Najwyższą ocenę podczas testu bezpieczeństwa przeprowadzonego przez Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) uzyskał nowy Golf.
Eksperci przyznali kompaktowemu Volkswagenowi wysokie noty we wszystkich kategoriach – ochrony dorosłych pasażerów, ochrony dzieci, ochrony innych uczestników ruchu oraz w dziedzinie systemów asystujących.
Zobacz także:
Do testu Euro NCAP stawiło się kilka Golfów. W kategorii Ochrona dorosłych pasażerów samochody poddano różnym próbom zderzeniowym: uderzeniu czołowemu 40 proc. szerokości przodu w odkształcalną przeszkodę, uderzeniu czołowemu w sztywną barierę całą szerokością przodu, uderzeniu z boku oraz uderzeniu w słup. Prędkość z jaką poruszały się pojazdy wynosiła od 32 do 64 km/h.
Kolejne testy, badające m.in. jakie skutki dla pasażerów ma uderzenie w tył auta, przeprowadzono z wykorzystaniem fotela poruszającego się po szynach. Sprawdzano także skuteczność systemu hamowania awaryjnego Front Assist. Podczas tego testu samochód poruszał się z prędkościami dozwolonymi w ruchu miejskim. W sumie w kategorii ochrony dorosłych pasażerów nowy Golf zdobył 95 proc. punktów.
Oceniając bezpieczeństwo dzieci przewożonych w aucie pod uwagę brano wyniki zderzenia czołowego i bocznego. Sprawdzano również sposób montowania w Golfie popularnych fotelików oraz badano służące do tego zaczepy. W tej kategorii kompaktowy Volkswagen uzyskał 89 proc. punktów.
W dziedzinie bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów nowy model zgromadził 76 proc. punktów – badano tu skutki jakie dla pieszego ma uderzenie głową oraz kolizja z autem na wysokości ud oraz dolnej części kończyn pieszego. Sprawdzano też skuteczność systemu awaryjnego hamowania w nowym Golfie.
Kolejne systemy asystujące, jak np. ogranicznik prędkości, asystent hamowania działający podczas jazdy z wyższymi prędkościami oraz system utrzymywania toru jazdy oceniano w ramach kategorii Safety Assist. Volkswagen wyposaża nowego Golfa w bardzo bogaty zestaw systemów asystujących – niektóre są dostępne zazwyczaj jedynie w samochodach wyższych klas.
Szczególnie ważne są dwa z nich: Lane Assist utrzymujący pojazd na wybranym pasie ruchu oraz Front Assist, który przy pomocy radarowego czujnika i kamery monitoruje ruch drogowy przed pojazdem. W sytuacjach niebezpiecznych powoduje on automatycznie zahamowanie samochodu, także podczas jazdy w mieście z bardzo małą prędkością.
Po raz pierwszy w Golfie wśród jego nowych rozwiązań znalazła się umiejętność rozpoznawania obecności rowerzystów, wspierania kierowcy podczas manewru omijania i – po raz pierwszy w Volkswagenie – wspierania go podczas skrętu. Skuteczność działania systemów bezpieczeństwa została udowodniona w teście Euro NCAP – w kategorii Safety Assist VW uzyskał bardzo dobry wynik 78 proc. punktów.
W ramach wyposażenia dodatkowego Volkswagen oferuje też kolejne nowoczesne systemy – jednym z nich jest aktywny tempomat pozwalający utrzymać stałą odległość od poprzedzającego pojazdu z funkcją rozpoznawania ograniczeń prędkości.
Z kolei Travel Assist umożliwia półautomatyczną jazdę do prędkości 210 km/h. Bezpieczeństwo i komfort podróży zwiększa także system komunikacji Car2X, umożliwiający wymianę informacji o zagrożeniach w ruchu z innymi pojazdami, a w przyszłości także z urządzeniami infrastruktury drogowej.