Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) przyznało nowemu Audi A6 wysokie noty w teście bezpieczeństwa biernego. Ten najważniejszy w Europie program testów bezpieczeństwa przyznał autu pięć gwiazdek.
Oceny dotyczą wszystkich najistotniejszych kryteriów: ochrony dorosłych pasażerów, bezpieczeństwa dzieci, ochrony pieszych i systemów wspomagania kierowcy.
Zobacz także:
Aktywnie wspomagające kierowcę systemy bezpieczeństwa, w tym automatyczne systemy hamowania awaryjnego w ruchu miejskim i poza terenem zabudowanym, odpowiadają za 20 procent z ogólnej oceny NCAP.
Pakiet systemów bezpieczeństwa w nowym Audi A6 obejmuje standardowo montowany system Audi pre sense front, który pomaga zapobiegać kolizjom z innymi pojazdami, pieszymi i rowerzystami. Jednym z ważniejszych systemów jest też adaptacyjny asystent jazdy. System łączy w jedno funkcje adaptacyjnego tempomatu (adaptive cruise control) oraz asystenta toru jazdy (active lane assist).
Jego idealnym rozszerzeniem jest asystent wydajności. Asystent predyktywnie zwalnia i przyspiesza auto, wykorzystując do tego dane pozyskiwane z sieci Car-to-X, czujników, nawigacji i znaków drogowych .
Za prawidłowym działaniem systemów wspomagania kierowcy stoi praca całej gamy czujników, których właściwości świetnie się uzupełniają. Wszystkie pozyskiwane z nich dane przesyłane są do centralnego sterownika systemów wsparcia kierowcy zFAS, który na bieżąco tworzy zróżnicowany obraz otoczenia. Dzięki takiej centralnej fuzji danych, systemy wspomagania działają jeszcze dokładniej niż w modelu poprzednim.
Nowe Audi A6 zapewnia również najwyższy poziom ochrony pasażerów. Jego karoserię zbudowano z inteligentnego połączenia aluminium i stali, a formowane na gorąco elementy stalowe tworzą bardzo wytrzymały szkielet przedziału pasażerskiego. Dzięki wysokiej sztywności, całe nadwozie jest podstawą najwyższego stopnia bezpieczeństwa, gwarantuje sportowe prowadzenie i odpowiada za komfort akustyczne na pokładzie auta.
Euro NCAP (Europejski Program Ocen Nowych Samochodów), został powołany do życia w roku 1997. Jest to program oceny bezpieczeństwa samochodów osobowych, wspierany przez konsorcjum dwunastu podmiotów: ministerstw transportu, automobilklubów, towarzystw ubezpieczeniowych i instytutów badawczych z ośmiu państw europejskich.
W Euro NCAP, pod względem bezpieczeństwa czynnego i biernego, testowane są prawie wszystkie nowe pojazdy. Rozbudowane wymagania testowe programu znacznie przekraczają obowiązujące normy nadane przez europejskich prawodawców.