EURONCAP: NOWY HYUNDAI IONIQ OCENIONY NA PIĘĆ GWIAZDEK

hyundai-io-1

Nowy Hyundai IONIQ otrzymał maksymalną notę 5 gwiazdek w ocenie niezależnej organizacji Euro NCAP. W przeprowadzonych testach, model został najwyżej oceniony w czterech kategoriach.

Są to: bezpieczeństwo dorosłych, bezpieczeństwo dziecka, ochrona pieszego i systemy bezpieczeństwa. Model oferowany jest z trzema różnymi napędami do wyboru: tradycyjnym hybrydowym, hybrydowym plug-in (z możliwością doładowania z gniazdka) oraz czysto elektrycznym.


Zobacz także:

BEZPIECZEŃSTWO


 

Auto wyróżnia się długą listą systemów bezpieczeństwa – dostępnych już w wersji podstawowej, na której znalazły się m.in.: system autonomicznego hamowania, system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, system utrzymywania pasa ruchu i aktywny tempomat.

– Pięć gwiazdek przyznanych temu wyjątkowemu modelowi przez instytucję Euro NCAP odzwierciedla podejście Hyundaia do upowszechniania najnowszych technologii. Zaawansowane systemy bezpieczeństwa dostępne już w podstawowej opcji wyposażeniowej – we wszystkich trzech wersjach modelu, plasują go wśród najbardziej bezpiecznych aut tego segmentu, popularyzując jednocześnie e-mobilność wśród współczesnych klientów – powiedział Thomas A. Schmid, Dyrektor Zarządzający Hyundai Motor Europe.

hyundai-io-2

W trakcie testów Euro NCAP przetestowano z powodzeniem system autonomicznego hamowania (AEB). Nie tylko ostrzega on kierowcę, ale także wyhamowuje samochód jeśli to konieczne. Działa w trzech trybach, wykorzystując przedni radar oraz kamery. System zostaje aktywowany przy prędkości przekraczającej 8 km/h gdy z przodu zostanie wykryty inny samochód lub pieszy i w razie potrzeby pomaga uniknąć kolizji lub łagodzi jej skutki, kiedy zderzenie jest nieuniknione.

System utrzymywania pasa ruchu wraz z ostrzeganiem o niezamierzonej zmianie pasa ruchu informuje kierowcę wizualnie i dźwiękowo, jeśli samochód w sposób niezmierzony przekracza linie na jezdni. Aktywny tempomat utrzymuje stałą prędkość samochodu i odległość za poprzedzającym samochodem.

Hyundai IONIQ może być także wyposażony w inne funkcje bezpieczeństwa, które nie podlegały ocenie Euro NCAP jak np.: system monitorowania martwego pola czy system ostrzegania o ruchu poprzecznym. Auto charakteryzuje się także lekką, a jednocześnie sztywną konstrukcją nadwozia, która w 53 proc. zbudowana jest ze stali o wysokiej wytrzymałości.

W wersji hybrydowej i elektrycznej nowy pojazd jest już dostępny w sprzedaży w całej Europie, także w Polsce. Wersja plug-in pojawi się na rynku w połowie 2017 roku.

Podobnie jak wszystkie modele marki Hyundai, IONIQ jest objęty programem 5-letniej gwarancji bez limitu kilometrów uzupełnionym o 8 lat Assistance i 5 lat kontroli technicznej. Producent udziela także 8-letniej gwarancji na akumulatory.