EURONCAP: NOWY VOLKSWAGEN GOLF ZDOBYŁ PIĘĆ GWIAZDEK

Najwyższą ocenę podczas testu bezpieczeństwa przeprowadzonego przez Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) uzyskał nowy Golf.

Eksperci przyznali kompaktowemu Volkswagenowi wysokie noty we wszystkich kategoriach – ochrony dorosłych pasażerów, ochrony dzieci, ochrony innych uczestników ruchu oraz w dziedzinie systemów asystujących.


Zobacz także:

BEZPIECZEŃSTWO


 

Do testu Euro NCAP stawiło się kilka Golfów. W kategorii Ochrona dorosłych pasażerów samochody poddano różnym próbom zderzeniowym: uderzeniu czołowemu 40 proc. szerokości przodu w odkształcalną przeszkodę, uderzeniu czołowemu w sztywną barierę całą szerokością przodu, uderzeniu z boku oraz uderzeniu w słup. Prędkość z jaką poruszały się pojazdy wynosiła od 32 do 64 km/h.

Kolejne testy, badające m.in. jakie skutki dla pasażerów ma uderzenie w tył auta, przeprowadzono z wykorzystaniem fotela poruszającego się po szynach. Sprawdzano także skuteczność systemu hamowania awaryjnego Front Assist. Podczas tego testu samochód poruszał się z prędkościami dozwolonymi w ruchu miejskim. W sumie w kategorii ochrony dorosłych pasażerów nowy Golf zdobył 95 proc. punktów.

Oceniając bezpieczeństwo dzieci przewożonych w aucie pod uwagę brano wyniki zderzenia czołowego i bocznego. Sprawdzano również sposób montowania w Golfie popularnych fotelików oraz badano służące do tego zaczepy. W tej kategorii kompaktowy Volkswagen uzyskał 89 proc. punktów.

W dziedzinie bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów nowy model zgromadził 76 proc. punktów – badano tu skutki jakie dla pieszego ma uderzenie głową oraz kolizja z autem na wysokości ud oraz dolnej części kończyn pieszego. Sprawdzano też skuteczność systemu awaryjnego hamowania w nowym Golfie.

Kolejne systemy asystujące, jak np. ogranicznik prędkości, asystent hamowania działający podczas jazdy z wyższymi prędkościami oraz system utrzymywania toru jazdy oceniano w ramach kategorii Safety Assist. Volkswagen wyposaża nowego Golfa w bardzo bogaty zestaw systemów asystujących – niektóre są dostępne zazwyczaj jedynie w samochodach wyższych klas.

Szczególnie ważne są dwa z nich: Lane Assist utrzymujący pojazd na wybranym pasie ruchu oraz Front Assist, który przy pomocy radarowego czujnika i kamery monitoruje ruch drogowy przed pojazdem. W sytuacjach niebezpiecznych powoduje on automatycznie zahamowanie samochodu, także podczas jazdy w mieście z bardzo małą prędkością.

Po raz pierwszy w Golfie wśród jego nowych rozwiązań znalazła się umiejętność rozpoznawania obecności rowerzystów, wspierania kierowcy podczas manewru omijania i – po raz pierwszy w Volkswagenie – wspierania go podczas skrętu. Skuteczność działania systemów bezpieczeństwa została udowodniona w teście Euro NCAP – w kategorii Safety Assist VW uzyskał bardzo dobry wynik 78 proc. punktów.

W ramach wyposażenia dodatkowego Volkswagen oferuje też kolejne nowoczesne systemy – jednym z nich jest aktywny tempomat pozwalający utrzymać stałą odległość od poprzedzającego pojazdu z funkcją rozpoznawania ograniczeń prędkości.

Z kolei Travel Assist umożliwia półautomatyczną jazdę do prędkości 210 km/h. Bezpieczeństwo i komfort podróży zwiększa także system komunikacji Car2X, umożliwiający wymianę informacji o zagrożeniach w ruchu z innymi pojazdami, a w przyszłości także z urządzeniami infrastruktury drogowej.