody nie tylko odpowiadające na potrzeby użytkowników, ale przede wszystkim zapewniające podróżującym maksymalna ochronę w razie kolizji lub wypadku.
Zobacz także:
Wymagania stawiane przed producentami samochodów w testach Euro NCAP są z roku na rok coraz większe. Rozszerzyła się liczba wykonywanych pomiarów, które badają wszystkie aspekty pojazdu – mierzą jego zdolność do ochrony osób dorosłych, dzieci i pozostałych uczestników ruchu drogowego oraz sprawdzają niezawodność zaawansowanych systemów wspomagania.
Flagowy model SEAT-a otrzymał maksymalną liczbę pięciu gwiazdek we wszystkich testach. Ochrona dorosłych pasażerów została zbadana poprzez symulacje zderzenia czołowego. Przeprowadzono również test whiplash oraz sprawdzono systemy odpowiedzialne za autonomiczne hamowanie awaryjne (AEB) przy różnej prędkości samochodu. Ten sprawdzian Tarraco zdał aż na 97 proc.
Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo młodszych pasażerów, oceniane są trzy główne aspekty: ochrona zapewniana przez systemy przytrzymujące, przystosowanie pojazdu do montowania fotelików dziecięcych o różnych rozmiarach oraz wyposażenie samochodu w odpowiednie zabezpieczenia, chroniące dzieci w razie wypadku. Tarraco zakończył wszystkie testy z wysokim wynikiem 84 proc.
W kwestii bezpieczeństwa, niezwykle istotna jest również ochrona pieszych i innych niechronionych użytkowników dróg – zarówno pod kątem łagodzenia obrażeń, jak i zapobiegania uderzeniom. W tym obszarze SEAT Tarraco uzyskał wynik 79 proc. Testom poddano również technologie wspomagające kierowcę w bezpiecznej jeździe, których efektywność oceniono również na 79 proc.
− Bardzo cieszymy się z ponadprzeciętnych wyników uzyskanych przez Tarraco w wymagających testach Euro NCAP. Rezultaty odzwierciedlają nacisk, jaki położyliśmy na kwestie bezpieczeństwa podczas prac nad naszym największym SUV-em, a także zobowiązanie marki do gwarantowania najwyższego poziomu bezpieczeństwa, aktywnego i biernego, we wszystkich modelach, które produkujemy – powiedział Luca de Meo, Prezes SEAT-a.
Zaprojektowany z myślą o bezpieczeństwie
SEAT Tarraco został opracowany z myślą o zapewnieniu najwyższego poziomu bezpieczeństwa zarówno pasażerom, jak i pozostałym użytkownikom dróg. Model ten jest wyposażony w szereg systemów, których funkcjonowanie opiera się na informacjach wysyłanych przez sieć czujników zainstalowanych w całym samochodzie.
Emergency Assist, system monitorowania martwego pola, system rozpoznawania znaków drogowych, asystent jazdy w korku czy asystent świateł drogowych to rozwiązania, dzięki którym Tarraco „wie”, co dzieje się na drodze i może odpowiednio reagować.
Nowy model wyposażony jest w dwa zupełnie nowe systemy: ochrony pasażerów Pre- Crash Assist oraz ochrony pasażerów podczas dachowania Rollover Assist. Pierwszy z nich, reagując na zagrożenia w zaledwie 0,2 sekundy, chroni pasażerów napinając pasy, uruchamiając światła awaryjne oraz zamykając wszystkie okna. Z kolei asystent rolowania odpowiada za aktywowanie kurtynowych poduszek powietrznych i napinaczy pasów bezpieczeństwa, gdy dojdzie do dachowania pojazdu.
W ramach podstawowego pakietu wspomagającego kierowcę znajdziemy wykrywający rowerzystów system kontroli odstępu Front Assist, asystenta pasa ruchu oraz system powiadamiania ratunkowego eCall, który wzywa pomoc w razie wypadku. Wszystkie te funkcje sprawiają, że największy SUV SEAT-a wyróżnia się pod względem bezpieczeństwa, zasługując na maksymalną oceną pięciu gwiazdek w teście Euro NCAP.