Nowy Hyundai Ioniq otrzymał maksymalną ocenę pięciu gwiazdek od niezależnej organizacji Euro NCAP za bezpieczeństwo podczas zderzenia.
Wszystkie trzy wersje nowego modelu Hybrid, Plug-in i Electric przeszły testy bez problemów.
Zobacz relacje:
Nowy Ioniq we wszystkich kryteriach oceny Euro NCAP – ochrony dorosłych oraz dzieci, pieszych czy wspierających systemów bezpieczeństwa – zdał egzamin na pięć.
– Pięciogwiazdkowa ocena Euro NCAP pokazuje, że nasza strategia oferowania systemów bezpieczeństwa w niższych segmentach, również w połączeniu z alternatywnymi napędami, jest słuszna. Nowy Hyundai Ioniq to bardzo nowoczesna koncepcja pojazdu, który ma wszystko, czego potrzebuje Klient – powiedział Andreas- Christoph Hofmann, Wiceprezes ds. Marketingu Hyundai Motor Europe.
Najnowsze standardowe i opcjonalne systemy bezpieczeństwa
Pasywne bezpieczeństwo nowego Ioniqa zapewnia jego lekkie, jednakże sztywne podwozie i nadwozie. Stopy stali o wysokiej wytrzymałości zapewniają optymalną absorpcję energii przy zderzeniu – te innowacyjne stopy stali stanowią 53 proc. ogólnej struktury modelu. W razie wypadku pasażerów będzie chronić siedem poduszek bezpieczeństwa, w tym kolanowa poduszka bezpieczeństwa dla kierowcy.
Jednak przede wszystkim, aby zapobiec wypadkom, nowe auto jest wyposażone w systemy bezpieczeństwa SmartSense, w tym technologie aktywnie przewidujące potencjalne niebezpieczeństwa. Asystent zapobiegania zderzeniu czołowemu (FCA), który ostrzega kierowcę w sytuacjach awaryjnych i automatycznie hamuje, wchodzi w skład wyposażenia standardowego.
System włącza się, gdy przed pojazdem pojawi się inny pojazd, pieszy lub, co jest nowością w nowym modelu, rowerzysta. Standardowe wyposażenie obejmuje również asystenta utrzymania pasa ruchu (LKA), który chroni przed przypadkowym przekroczeniem wyznaczonych linii pasa ruchu.
Inne systemy bezpieczeństwa, takie jak system monitorowania martwego pola (BCW) oraz ostrzeganie o ruchu poprzecznym podczas cofania (RCTA) są dostępne jako wyposażenie opcjonalne.