EURONCAP: PIĘĆ GWIAZDEK DLA RENAULT ZOE

Renault ZOE_Euro NCAP

Renault ZOE uzyskało 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa biernego, przeprowadzonych przez niezależną organizację Euro NCAP. Ocena ta, wystawiona zgodnie z zaostrzonymi od stycznia 2013 roku zasadami, potwierdza umiejętności Renault w zakresie bezpieczeństwa biernego.

Uzyskana łączna ocena Renault ZOE – 82 procent – plasuje je w ścisłej czołówce tego segmentu. Warto podkreślić, że model ten uzyskał najlepszą ocenę w klasie za ochronę pieszych w przypadku zderzenia.


Zobacz także:
BEZPIECZEŃSTWO


Niezależnie od tej oceny wyrażającej uznanie dla know-how marki, Renault ZOE promuje rozwiązanie Fix4sure i wyróżnia się dynamicznym i bezpiecznym zachowaniem na drodze dzięki precyzyjnie układowi jezdnemu. Model jest również wyposażony w Z.E. Voice, umożliwiający bezstresową jazdę na terenie zabudowanym: auto emituje na zewnątrz dźwięk ostrzegający pieszych o nadjeżdżaniu pojazdu i pozwalający ocenić prędkość na podstawie jego częstotliwości.

Renault ZOE zostało zaprojektowane na płycie podłogowej nowego Clio, więc siłą rzeczy musiało reprezentować ten sam poziom bezpieczeństwa biernego.

W przypadku zderzenia czołowego osoby siedzące na przednich miejscach Renault ZOE są chronione za pomocą dwóch poduszek powietrznych, poduszek wbudowanych w oparcie foteli oraz pasów bezpieczeństwa wyposażonych w napinacz i ogranicznik napięcia do 400 daN. Wszystkie tylne miejsca posiadają 3-punktowe pasy bezpieczeństwa, przy czym pasy na bocznych miejscach są wyposażone w ogranicznik napięcia.

Technologia Fix4sure umożliwia zapobieganie tzw. nurkowaniu (polegającemu na zsunięciu się pasażera pod pasem bezpieczeństwa podczas zderzenia czołowego).

Szczególną uwagę zwrócono na zderzenia boczne, co zapewniło Renault ZOE maksymalną ocenę 8 punktów na 8 możliwych. Renault ZOE zostało wyposażone w układ 2 czujników umieszczonych w przednich drzwiach i w środkowym słupku. Specjalny algorytm dostosowuje czas reakcji do siły zderzenia i aktywuje boczną poduszkę powietrzną nowej generacji (chroniącą głowę i klatkę piersiową).

Wyniki te w połączeniu z wynikami uzyskami w testach zderzenia ze słupem i uderzenia w tył pojazdu pozwoliły Renault ZOE uzyskać 32 punkty na 36 możliwych, jeśli chodzi o ochronę dorosłych użytkowników w przypadku zderzenia.

Dzięki bezpiecznej konstrukcji i 3-punktowemu systemowi mocowania fotelików dla dzieci Isofix, ZOE uzyskało ocenę 39 punktów na 49 możliwych w ochronie dzieci i to pomimo zaostrzenia kryteriów.

Przód Renault ZOE został tak zaprojektowany, aby zminimalizować obrażenia podczas zderzenia z pieszym. Z oceną 24 punktów na 36 możliwych ZOE lideruje w segmencie.

Renault ZOE jest w standardzie wyposażone w regulator-ogranicznik prędkości z sygnałem dźwiękowym, kontrolki i sygnały dźwiękowe informujące o niezapięciu pasów bezpieczeństwa na wszystkich miejscach oraz system elektronicznej korekty toru jazdy ESC. Pozwoliło mu to uzyskać ocenę 8 punktów według nowych, zaostrzonych kryteriów.

Pojazd posiada nowoczesne systemy wspomagające prowadzenie: nawigację i sterowanie wybranymi funkcjami za pomocą poleceń głosowych w wersjach wyposażonych w multimedialny system R-Link oraz automatyzację pewnych czynności, takich jak włączenie świateł, uruchamianie wycieraczek czy wspomaganie parkowania tyłem, a w przypadku niektórych wersji również kamery cofania. Wszystkie wersje ZOE są wyposażone w telefoniczny zestaw głośnomówiący Bluetooth. Z.E. Voice jest słyszalny przy prędkościach od 1 do 30 km/h. Kierowca ma możliwość wyboru jednego spośród 3 różnych dźwięków: „Pure”, „Glam” i „Sport” oraz ich wyłączenia pojedynczym wciśnięciem wyłącznika.