EURONCAP: NOWE VOLKSWAGENY POLO I T-ROC NA PIĘĆ

vw-euronca1

Nowe Volkswageny: Polo i T-Roc otrzymały w testach zderzeniowych Euro NCAP maksymalną liczbę pięciu gwiazdek. We wszystkich najważniejszych kategoriach (dorośli pasażerowie, ochrona dzieci, piesi oraz systemy asystujące) oba uzyskały bardzo dobre wyniki.

Zarówno jeden, jak i drugi model już w podstawowym wyposażeniu mają sześć poduszek powietrznych oraz liczne systemy.


Zobacz także:

BEZPIECZEŃSTWO


 

Wśród systemów wymienić należny: stabilizacji toru jazdy, automatycznego hamowania po kolizji i monitorowania przestrzeni przed autem „Front Assist” z funkcjami awaryjnego hamowania w mieście City oraz rozpoznawania pieszych na jezdni. T-Roc jest ponadto wyposażany seryjnie w system „Lane Assist” utrzymujący samochód na wybranym pasie ruchu.

vw-euronca2

Polo można nabyć za 44 490 złotych, T-Roca – za 76 490 złotych.

Polo w teście Euro NCAP: nowy samochód testowano w ramach „European New Car Assessment Programme” w klasie „samochodów najmniejszych”. Podczas testów Euro NCAP bada między innymi, jakim obciążeniom podlegają „dorośli pasażerowie” podczas różnego rodzaju wypadków. W tej kategorii Polo uzyskało bardzo dobry w swojej klasie wynik 96 procent (100 procent to ocena maksymalna).

Również podczas uderzenia w bok auta – ciężkiej próby wytrzymałościowej dla konstrukcji pojazdu, ponieważ strefa kontrolowanego zgniotu jest tu z natury rzeczy mniejsza niż w wypadku uderzenia w przód lub w tył auta – Polo uzyskało dobry rezultat. Zarówno podczas uderzenia bokiem w barierę, jak i w słup „ochrona wszystkich części ciała narażonych na obrażenia jest dobra i Polo otrzymało maksymalną liczbę punktów” – brzmi komentarz Euro NCAP.

vw-euronca3

W kategorii testowej „ochrona dzieci” Euro NCAP oceniło Polo na 85 procent – to nowy najlepszy wynik w tej klasie samochodów. Także pod względem „ochrony pieszych” (76 procent) i „systemów asystujących” (59 procent) nowe miejskie auto może pochwalić się wzorowymi wynikami.

T-Roc w teście Euro NCAP: pierwszy kompaktowy SUV Volkswagena badano go w grupie „kompaktowych SUV-ów”, do której należą również znacznie większe auta tego rodzaju. Wszystkie wyniki T-Roca są pozytywne. Na przykład w kategorii „dorośli pasażerowie” model ten uzyskał rezultat na poziomie 96 procent.

vw-euronca4

Bardzo dobry wynik – 87 procent – T-Roc osiągnął ponadto w kategorii „ochrona dzieci”. Badanie przeprowadzono z wykorzystaniem manekinów umieszczonych w fotelikach dla dzieci. Rezultat czołowego testu zderzeniowego (częścią szerokości przodu) Euro NCAP skomentowała następująco: „Podczas zderzenia czołowego ochrona wszystkich narażonych na obrażenia części „ciała” obydwu manekinów była dobra. Tak samo dobrze manekiny były chronione podczas zderzenia bocznego”.

Odkształcalne elementy przedniej części nadwozia oraz seryjny system rozpoznawania obecności pieszych na jezdni przyczyniły się do uzyskania dobrego wyniku w kategorii „ochrona pieszych” – T-Roc zdobył tu 79 procent oceny maksymalnej. Dobry rezultat wynoszący 71 procent SUV Volkswagena osiągnął także w kategorii testowej „systemy asystujące”.

vw-euronca5