Outlander – nowy crossover Mitsubishi Motors, który zadebiutował w Europie kilka tygodni temu, został poddany nowej serii testów zderzeniowych, organizowanych przez instytut Euro NCAP. Samochód uzyskał maksymalną ocenę pięciu gwiazdek.
Wyniki najnowszych testów zderzeniowych Mitsubishi Outlandera w poszczególnych kategoriach prezentują się następująco:
– bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 94 proc.;
– bezpieczeństwo dzieci: 83 proc.;
– ochrona pieszych: 64 proc.;
– systemy bezpieczeństwa wspomagające kierowcę: 100 proc.
Nowy Outlander powstał w oparciu o nową, globalną płytę podłogową i jest pierwszym przedstawicielem nowej generacji produktów firmy Mitsubishi. Mimo, iż jest to wciąż duży crossover segmentu D wyposażony w nowoczesne systemy bezpieczeństwa aktywnego i biernego, samochód stracił około 100 kg w stosunku do poprzednika, co poprawiło jego wydajność paliwową i ekologiczną.
Zaawansowane bezpieczeństwo to:
– tempomat adaptacyjny ACC (+ ogranicznik prędkości),
– system zapobiegania kolizjom czołowym FCM,
– system ostrzegania przed opuszczeniem pasa ruchu LDW,
Bezpieczeństwo bierne wzrosło dzięki najnowszej wersji struktury nadwozia o podwyższonej wytrzymałości zderzeniowej RISE (Reinforced Impact Safety Evolution). Opracowana przez Mitsubishi Motors struktura jest systemem rozpraszania energii podczas zderzeń. Nowa konstrukcja chroni skuteczniej podczas zderzeń bocznych i tylnych przy ściśle kontrolowanych odkształceniach, co podwyższa poziom ochrony pasażerów i układu paliwowego przy uderzeniach w tylną część Outlandera.
Niektóre elementy systemów bezpieczeństwa nowego Outlandera:
• nowo opracowana podwójna podłużnicowa przednia rama pomocnicza, która między innymi lepiej przejmuje i rozprasza energię zderzenia czołowego;
• nadpodłogowe i podpodłogowe wzmocnienia, (lewe i prawe) redukują odkształcenia kabiny podczas zderzenia czołowego;
• ograniczono ewentualne obrażenia dolnej części nóg kierowcy poprzez niedopuszczenie do cofania się pedałów w czasie bardzo silnego zderzenia czołowego;
• pasy bezpieczeństwa przy fotelu przedniego pasażera wyposażono w podwójne napinacze;
• poprawiono ochronę głowy pieszego poprzez przekonstruowanie maski silnika, przednich błotników i podszybia przedniej szyby samochodu;
• nowo zaprojektowany zderzak przedni otrzymał strukturę lepiej pochłaniającą energię, co pozwoliło na poprawę ochrony nóg pieszego.
Bezpieczeństwo aktywne podwyższono poprzez udoskonalenie rozwiązań stosowanych w poprzednim Outlanderze i dzięki wprowadzeniu nowych systemów, wymienionych wyżej.
Kolejnym ważnym krokiem będzie wprowadzenie do gamy modelu Outlander PHEV („Plug-in Hybrid Electric Vehicle”), który pojawi się na rynku w Japonii na początku 2013 roku, natomiast do Europy trafi latem 2013 roku.
Fot.: www.euroncap.com
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.