Nowe Renault Espace uzyskało ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa biernego przeprowadzanych przez niezależną organizację Euro NCAP.
Wynik ten, uzyskany w oparciu o zaostrzone od stycznia 2015 roku kryteria oceny, po raz kolejny potwierdza doskonałe umiejętności marki w zakresie bezpieczeństwa biernego.
Zobacz relacje:
Nowy Espace, z łączną oceną 81 proc., stało się tym samym 16. samochodem w gamie Renault z oceną 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa biernego Euro NCAP. Niezależnie od tego dowodu uznania, auto wyróżnia się bardzo bezpiecznym zachowaniem na drodze, w szczególności dzięki systemom ostrzegania i ochrony, zapewniającym również bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa czynnego.
OCHRONA DOROSŁYCH PASAŻERÓW
Nowe Renault Espace uzyskało jedną z najwyższych – wśród dostępnych na rynku modeli – ocen 31,4 pkt. na 38 możliwych w zakresie ochrony dorosłych pasażerów podczas zderzenia.
W przypadku zderzenia czołowego pasażerowie siedzący z przodu Nowego Espace są chronieni dwiema poduszkami powietrznymi o dużej pojemności i dwóch poziomach napełniania w zależności od rodzaju zderzenia i położenia ciała pasażera.
Ochronę przed skutkami zderzenia zapewniają im również napinacze z adaptacyjnymi ogranicznikami napięcia, dostosowującymi siłę napięcia pasa do gwałtowności zderzenia oraz wbudowany w konstrukcję siedzeń system zapobiegania zjawisku „nurkowania”. Bardzo ważną rolę ochronną podczas zderzeń czołowych odgrywa również rama podsilnikowa, pochłaniająca energię wytworzoną w strefach kontrolowanego zgniotu. Natomiast wzmocniona centralna kapsuła ma ochronić wnętrze kabiny nawet w przypadku wyjątkowo silnego zderzenia.
Podczas zderzeń bocznych pasażerowie na przednich siedzeniach są podwójnie chronieni dzięki dwóm bocznym poduszkom powietrznym najnowszej generacji, chroniącym miednicę/ klatkę piersiową/ ramiona oraz dzięki dwóm poduszkom kurtynowym.
OCHRONA DZIECI
Skuteczność ochrony dzieci w kabinie Nowego Espace uzyskała ocenę 44 punktów na 49 możliwych, co jest jednym z najlepszych wyników wśród dostępnych na rynku modeli. Nowe Renault Espace jest jednym z nielicznych aut z segmentu D wyposażonych również w drugim rzędzie siedzeń w system zapobiegania zjawisku „nurkowania”. Ochronę pasażerów siedzących w drugim rzędzie siedzeń zapewniają ponadto kurtynowe poduszki powietrzne oraz pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami napięcia.
ZAANGAŻOWANIE W DZIEDZINIE BEZPIECZEŃSTWA
Niezależnie od testów Euro NCAP od ponad 15 lat bezpieczeństwo jest jednym z głównych priorytetów Renault. Jako jeden z pierwszych konstruktorów na świecie, już w roku 2000 Renault wprowadziło w swoich modelach system zapobiegania zjawisku „nurkowania”, chroniący pasażerów przed wysunięciem się spod pasów w przypadku zderzenia czołowego. W ramach aktualizacji protokołu Euro NCAP na 2015 rok, funkcja ta została oficjalnie dołączona do kryteriów oceny.
SYSTEMY BEZPIECZEŃSTWA CZYNNEGO
Projektując Nowego Espace, konstruktorzy z Renault zadbali o to, aby oprócz wyjątkowych doznań z jazdy każda podróż była w pełni bezpieczna, bezstresowa i prosta. Nowy Espace reprezentuje najwyższy poziom wyposażenia w systemy wspomagania prowadzenia w segmencie D:
* Systemy podnoszące bezpieczeństwo jazdy:
– aktywny regulator prędkości;
– aktywny system wspomagania nagłego hamowania;
* Ostrzeganie kierowcy o zagrożeniach:
– system kontroli pasa ruchu;
– system kontroli bezpiecznej odległości;
– system ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych;
– system monitorowania martwego pola.
* Nowy Espace oferuje:
– wyświetlanie informacji na wyświetlaczu Head-Up;
– adaptacyjne światła drogowe;
– systemy wspomagania parkowania, takie jak Easy Park Assist, system wspomagania parkowania (przód/ tył/ bok) i kamera cofania.
Bezpieczeństwo czynne nowego Espace wzmacniają dodatkowo unikalne w segmencie D rozwiązania – system 4Control współpracujący z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami. Systemy zapewniają autu poruszanie się w mieście ze zwinnością Clio oraz stabilność nadwozia przy większych prędkościach na krętych drogach.
LISTA MODELI RENAULT, KTÓRE UZYSKAŁY PIĘĆ GWIAZDEK W TESTACH EURO NCAP
– 2001: Laguna II;
– 2002: Vel Satis I Mégane II;
– 2003: ESPACE IV I Scénic II;
– 2004: Modus, Mégane Coupé Cabriolet;
– 2005: Clio III;
– 2008: Nowe Renault Laguna, Koléos, Nowe Renault Megane;
– 2009: Nowe Renault Scénic;
– 2012: Nowe Clio;
– 2013: ZOE, Captur.